B&W CM8 og Denon 3313?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM8 og Denon 3313?

Hei,

Har bestilt meg høytalere og receivere.
    Ble B&W CM8 høytalere og en Denon 3313 receiver.

Er litt usikker på den komboen, da jeg ikke fikk høre det sammen i butikken.
    Og jeg vett heller ikke så mye om Denon sin nye receiver. Syns å ha lest at den har fått litt blandet kritikk?

Mener dere at dette er en god kombo, eller burde jeg ha satset på en annen receiver, kanskje en nad? eller yamaha, onkyo eller annet?

Høytalerne har jeg bestemt meg for da de skal stå i stuen og er blit waf approved =)
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo ikke så mange muligheter nå, men jeg kan betrygge deg at det ikke er blandt de værste komboene du kan velge.

Jeg har ikke hørt 3313, men 3312 imponerte stort der jeg hørte den.

Jeg tipper du blir fornøyd.

Geir Arne

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    Hei,

Og jeg vett heller ikke så mye om Denon sin nye receiver. Syns å ha lest at den har fått litt blandet kritikk?

Mener dere at dette er en god kombo, eller burde jeg ha satset på en annen receiver, kanskje en nad? eller yamaha, onkyo eller annet?

Høytalerne har jeg bestemt meg for da de skal stå i stuen og er blit waf approved =)

Gratiss med godt valg av høyttalere , CM8 er helt suveren!

Forøvrig syns jeg Denon (og også Marantz som har mye lik signatur i lyden som Denon), gjør seg svært godt på B&W. Det eneste er kreftene, hvor mye effekt har denne receiveren under panseret?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Det eneste er kreftene, hvor mye effekt har denne receiveren under panseret?
    Som Rolce Royce sier; tilstrekkelig.

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, håper CM8 er det og at komboen er bra. Har fra før av dali ikon6 mk2 og denon 3311 i hjemmekinoen(tidligere stuå) Og synes at det er bra, men litt mye diskant. Savner mer dybde i lydbilde.
    Men nå så skal skal vi ha ny tv i stuå, så då ble det nye høytalere og receiver der, men då måtte de ver godkjente med stilen der... derfor ble det hvit cm8 og metalic sølv 3313

@Gilmour: er litt usikker på hvor jeg ser det men her er linken til receiver
    DENON AVR-3313 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

@Ganilsen: Nei tror ikke det er en av de verste, men er det bedre? =)
    Synes og å ha lest at de har tatt vekk noen ting fra 3312 modellen til 3313.
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W og Denon går veldig bra sammen, er det jeg også har.

Hadde kanskje vurdert en Cambridge 7 serie forsterker.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Ganilsen: Nei tror ikke det er en av de verste, men er det bedre? =)
    Synes og å ha lest at de har tatt vekk noen ting fra 3312 modellen til 3313.
    Vet ikke helt hvordan jeg skal lese denne, men ja. Det finnes helt klart bedre. Men da er prisen somregel en annen også.

Usikker på hva som skulle vært kuttet ut fra 12 til 13?

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenke på beste kombo til prisen. Og da tenkte jeg på feks at jeg har hørt at på feks på yamaha og onkyo receivere så for du mye for pengene, men vett jo ikke hvordan dette spiller med B&W høytalere.

Men det som jeg har lest at de har kuttet ut er blant annet at romkorreksjonen er nedgradert.
    Så står det jo og på hifi klubben sine sider at det mangler noe som heter Audyssey MultEQ-XT32
    DENON AVR-3313 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med nydelige høyttalere har akkurat maken. Spiller på en onkyo med nad som effekt. Selv synes jeg onkyo gjør seg bra på B&W

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk Men hvis du spiller på en onkyo med en nad effekt forsterker, er det ikke da Nad'en som gir ut lyden?
    Har du og prøvd uten effekt forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Hei, har selv CM8 + Denon 3312 og var meget fornøyd med dette helt til jeg utvidet med en Primare A34.2 effektforsterker. Hører stor forskjell med og uten effekttrinnet, men som sagt var jeg veldig fornøyd helt til jeg hørte forskjellen.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk Men hvis du spiller på en onky med en nad effekt forsterker, er det ikke da Nad'en som gir ut lyden?
    Har du og prøvd uten effekt forsterker?
    Har ikke prøvd så mye kun med onkyo, men brukte en integrert yamaha som effekt før. Forforsterkerdelen har en del å si den også, men effektforsterker farger jo også, selv om jeg ikke har prøvd så mange komboer eller er så veldig bevandret.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått CM 8 og Denon 3313 i hus. Kjøpte og noen gode van del hul kabler som de annbefalt. Og må si me alt dette her, så ble jeg imponert, veldig god lyd fra den komboen og blir sikkert bedre når det for kjørt seg inn og blitt kalibrert skikkelig.
    Eneste minuset, var at det virker som om Denon har tatt vekk en del valg fra fjernkontroll og meny. Vanskelig å finne fra og lite muligheter fra fjernkontroll...
    Finner ikke fram alt i menyen og savner feks "Channel level" knappen på 3313.

Synes og å huske at denon pleide å ha to fjernkontroller med, men nå var det kun 1. Stemmer dette eller vett noen om jeg mangler en fjernkontroll?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått CM 8 og Denon 3313 i hus. Kjøpte og noen gode van del hul kabler som de annbefalt. Og må si me alt dette her, så ble jeg imponert, veldig god lyd fra den komboen og blir sikkert bedre når det for kjørt seg inn og blitt kalibrert skikkelig.
    Eneste minuset, var at det virker som om Denon har tatt vekk en del valg fra fjernkontroll og meny. Vanskelig å finne fra og lite muligheter fra fjernkontroll...

Synes og å huske at denon pleide å ha to fjernkontroller med, men nå var det kun 1. Stemmer dette eller vett noen om jeg mangler en fjernkontroll?
    Faktisk var det med ch.level på fjernkontrollen som det som avgjorde at jeg ikke gikk for den. Ble NAD T777 på meg .

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig moro å høre at du er fornøyd, jeg regnet med at det ville slå ann. Denon/Marantz med sin varme fyldige klang er glimrende på CM serien til B&W etter min mening:mrgreen. Kikket på 3313 på linken du la ved, og er helt enig ganilsen i at denne med sine 125 watt pr kanal og åpenbart solide bygging holder mer enn god nok til CM8!

Van den hul kabler av god kvalitet er prikken over den berømte ien! Vi har langt på vei samme type oppsett, selv har jeg Marantz forsterker og CM7, du har Denon forsterker og CM8.Syns det er artig at folk velger disse komboene, med merker som ligger mitt hjerte nær.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •