Valg av receiver til MA Apex og Orb Audio høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av receiver til MA Apex og Orb Audio høyttalere

Hei
    Jeg har idag en Yamaha rx-v571 som driver 2 Monitor Audio Apex A10 fronter, 1 Apex A40 senter samt 4x2 Orb Audio (gallokuler) bakhøyttalere. Yamaha receiveren var kun tiltenkt som en midlertidig løsning og jeg føler nå at tiden for oppgradering er kommet.

Ser for meg en receiver til rundt 10 000,- burde holde. Nå er det tilbud på Yamaha rxv-3010 og Onkyo 3009 til denne summen. I tilegg virker Anthem (mrx300) spennende.

Har sjekket tidligere tråder, samt tester men ønsker tilbakemeldinger på disse tre i forhold til mine høyttalere. Orb Audio kulene er mindre en Apexene så det har vel noe å si på romkorreksjonen. I tillegg har jeg en SVS sub som må kalibreres også. Alle høyttalere er tak- / veggmonterte.

Mvh
    Roger

Newcomer Angus Young sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du oppgradere? Er det noe du mangler på den forsterkeren du har?

Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever at receiveren jeg har idag mangler litt effekt. Den er sikkert fin nok til orbene men apexene er glad i litt mer effekt. Ønsker også bedre romkorreksjon med frekvensdeling som er forskjellig på frontrekke og resten. Det kan ikke den jeg har idag gjøre.

Jeg gikk fra en yamaha rx-v2700 til rx-v571 pga. støtte for 3d. RX-V2700 hadde mye mer å gi enn den jeg har nå.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpaceMoose
    Opplever at receiveren jeg har idag mangler litt effekt. Den er sikkert fin nok til orbene men apexene er glad i litt mer effekt. Ønsker også bedre romkorreksjon med frekvensdeling som er forskjellig på frontrekke og resten. Det kan ikke den jeg har idag gjøre.

Jeg gikk fra en yamaha rx-v2700 til rx-v571 pga. støtte for 3d. RX-V2700 hadde mye mer å gi enn den jeg har nå.
    Siden du er vant med Yamaha , så er det like greit å gå for en 3010 vel ?

Knallreceiver som går for 10k om dagen:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer Angus Young sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpaceMoose

Hmm, trodde ikke at så knøttesmå høyttalere trengte så meget med effekt. Men dersom du har erfart at de blir merkbart bedre med mer effekt, så er det jo bare å kjøre på. Selv hadde jeg kanskje vurdert en effektforsterker istedenfor. Blir vel billigere, men en boks ekstra.

Men det er i hvert fall flotte høyttalere. Hvordan er lyden? Spiller de større enn de ser ut?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •