Rør for-forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rør for-forsterker

Hei

Jeg vurderer og skaffe meg en rør forforsterker og lurte på om noen her har tips hva som fungerer bra?

Har en onkyo 707 receiver og 2stk parasound 2250 effektforsterkere som blir kjørt i mono på jbl ls80 HT.

Jeg syns de på noen sanger kan få en litt "kald" hard diskant på høyt volum , tenkte derfor at en rør forforsterker kanskje kunne tilføre noe mere varme og generelt en mer ekte og fin lyd?

Mvh Bendik.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen??
    Music angel er det noe og satse på? bestille fra ebay evnt..

setter stor pris på tips og hjelp

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å justere noen av de høyere frekvensene ned med recievers innebygde EQ.

Men hvis du er bestemt på rør så er det nokk noe billigere å kjøpe en såkalt "Rør buffer".

Det er et linjetrinn som man setter mellom reciever og effektforsterker for å gi "Rørlyd".

Søk etter Tube buffer på ebay så finner du=)

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg vurdert en kvalitetsrør pre fremfor music angel.

Det er flere som har gode erfaringer med music angel (og kaller de high-end osv) jeg er dog ikke en av de, den gjør greit fra seg ift pris, men ikke særlig mer etter det jeg har prøvd.

Spørs på prisen du er på som Max, og om det er viktig å ha hjemmekino by-pass (kobles ilag med surrerundt receiver)

Hvorfor ikke selge ene 2250'n og heller øke budjettet ditt?

Har du testet biamp istedenfor brokoble 2250? - finnes forsterkere som forandrer lydsignatur ved brokobling - MULIG dette kan prøves ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig ikke satt meg noen max pris enda , vil høre hva folk sier uten noen fast sum , men så klart jeg er ikke millionær :P
    Jeg liker igrunn 2250 godt , og hva skulle jeg oppgradere til ? vil jo ha effektforsterkere da jeg alltid har HT som er veldig glad i watt

Kan vel prøve brokobling tror jeg , men det er ikke helt det jeg er ute etter , har veldig lyst til og ha muligheten til og spille med rør om jeg vil det , også ser jeg at så mange skryter veldig av det.
    Så jeg vil si en god rør forforsterker med hjemmekino by-pass hadde vært topp:P

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne, må være ett godt kjøp.

Ganske sikker på at den har HT bypass også.

Conrad-Johnson ET3 - Torget

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vanligvis god kvalitet fra mingda
    Ming Da MC-7R Pre-Amplifier - Tube/Valve Pre Amp @ on9mart.com
    de har importør i norge, HiFi / Lyd - X-SAT.NO LTD men ser bare integrerte i utvalget..du kan jo sende en mail og spør etter forforsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mye snacks på on9smart.com
    conrad johnson er sikkert bra men ikke helt det jeg ser etter når det gjelder utsende. Takk for hjelp og svar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forforsterker med rør

Sjekk ut Forforstærker med riaa - Thorhauge Audio.
    Han har rørforforsterker med eller uten riaa. Fikk god test i Fidelity nr 43.
    Var på besøk hos ham i sommer for å kjøpe et annet produkt og fikk en lytteseksjon på en del av hans produkter,deriblant nevnte forforsterker. Det lød mildt sagt superbt.
    Må medgi at det som imponerte mest var hans høytalere 25-90.

Ellers er jo Parasond sin forforsterker Modell 2100 anset som et godt produkt. Har den selv og er kjempefornøyd både med lyden og fleksibiliteten den representerer.

Tor B

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Du kan jo prøve å justere noen av de høyere frekvensene ned med recievers innebygde EQ.

Men hvis du er bestemt på rør så er det nokk noe billigere å kjøpe en såkalt "Rør buffer".

Det er et linjetrinn som man setter mellom reciever og effektforsterker for å gi "Rørlyd".

Søk etter Tube buffer på ebay så finner du=)
    Jeg har en rørbuffer fra Yaqin (cd3) Den er ikke i bruk, for den gav null effekt som jeg klarte å hørre. Koblet og denne med en kildeveksler, slik at jeg lett kunne skifte mellom med og uten rørbufferen. Klarte ikke å høre noe. Noen mener nok at den gir lydforskjell i sitt anlegg. Personlig fikk jeg en følelse av at jeg burde tro først, og høre etterpå. Litt som med ulike høyttalerkabler.

Når det er sagt så har jeg ikke gitt opp å få rørlyd i anlegget. Neste ting å prøve blir Music Angel Marantz 7 (rør for-forsterker). Den får du for ca 1400 inkl frakt, + moms.

edit: info

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er vel litt begrenset hva man får av rørlyd til den prisen ville jeg tro? Uten at nødvendigvis bra=dyrt så må det vel være litt opp før det er noe vits>?

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Men det er vel litt begrenset hva man får av rørlyd til den prisen ville jeg tro? Uten at nødvendigvis bra=dyrt så må det vel være litt opp før det er noe vits>?
    Du skriver at bra ikke nødvendigvis=dyrt, alikevel er det ditt eneste argument mot at MA Marantz 7 kan være bra.
    Nå har jeg ikke prøvd den, og det kan godt vere at den ikke er bra. Denne er produsert i Kina, der de virkelig kan lage ting billig. I tillegg så beskyldes Kineserne for å manipulere valutaen sin, slik at den den skal bli ekstra svak, noe som gjør at de eksporterer enda mer. Fordi da blir prisene kunstig lave.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •