valg av reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg av reciever

Hei! er i vurderingen om jeg skal kjøpe ny reciever.

hvilke recievere er det jeg burde vurdere? ca pris : 10-15000,-

hvis ikke denon har oppgradert audysseyen sin så er dette merket uaktuelt.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en effekforsterker i stedet for ny reciever ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Onkyo TX-NR3009B hjemmekinoreceiver

Får otroligt mycket i den receivern till tio tusen.

Onkyo | TX-NR3009

Separat subwooferjustering, Multi XT 32 Audyssey och en massa annat godis.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Pioneer SC-LX76. Har hatt flere Pioneer receivere selv og har vært veldig fornøyd. Romkorreksjonen er også bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Hva med en effekforsterker i stedet for ny reciever ?
    har allerede en effektforsterker. kjekt å ha en reciever til film

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Komplett.no - Onkyo TX-NR3009B hjemmekinoreceiver

Får otroligt mycket i den receivern till tio tusen.

Onkyo | TX-NR3009

Separat subwooferjustering, Multi XT 32 Audyssey och en massa annat godis.
    vil du si at denne er bedre enn yamaha rx-a3010? er bare redd for den audyssey romkorreksjonen igjen... den ødelegger lyden i subben min.. kanskje noe jeg gjør galt også da

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å la vær å blande meg :-)
    Angående effektforsterker så holder denne Musical Innovation effektforsterkeren høy klasse, dog bare 2 kanals.

Problemet med den han har nå er at den mangler HDMI 1,4 og Audyssey-en (Audyssey XT) påtvinger seg at man må ha 75 db på subben før kalibreringa starter. Noe som blir for lavt og det blir lite futt i subben.

Et annet problem han har er at rommet eier jo ikke demping. Toppen er temmelig lys og hissig for si det mildt. Audyssey har heller ingen mulighet for å lage seg sin egen EQ for å dempe toppen og evt lage seg en "bedre/fetere" kurve i subområdet.

Audyssey XT32 regnes vel for å være noe av det aller beste og regner med at denne Onkyo-en også kan oppgraderes med Pro Kit. Da vil man kunne ha muligheten til noen justeringer.

Yamaha 3010 vil mest sannsynlig, siden jeg kjenner forgjengeren 3067 på det samme oppsettet, være en god match pga den litt dempa/fyldige toppen. Den har også mange muligheter til å justere med EQ. Yamaha regnes også for å være fryktelig moro til film og det er film TS prioriterer høyest.
    Denon og Onkyo har Dynamic EQ som jeg verdsetter veldig høyt, så akkurat der har jeg litt vanskelig for å ha noe annet pga dette.

Så Erik, det er en Yamaha 3010 du trenger :-) Prøver med en ny kalibrering i morgen først.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Klarer ikke å la vær å blande meg :-)
    Angående effektforsterker så holder denne Musical Innovation effektforsterkeren høy klasse, dog bare 2 kanals.

Problemet med den han har nå er at den mangler HDMI 1,4 og Audyssey-en (Audyssey XT) påtvinger seg at man må ha 75 db på subben før kalibreringa starter. Noe som blir for lavt og det blir lite futt i subben.

Et annet problem han har er at rommet eier jo ikke demping. Toppen er temmelig lys og hissig for si det mildt. Audyssey har heller ingen mulighet for å lage seg sin egen EQ for å dempe toppen og evt lage seg en "bedre/fetere" kurve i subområdet.

Audyssey XT32 regnes vel for å være noe av det aller beste og regner med at denne Onkyo-en også kan oppgraderes med Pro Kit. Da vil man kunne ha muligheten til noen justeringer.

Yamaha 3010 vil mest sannsynlig, siden jeg kjenner forgjengeren 3067 på det samme oppsettet, være en god match pga den litt dempa/fyldige toppen. Den har også mange muligheter til å justere med EQ. Yamaha regnes også for å være fryktelig moro til film og det er film TS prioriterer høyest.
    Denon og Onkyo har Dynamic EQ som jeg verdsetter veldig høyt, så akkurat der har jeg litt vanskelig for å ha noe annet pga dette.

Så Erik, det er en Yamaha 3010 du trenger :-) Prøver med en ny kalibrering i morgen først.

hehe det er nok det ja skal jo ha en ny reciever uansett da. kanskje jeg henter en imorgen hehe. lsound er liksom ikke så langt unna kult å kalibrere den isteden? :P

og jeg har vel audyssey DSX på den.. ikke XT.. men vet jo ikke hvor mye det har å si da :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamleerik
    hehe det er nok det ja skal jo ha en ny reciever uansett da. kanskje jeg henter en imorgen hehe. lsound er liksom ikke så langt unna kult å kalibrere den isteden? :P

og jeg har vel audyssey DSX på den.. ikke XT.. men vet jo ikke hvor mye det har å si da :P
    Audyssey MultiEQ XT heter romkorreksjonen din. Audyssey DSX er høyde og breddekanaler ;-)

Her kan du se forskjellen i antall målepunkter osv hvis det er av interesse.

MultEQ from Audyssey - Balanced Sound - Automatically Customizes Home Theater System | Audyssey

Dette er Pro Kit. Spør gjerne Hifi klubben om din er kompitabel med dette. Noe jeg tror. Du får ikke igjen så mye av summen ved salg, men vil du ha receiveren noen år er dette mest sannsynlig det beste å få tak i innen fornuftig prisklasse.

Audyssey Pro Kit | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Audyssey MultiEQ XT heter romkorreksjonen din. Audyssey DSX er høyde og breddekanaler ;-)

Her kan du se forskjellen i antall målepunkter osv hvis det er av interesse.

MultEQ from Audyssey - Balanced Sound - Automatically Customizes Home Theater System | Audyssey

ser jo ut som det er en ganske kraftig oppgradering da.. til og med på subben.. men så er jo det viktigste sp.målet om den fortsatt vil stoppe subben på 75db...noen som vet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •