Reciever til Dali Lektor 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever til Dali Lektor 8

Hei.
    Jeg har i dag en HK AVR355.
    Jeg skal gå til innkjøp av et par Dali Lektor 8.
    Jeg hørte disse på HiFi-klubben på NAD elektronikk, og likte lyden meget godt.
    HFK anbefalte meg å kjøpe en effektforsterker i tillegg til AVR355-en, men da tenker jeg, hvorfor ikke bare kjøpe en ny, kraftigere reciever?

Saken er at jeg har noen penger tilgode hos Komplett.no.
    Jeg ser de har Recievere, men jeg har ingen erfaring med hverken Onkyo, Yamaha eller Pioneer.

Jeg lurer på om noen av recieverene de har på komplett.no er greie til å drive 2 Dali Lektor 8, en Dali Lektor centerhøyttaler og 2 B&W DM685 bakhøyttalere?

Hva anbefales? Beholde recieveren jeg har, og kjøpe en effektforsterker til å drive fronthøyttalrne (Lektor 8), og bruke recieveren til resten, eller bytte til ny reciever?

Det er litt få HDMI innganger på AVR355-en, og kanskje dårligere romkorreksjon enn det er på noen av de nye de har på komplett?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-NR3009B er vel det som kan anbefales ut ifra komplett.no sitt sortemang . Kraftig plugg .

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Onkyo TX-NR3009B er vel det som kan anbefales ut ifra komplett.no sitt sortemang . Kraftig plugg .
    Den ser nok ut som den bedre, nå er jeg selv meget fornøyd med pioneeren min (lx85) så sc2022 ser ikke ille ut men absolutt har du råd ville jeg sett på onkoyo'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med
    Onkyo TX-NR818B?
    Er det så stor forskjell på de at det ikke er vits i å vurdere en slik en gang?
    Ser her på sammenlikningen at TX3009B har bedre forsterker, og innebygd støtte for noen flere lydkodeker.
    Komplett.no

TX-NR3009B ligger over hva jeg har tenkt å bruke på forsterker.
    Onkyo TX-NR818B, derimot, ligger innenfor.

Jeg kommer kun til å kjøre 5.1, så jeg har ikke brukt for en 9.1 forsterker.
    HK AVR355 som jeg har i dag har ikke støtte for bi-amping, det ser jeg begge Onkyoene har, så da kan jeg bruke de to kanalene som er til overs i
    Onkyo TX-NR818B til ekstra kraft for frontene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lothar
    Hva med
    Onkyo TX-NR818B?
    Ser her på sammenlikningen at TX3009B har bedre forsterker, og innebygd støtte for noen flere lydkodeker.
    Komplett.no

HK AVR355 som jeg har i dag har ikke støtte for bi-amping, det ser jeg begge Onkyoene har, så da kan jeg bruke de to kanalene som er til overs i
    Du kan nok dessverre ikke benytte deg av biamping på Lektor 8, da disse ikke har doble terminaler.

Dog er det usikkert hvor stor forskjell du hadde merket da du uansett henter krefter fra samme strømforsyning. Det er ikke slik at effekt er låst til hver sin kanal..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lothar
    Hva med
    Onkyo TX-NR818B?
    Komplett.no

Du har ganske så store høyttalere, så jeg ville nok ikke hatt 818 på Lektor 8. med 3009 får du også XT32 romkorreksjon, noe som i seg selv er verdt prisforskjellen . Men, du får bra lyd med 818 også da.

3009 er i en helt anna liga enn 818 (ikke les deg blind på specs, min NAD t777 koster 16000kr, mens T757v2 koster 10k, og er oppgitt til 20watt mer pr kanal... :P.).

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ganske så store høyttalere, så jeg ville nok ikke hatt 818 på Lektor 8. med 3009 får du også XT32 romkorreksjon, noe som i seg selv er verdt prisforskjellen . Men, du får bra lyd med 818 også da.

3009 er i en helt anna liga enn 818 (ikke les deg blind på specs, min NAD t777 koster 16000kr, mens T757v2 koster 10k, og er oppgitt til 20watt mer pr kanal... :P.).
    +1

Eventuelt 3008 på brukten, dukker opp innimellom.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god del onkyo receivere har mulighet for brokobling av 2 effekttrinn ut til en utgang, så da kan du få litt ekstra effekt fordi om høyttalerne ikke har bi-wire terminaler. (Høyttalerne må være 8 ohm)

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er XT32 romkorreksjon på 818 også.Det som er forskjell er at 3009 kalibrerer
    2 subber individuelt og det gjør ikke 818.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med HK AVR355 recieveren jeg har. Er den kraftig nok til å drive oppsettet alene?
    Forsterkeren er oppgitt for stereoavspilling til å yte 2 x 70 Watt med målemetoden RMS, 20-20.000Hz, 8 ohm og for flerkanalslyd opptill 7 x 55 Watt ved målemetoden RMS, 20-20.000Hz, 8 ohm.
    Hentet fra Harman/Kardon AVR 355 produktinformasjon - Hjemmekino.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med den ikke er det, men for at jeg skal få best mulig utbytte av høyttalerne... burde jeg da kjøpe en effektforsterker og koble den til AVR355-en eller kjøpe ny Receiver?
    Hvis effektforsterker er veien å gå, vurderer jeg å kjøpe noe brukt og heller bruke pengene på komplett til en ny PC.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •