Noen meninger om NAD DAC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen meninger om NAD DAC?

NAD DAC1 D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

1500,- dvs 25% salg.

Støtter ikke 24-bit oppskalering. Har ingne DAC i huset, rimelig flaut! Har 7.1 anlegg og receiver. Ingen DAC/forsterker så langt, venter på å finne den rette for Denon D5000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gjorde det ikke spesielt bra. Men må innrømme at det frister med trådløst.

NAD DAC1 | Lyd & Bilde

Jeg har sett litt på denne:

Hegel HD2 | Lyd & Bilde

For tiden bruker jeg en M-Audio Fast Track. Er mer ment til musikkproduksjon, men den er ikke så verst!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt med her. Du skriver du har 7.1 receiver, men ikke har dac. Receiveren har vel dac innebygget?
    Skal du desuten bruke en ekstern dac til hodetelefoner er det vel naturligt du ser etter en med hodetelefon utgang? F.eks. Cambrigdes nye.

CAMBRIDGE DacMagic Plus D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ikke helt med her. Du skriver du har 7.1 receiver, men ikke har dac. Receiveren har vel dac innebygget?
    Skal du desuten bruke en ekstern dac til hodetelefoner er det vel naturligt du ser etter en med hodetelefon utgang? F.eks. Cambrigdes nye.

CAMBRIDGE DacMagic Plus D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Joa, men en ekstern DAC er vel så mye bedre? og ja, tenkte ikke over det med hodetelefon utgang >.<

Tror jeg har satt AudioGd DAC/forsterker som mål (koster vel 4000-5000 i USA) men blir lenge til jeg får de pengene siden det er siste prioritering 8)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikkert en ekstern dac er bedre, det er litt som lotto egentlig. Teoretisk skal den være overlegen, men fakta er at mange sliter med å høre forskjell på forskjellige dac enheter. Veksler jeg f.eks. imellom Cambridge BD751 sin dac og min Bryston sitt dac kort til 12500,- er der faktisk ikke alverden til forskjell, og Bryston dac´en har høyere gain, eller der er mer gain i det digitale signalet der kommer fra BD751.

Selvfølgelig bruker jeg Bryston sin dac 99% av tiden så jeg har vel egentlig betalt overpris for min BD spiller siden jeg ikke bruker den dac den har innebygget.
    Du kan jo også bare investere i en god hodetelefon forsterker, denne kobler du til Tape Out på din receiver.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ikke sikkert en ekstern dac er bedre, det er litt som lotto egentlig. Teoretisk skal den være overlegen, men fakta er at mange sliter med å høre forskjell på forskjellige dac enheter. Veksler jeg f.eks. imellom Cambridge BD751 sin dac og min Bryston sitt dac kort til 12500,- er der faktisk ikke alverden til forskjell, og Bryston dac´en har høyere gain, eller der er mer gain i det digitale signalet der kommer fra BD751.

Selvfølgelig bruker jeg Bryston sin dac 99% av tiden så jeg har vel egentlig betalt overpris for min BD spiller siden jeg ikke bruker den dac den har innebygget.
    Du kan jo også bare investere i en god hodetelefon forsterker, denne kobler du til Tape Out på din receiver.
    Skulle ønske jeg hadde råd til en Burson HA-160D DAC/forsterker.. Det hadde vært noe det!! Men blir vel kanskje Audio-Gd på mine Denon D5000. er enda ikke sikker på hva jeg burde skaffe, venter til de pengene kommer 8)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Skulle ønske jeg hadde råd til en Burson HA-160D DAC/forsterker.. Det hadde vært noe det!! Men blir vel kanskje Audio-Gd på mine Denon D5000. er enda ikke sikker på hva jeg burde skaffe, venter til de pengene kommer 8)
    Maverick skal ha noen gode dac/hodetelfonforsterkere med rør og mulighet for bytte av opamp. Ligger til stadighet på brukten inne på hifisentralen til rundt 1-1,5k
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •