Forsterker 6000 kroner - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CerwinSondre
    Jeg synes at Cerwin forsterkerene funger best på Cerwin høyttalere. Når det kommer til Behringer har jeg dårlige erfaringer. Jeg mener personlig at det er et billig merke som ikke holder så lenge. Og jeg er ikke helt overbevist om at den stømmen Behringer leverer er reel watt :smile: Min mening
    Hvilke andre enn CV sine CXA forsterkere har du hørt da? Og har du hørt EP4000 før du kritiserer den? CXA ampene og tidligere amper fra Cerwin Vega har ikke akkurat vært så veldig gode. Hørte med HFK, og de sa KW ampene fra CV hadde veldig høy feilrate. aner ikke hvordan det er med CXA.

EP serien er basert på QSC sin RMX serie, og er en solid konstruksjon, og er vel kanskje det produktet fra Behringer som har levd lengst?!

Både Behringer og CV oppererer i samme prisområde, så de kjemper om de samme kundene, ingen av de er high-end. :wink: Jeg personlig syntes det blir feil å anbefale et mindre kraftig produkt som i tilegg koster mer penger.

EDIT: Behringer oppererer ikke bare i lavbudsjettsområdet slik som CV. De har kjøpt opp Midas, Klark Tecniks + TURBOSOUND, så de har produkter i alle prisklasser etter oppkjøpet av turbosound. Behringer gjør veldig mye riktig, selv om man kan se på de som de bare produserer dritt, så vent å se på produktene som kommer de neste årene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwinSondre[B
    ]Jeg synes at Cerwin forsterkerene funger best på Cerwin høyttalere. [/B]Når det kommer til Behringer har jeg dårlige erfaringer. Jeg mener personlig at det er et billig merke som ikke holder så lenge. Og jeg er ikke helt overbevist om at den stømmen Behringer leverer er reel watt :smile: Min mening
    Subjektive meninger eller erfaringer?
    Jeg bare lurer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvilke andre enn CV sine CXA forsterkere har du hørt da? Og har du hørt EP4000 før du kritiserer den? CXA ampene og tidligere amper fra Cerwin Vega har ikke akkurat vært så veldig gode. Hørte med HFK, og de sa KW ampene fra CV hadde veldig høy feilrate. aner ikke hvordan det er med CXA.

EP serien er basert på QSC sin RMX serie, og er en solid konstruksjon, og er vel kanskje det produktet fra Behringer som har levd lengst?!

Både Behringer og CV oppererer i samme prisområde, så de kjemper om de samme kundene, ingen av de er high-end. :wink: Jeg personlig syntes det blir feil å anbefale et mindre kraftig produkt som i tilegg koster mer penger.

EDIT: Behringer oppererer ikke bare i lavbudsjettsområdet slik som CV. De har kjøpt opp Midas, Klark Tecniks + TURBOSOUND, så de har produkter i alle prisklasser etter oppkjøpet av turbosound. Behringer gjør veldig mye riktig, selv om man kan se på de som de bare produserer dritt, så vent å se på produktene som kommer de neste årene.
    Har hørt kw serien, Crown og Behringer etc. Jeg har ikke vært borti akkurat EP4000 modellen. Men det må vel være enn grunn til at cv ampene ligger høyere i pris enn behringer? At EP4000 spiller bra tviler jeg ikke på, men jeg synes cxa virker mere soild og reel alt i alt. Men som tidligere sagt MIN MENING

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt kw serien, Crown og Behringer etc. Jeg har ikke vært borti akkurat EP4000 modellen. Men det må vel være enn grunn til at cv ampene ligger høyere i pris enn behringer? At EP4000 spiller bra tviler jeg ikke på, men jeg synes cxa virker mere soild og reel alt i alt. Men som tidligere sagt MIN MENING
    Verdien av en mening, uten erfaring eller med underbyggende fakta, kan være mer misvisende enn veiledende.

Behringer lager produkter som i utgangspunktet er laget for å kunne transporteres og flyttes på, hyppig. De er tiltenkt profesjonelle aktører som krever og trenger produkter som funker over tid med mye belastning.

Cerwin Vega er PA for hjemmebruk.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk bruker EP4000 for å drive TC-Sounds. Det sier sitt.

De som vil ett hakk opp kjøper Crown. Ser ingen noen sinne anbefale CV amper.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, alle får ha sin mening, det er ikke det som er utfordringen. Det ligger mer i at folk hevder ting uten å ha dekning eller prøvd så mange alternativer.

Dersom du tester en del forskjellige ting på CV så oppdager du raskt at CXA ofte ikke er det beste eller kraftigste alternativet. HFK kan ta de prisene de gjør pga de er eneste som har slike amper, og derfor kan de sette prisene litt som de vil. På samme måte som Klipsch ble priset før Elkjøp også fikk tak i RF serien (gikk fra 10k for parret til ca 5k).

Jeg syntes bare det blir feil å si at CV høres best på CV amper, dersom du ikke har hørt noe annet enn CXA ampene.

Min top 3 liste på CV er:
    1) Crown XTI (låter veldig bra på mellomtone og diskant, samt bassen er stram og fin)
    2) QSC RMX / EP 4000 (Låter hakket bedre på bass, men er et stykke unna på mellomtone diskant)
    3) Tamp Proline 3000 (Latterlig med krefter og låter hakket råere i bassen, men låter ok på mellomtone og diskant. Best som subwoofer amp. )
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Joda, alle får ha sin mening, det er ikke det som er utfordringen. Det ligger mer i at folk hevder ting uten å ha dekning eller prøvd så mange alternativer.

Dersom du tester en del forskjellige ting på CV så oppdager du raskt at CXA ofte ikke er det beste eller kraftigste alternativet. HFK kan ta de prisene de gjør pga de er eneste som har slike amper, og derfor kan de sette prisene litt som de vil. På samme måte som Klipsch ble priset før Elkjøp også fikk tak i RF serien (gikk fra 10k for parret til ca 5k).

Jeg syntes bare det blir feil å si at CV høres best på CV amper, dersom du ikke har hørt noe annet enn CXA ampene.

Min top 3 liste på CV er:
    1) Crown XTI (låter veldig bra på mellomtone og diskant, samt bassen er stram og fin)
    2) QSC RMX / EP 4000 (Låter hakket bedre på bass, men er et stykke unna på mellomtone diskant)
    3) Tamp Proline 3000 (Latterlig med krefter og låter hakket råere i bassen, men låter ok på mellomtone og diskant. Best som subwoofer amp. )
    hopper inn her jeg, har vært på utkikk etter en nad c272 til å hjelpe til på c372 en min på mine cls 15

men er det kansje lurere å velge en ep4000 og biampe med c372 på høy og ep4000 på sub?

kan jo brokoble og biampe også med c372 i stereo på høy og ep4000 på sub brokoblet?

noen tanker om dette?

har tidligere lånt en epq2000 med dårlig erfaring og denne ga mindre effekt på elementene enn c372 jeg har. kjørte begge i bridge på hver høytaler

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •