Forsterker til Cerwin-Vega VE-15F

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Cerwin-Vega VE-15F

Hei

Jeg venter på to Cerwin-Vega VE-15F. Jeg har en Denon DRA 425 fra 1989 forsterker, men er usikker på om den er kraftig nok. Den er 2x50W, men har hørt at watt er veldig forskjellig fra merke til merke. DRA 425 skal visstnok være ekstremt god i forhold til hvor lite watt den yter.

Jeg er ganske ny på dette, og kan bare litt om høyttalere/forsterkere. Jeg er kun 15 år, og vil gjerne ikke over 5000 kroner til forsterker.

Vet noen om Denon DRA 425 funker å kjøre på Cerwin-Vega VE-15F?
    Vet dere om noen andre alternative forsterkere til de?
    Jeg vet om NAD C375BEE, men den er ekstremt dyr synes jeg. Kan kjøpes ved absolutt INGEN andre alternativer.

Som sagt, er jeg ny på dette, så kan ingenting om effektforsterker og forforsterker.

Takk på forhånd.

Mvh HaakonDrang

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva skal du spille?

Hei Haakon!

Kjipt at ingen har svart deg. Som gammel Cerwin fan og bilstereoguru må jeg stille deg det klassiske spørsmålet. Hva lytter du til?

Jeg regner med siden du har kjøpt Cerwin så går det neppe i klassisk? Og siden du er gutt er det også mindre sjanse for at Justin Beiber og Miley Cyrus finnes i dine spillelister? Hvilken kvalitet (mp3, aac, flac, cd-plate, etc.) bruker du på musikken? Hva spiller du musikken av med? Og så, det aller viktigste. Har du en tolerant familie? Har du naboer i umiddelbar nærhet?

VE-15F er de mest lettdrevne høyttalerne på markede (95db med 1Watt) og derfor får du hel ok lyd med din DRA 425. Hvis du vil dra på litt mer, trenger du en forsterker som kan holde styr på overflaten til 15" vilt faggrendre papirbass.

Skal mor føle, og digge bassen mens hun f.eks. støvsuger hadde alt fra NAD fungert. NAD og Cerwin er ment for hverandre. NAD C326BEE 3798,- har flere innganger og en strømforsyning som tåler at du drar på litt. Trenger du bare en inngang (til f.eks iPod'en), kan du få mer effekt for noen hundrelapper ekstra NAD C245BEE 4198,- er enkel morro. Trenger du flere innganger så får du også 10 watt mer med NAD C356BEE 4998,-

Det er her du har satt budsjettgrensa. Men så vil gjerne far høre litt bass i garasjen mens han mekker bil. Kanskje han lurer på hva de synger om? Da må du skru ned bassen og skru opp volumet, men vil du egentlig det når du har kjøpt Cewin-Vega? Da angrer du på at du ikke la i 2000-3000,- kr ekstra. Jeg dropper tanken om flere innganger og går for ren styrke. NAD C275BEE 6998,- gir deg alt du trenger av kraft. Alle NAD-forsterkerne har soft-clipping. Den føler selv når den slipper opp for strøm og "klipper" lyden slik at høyttalerne ikke skades. Utrolig kjekt å ha på fest! Skal du kutte 500,- kr kan du parre opp Cerwin med Cerwin. CERWIN-VEGA CXA-8 Kr 6498,- blir et vakkert ekteskap! Den veier 18 kg, og det er ikke fordi kabinetter er laget av bly ;-)

Til slutt en ond tanke. :twisted: Har du laaaangt til naboene? En far og mor som ofte er borte? Vil du imponere venner, i nabobyen? Ikke spiller mp3 kvalitet over 256k? Vil spare penger? Kjøp Cerwin-Vega PA forsterker da vel. CV-1800 burde holde. Synd de er litt vanskelig å finne.

Lykke til! Og ikke fortell mor, far, søsken, eller den snart døve kjæresten hvor du fikk tipsene fra. Hilsen Øyvind

Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått svar et annet sted, men tusen takk for svar her!

Jeg bruker fortsatt min DRA-425 og jeg synes den drar høyttalerne noe helt sykt bra. Er veldig bra lyd, og hvis de kan yte enda bedre må det jo være helt utrolig. Har egentlig ikke bruk for bedre lyd, har et såpass lite rom.

Jeg hører for det meste kun på rap/hip-hop. Kanskje noe filmmusikk, men det er sjeldent. Tror nok det er .mp3 jeg bruker, vanligvis 320kps men har også endel 256kps. Har også en Denon cd-spiller jeg bruker innimellom, men hører så og si ingen forskjell på kvaliteten fra musikken på Mac'en til cd-spilleren. Har ingen problemer med naboer, er mye plass mellom husene. Har også en veldig tolerant familie, så dette går veldig fint.

Har hørt om å kjøpe en Denon integrert forsterker til ca. 2500 fra Hifi klubben og bruke den som forforsterker sammen med en Behringer EP2000. Det ligger ca. innenfor budsjettet mitt, men tror egentlig ikke jeg trenger noe kraftigere enn hva jeg har nå. Da tror jeg kanskje at jeg heller bruker penger på det den gang jeg flytter ut og får et større rom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •