Recievere- Denon vs Onkyo for Dali IKON

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Recievere- Denon vs Onkyo for Dali IKON

Heisann. Jeg har for tiden en litt svak Denon 1612 som driver et surroundanlegg bestående av IKON 7, Vokal 2, IKON Sub og Concept 1 som bakhøyttalere. Jeg er student uten uendelig med penger og lurer på hvordan disse Onkyo-recieverene er i forhold til Denon. Ser jo at Onkyo tilbyr mye mer kraft for pengene.

Mvh. Cato

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chariot
    Heisann. Jeg har for tiden en litt svak Denon 1612 som driver et surroundanlegg bestående av IKON 7, Vokal 2, IKON Sub og Concept 1 som bakhøyttalere. Jeg er student uten uendelig med penger og lurer på hvordan disse Onkyo-recieverene er i forhold til Denon. Ser jo at Onkyo tilbyr mye mer kraft for pengene.

Mvh. Cato

Jeg har ikke hørt voldsomt mye Denon, men Onkyo er iallefall allsidig og nøytral etter min mening. 616 er ganske kurant priset for tiden, dersom det er den modellen du tenker på.

Dersom soundgarden har en, burde kanskje hjemlån være mulig? Alternativt har jo man både angrefrist fra nett og 30 dagers retur hos Elkjøp, dersom man skulle være uheldig og misfornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du har mk1 og problemer med skarp diskant som jeg hadde så vil jeg anbefale yamaha

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chariot

Mvh. Cato

Svake Denonforsterkere kan lett gi en spiss og for lys gjengivelse i toppen på rimeligere Dali serier etter min erfaring.

Skal du ha Denon på Dali bør du sørge for å ha nok krefter, noe jeg forstår kan bli dyrt når man er student. Isåfall støtter jeg tipset om Yamaha som dukket opp her, ev Onkyo som du sier gir mer krefter for pengene. Denonforsterkerne blir ofte for lyse i sounden når de presses på høyere volum enne de har krefter nok til.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Yamaha? Har hørt at Yamaha og Dali skal være veldig fint sammen Har selv Yamaha å er strålende fornøyd med det.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har onkyo 3009 til mine ikon 7 mk 2. som er bi ampet, førnøyd jeg
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var forsåvidt Denon 1911 jeg hadde og ikke 1612. Har fått solgt denne nå og har en Pioneer SC-LX71 på vei Det blir nok andre boller. Btw, er det noen av dere som vet hva Pioneer BDP-LX71 går for disse dager?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testet pioneeren???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, fikk den i dag. Den er veldig mye bedre enn den gamle Denon 1911 jeg hadde. Selv om det er lavere signal til lyd-forhold så var det og mindre susing i høyttalerene om volum er skrudd høyt uten at det sendes lyd til høyttalerene. Til musikk var PLII Music helt awesome. Surroundeffekten i film var veeeeeldig mye bedre enn med Denonen.

Forsåvidt er lyden noe mørkere enn ved denon. Litt mykere i toppen, mye mer dynamikk og åpent lydbilde. Hvor mye som skyldes den helt fantastiske romkorreksjonen vet jeg ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •