Effekttrinn til Pioneer LX53, lar det seg gjøre??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effekttrinn til Pioneer LX53, lar det seg gjøre??

Hei.

Jeg bygger ett dedikert avkobling/hobby/kose rom i loftstuen, følg gjerne tråden min her.

Jeg har en LX53 receiver idag som jeg lurer på om holder nivået for videre bruk. Jeg lurer på om denne har utganger til å koble til ett eller to effekttrinn?

I så fall, har dere tips til gode kombinasjoner Pioneer + ?? Høyttalerne blir nok CM9 fronter og hele serien til surround.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Hei.

Jeg bygger ett dedikert avkobling/hobby/kose rom i loftstuen, følg gjerne tråden min her.

Jeg har en LX53 receiver idag som jeg lurer på om holder nivået for videre bruk. Jeg lurer på om denne har utganger til å koble til ett eller to effekttrinn?

I så fall, har dere tips til gode kombinasjoner Pioneer + ?? Høyttalerne blir nok CM9 fronter og hele serien til surround.
    Denne holder vel bra mål den, og ja , den har pre-out for alle kanaler!

Pio matcher også bra med B&W sies det - det samme sies vel om Rotel!

Så kanskje en RB 1572 til frontene hadde vert en ide ?
    Du kommer langt med effekt til frontene,og la receiveren drive resten
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Denne holder vel bra mål den, og ja , den har pre-out for alle kanaler!

Pio matcher også bra med B&W sies det - det samme sies vel om Rotel!

Så kanskje en RB 1572 til frontene hadde vert en ide ?
    Du kommer langt med effekt til frontene,og la receiveren drive resten
    Takk for snarlig tilbakemelding. Flott, jeg kan begynne med ett effekttrinn til frontene og heller oppgradere meg underveis, jeg får se hvilke investeringer jeg gjør!

Jeg har faktisk de siste dagene prøvd å google meg frem til en forhandler av Rotel i Norge uten å lykkes. Hvem selger Rotel??

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for snarlig tilbakemelding. Flott, jeg kan begynne med ett effekttrinn til frontene og heller oppgradere meg underveis, jeg får se hvilke investeringer jeg gjør!

Jeg har faktisk de siste dagene prøvd å google meg frem til en forhandler av Rotel i Norge uten å lykkes. Hvem selger Rotel??
    Dynabel fører hvertfall Rotel Effektforsterkere (Produktliste) [dynaBel AS]

Det er sikkert flere også,og det finns jo mange gode effekttrinn der ute , Rotel var bare et forslag!

På brukten finnes jo en del snadder også,så det kan lønne seg å følge med der!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne f.eks Hegel H200 - Torget
    I rogaland til og med

Kan brukes som effektrinn ved flerkanalsbruk,og alene som ren stereoamp til musikk - burde virkelig blåse liv i CM9 !

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hva med denne f.eks Hegel H200 - Torget
    I rogaland til og med

Kan brukes som effektrinn ved flerkanalsbruk,og alene som ren stereoamp til musikk - burde virkelig blåse liv i CM9 !
    Meget interessant! Jeg hadde faktisk en slik hjemme på demo noen dager for ett par år siden, digga lyden i den, sinnsykt med krefter :-) Er helt sikker på at den har stålkontroll på CM9. :twisted:

Har noen av dere erfaring med Hegel + B&W kombinasjonen??

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interessant! Jeg hadde faktisk en slik hjemme på demo noen dager for ett par år siden, digga lyden i den, sinnsykt med krefter :-) Er helt sikker på at den har stålkontroll på CM9. :twisted:

Har noen av dere erfaring med Hegel + B&W kombinasjonen??
    Skal vere en knallkombo det

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis eg går for ett effekttrinn koblet til LX53 recieveren, hvor mye påvirker da Pioneeren/recieveren lydbildet/signaturen i lyden under stereo bruk??

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis eg går for ett effekttrinn koblet til LX53 recieveren, hvor mye påvirker da Pioneeren/recieveren lydbildet/signaturen i lyden under stereo bruk??
    Hei

Pioneer receiveren påvirker ingenting hvis du kobler kilden til Hegel forsterkeren. Men hvis du kobler kilden til receiveren og velger å kjøre lyden fra receiver --> HT inngangen på Hegel vil lyden sikkert bli noe påvirket.

H200 sammen med nå H300 er den/de beste forsterkerne jeg har hørt på CM9.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Pioneer receiveren påvirker ingenting hvis du kobler kilden til Hegel forsterkeren. Men hvis du kobler kilden til receiveren og velger å kjøre lyden fra receiver --> HT inngangen på Hegel vil lyden sikkert bli noe påvirket.

H200 sammen med nå H300 er den/de beste forsterkerne jeg har hørt på CM9.
    Fantastisk!! Var ikke klar over at Hegel har kommet med en nykommer (H300). God nyhet å våkne til, leste gjennom testen gjort av Lyd & Bilde. Mange lovord! Jeg skal ta meg en tur til Soundgarden til uken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •