RXV-1900 og Rega Mira 3 som effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Akershus
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RXV-1900 og Rega Mira 3 som effektforsterker

Heisann!

Har akkurat gått til innkjøp av Rega Mira 3 integrert forsterker. Denne skal jeg bruke som effektforsterker til Yamaha RXV-1900 surround forsterker.
    Rega'en har ikke home theatre inngang, så jeg må da sette opp et fast volum som jeg da setter på hver gang jeg bruker den til surround. Stiller surround forsterkeren da inn med mic slik at alt blir justert riktig.

Har rådført meg litt ang. hvilket volum jeg da skal sette Rega'n på, og der har jeg hørt litt forskjellige svar. Alt i fra at det ikke er så farlig hvor volumknappen står til at jeg må sette volumet veldig høyt for å få bra effekt.

Noen som kan fortelle meg her hva som er mest riktig?

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du tenkt å koble dette sammen?
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Akershus
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Skal bruke RCA kabler fra Pre out på surround forsterkeren, rett inn i en av inngangene til Rega forsterkeren. Skal fungere det.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av howard_nor
    Heisann!

Har akkurat gått til innkjøp av Rega Mira 3 integrert forsterker. Denne skal jeg bruke som effektforsterker til Yamaha RXV-1900 surround forsterker.
    Rega'en har ikke home theatre inngang, så jeg må da sette opp et fast volum som jeg da setter på hver gang jeg bruker den til surround. Stiller surround forsterkeren da inn med mic slik at alt blir justert riktig.

Har rådført meg litt ang. hvilket volum jeg da skal sette Rega'n på, og der har jeg hørt litt forskjellige svar. Alt i fra at det ikke er så farlig hvor volumknappen står til at jeg må sette volumet veldig høyt for å få bra effekt.

Noen som kan fortelle meg her hva som er mest riktig?
    Hvor nøyaktig volumkontroll har du på Rega'en - db skala?

Prøv deg frem til du får ca samme gain på frontene som med de andre kanalen som drives av Yamahaen selv - der setter du det faste volumet på Rega'en !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Akershus
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Er ikke db skala på den.
    Den er utstyrt med ledlys rundt volumhjulet. Klarer å ha den sånn noenlunde på samme sted hele tiden.
    Driver å tester litt nå, virker som at "kl. 3" fungerer greit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •