Primare A32 - ja, nei?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare A32 - ja, nei?

Gode herrer.

Etter innbruddet hos meg forrige helg så nærmer forsikringsoppgjør seg og det er snart tid for å handle inn på nytt(igjen).

Jeg hadde Parasound Halo A21 på Klipsch RF-82II men forrykende resultat, og kunne godt tenke meg den samme forsterkeren igjen. Men da de ikke alltid ligger ute på brukten og jeg gjerne er åpen for nye ting så er det ikke noe jeg sitter å venter på. Jeg kan få en Primare A32 til en grei pris men har absolutt null erfaring med dette merket. Det jeg lurer mest på er hvordan kreftene i denne er sammenlignet med A21? Den leverer jo den samme effekten, men de ekstra 10 kiloene og 5 tusenlappene i pris må jo ha noe å si. Kontroll og presisjon er viktige faktorer for meg, selve lyden kommer i andre rekke. Kanskje tilogmed i tredje, etter morofaktoren som jeg fortsatt setter pris på

Så, erfaringer? Den vil bli brukt sammen med en Parasound Halo P7, en kombo jeg bare må ta sjansen på i så fall. Vil forhåpentligvis bytte ut 82II'ene med RF-7II en gang i framtiden.

Tips tas imot med takk.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A32 er knallgod, men synes Primare generelt er litt overpriset. Er fan a Halo serien til Parasound, har dog kun testet A23 i eget oppsett.

Du går nok ikke galt med noen av de, men hvorfor gå for Primare når du vet at Parasound fungerer ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Du går nok ikke galt med noen av de, men hvorfor gå for Primare når du vet at Parasound fungerer ?
    Litt at jeg har en på hånda nå og litt det at det kan ta tid før jeg finner en A21 igjen. Og kanskje litt de 10 kiloene forskjell.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror på ingen måte at du blir skuffet med Primaren. Hvis det er den på HFS du ser på så er den greit priset ja.
    Tror ikke du opplever noen revolusjon i forhold til Haloen du har hatt tidligere, det skal litt til for at den går tom for krefter.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Gode herrer.

Etter innbruddet hos meg forrige helg så nærmer forsikringsoppgjør seg og det er snart tid for å handle inn på nytt(igjen).

Jeg hadde Parasound Halo A21 på Klipsch RF-82II men forrykende resultat, og kunne godt tenke meg den samme forsterkeren igjen. Men da de ikke alltid ligger ute på brukten og jeg gjerne er åpen for nye ting så er det ikke noe jeg sitter å venter på. Jeg kan få en Primare A32 til en grei pris men har absolutt null erfaring med dette merket. Det jeg lurer mest på er hvordan kreftene i denne er sammenlignet med A21? Den leverer jo den samme effekten, men de ekstra 10 kiloene og 5 tusenlappene i pris må jo ha noe å si. Kontroll og presisjon er viktige faktorer for meg, selve lyden kommer i andre rekke. Kanskje tilogmed i tredje, etter morofaktoren som jeg fortsatt setter pris på

Så, erfaringer? Den vil bli brukt sammen med en Parasound Halo P7, en kombo jeg bare må ta sjansen på i så fall. Vil forhåpentligvis bytte ut 82II'ene med RF-7II en gang i framtiden.

Tips tas imot med takk.

Parasound er nok en del varmere i klangen en Primare er.
    Det vill si, Primare går for å være en mere nøytral forsterker i spillestilen sin.
    Så mann vill nok føle at Primare er litt mere forsiktig i bunnen. Den leverer nok mere det den skal og ikke legger på litt "feit" lyd i likhet med parasound.
    Tror det kan være en god match til dine HT, selvom jeg kansje personlig hadde gått for en A21 igjen.
    Da klipsh kan føles litt for frempå med feil elektronikk.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt A21/P3 tidligere og testet litt forskjellige klipschmodeller. Primare er en bedre match til Klipsch i mine ører, det er også litt mer futt A32 enn Parasound A21. Har prøvd forsterkersettet mitt hos en kompis med RF7-II, det ble meget bra.

Primare A32 - 2kVa - 90.000 uF
    Parasound A21 - 1,2kVa - 100,000 µF

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Har hatt A21/P3 tidligere og testet litt forskjellige klipschmodeller. Primare er en bedre match til Klipsch i mine ører, det er også litt mer futt A32 enn Parasound A21.

Primare A32 - 2kVa - 90.000 uF
    Parasound A21 - 1,2kVa - 100,000 µF
    Hmm. Trodde kansje det var motsatt, men har ikke testet A32 selv.
    Så da er det vell bare å klemme til da!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •