Hei!
Jeg bygger for tiden og har vært så gammeldags at jeg har trekt opp ledninger i vegger og tak. Liker definitivt best kabler som er skjult!
Alle kablene til høyttalere i huset starter i vindfanget bak en skyvedørsgarderobe. Inni skapet der har jeg tenkt å plassere alt som styrer lyd og bilde i vårt lille hus. Oppsettet skal bli en TV på kjøkkenet (trekt HDMI-kabel hit), en TV på stua (trekt HDMI-kabel hit også), 5 x høyttalere på stua for surround (uten sub), 2x høyttalere på terassen, 1x høyttaler på kjøkken, 1x høyttaler på bad og 1x høyttaler på soverom.

Jeg har hittil kun trukket kabel, har ikke handlet receiver, høyttalere eller annet for å styre lyd/bilde. Har en NAS (Synology DS411J) som jeg tenkte å plassere her, har trukket datakabel til et kontor.

Prøver å finne en løsning som gir meg muligheten til å styre alt fra samme kontroll, helst i form av en app. At jeg eksempelvi kan sette på musikk fra iPhonen til takhøyttaler på soverommet om det skulle være stemning for det, samt at jeg fra samme kontroll kan styre TV og lyd på stua eller på kjøkkenet. Har sett på SONOS, vet ikke om det er riktig når jeg nå har trukket kabel. Må vel uansett ha noe som driver høyttalerne.
Har begynt å se etter en receiver med multirom-funksjon og dobbel HDMI-utgang, men finner ikke noen som er midt i blinken. Har nylig sett på den nye fra yamaha som kommer (Product Tour: YAMAHA RX-A3020 9.2-Channel Network AV Receiver - YouTube), men den har for få soner for meg virker det som.

Håper det er noen opplyste mennesker her inne som kan gi meg litt råd på dette! :smile: