Hjelp: Ulyd i NAD T753 v2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp: Ulyd i NAD T753 v2

Hei!
    Jeg har en NAD T753 som plutselig har begynt å dure/brumme, ulyden er jevn og konstant, uavhengig av volum, bortsett fra volum 0, da er den borte. Ulyden er tilstede uten signal kabler tilkoblet og jeg har prøvd med forskjellige høyttalere. Jeg har også prøvd forsterkeren i forskjellige støpsler i huset. Jeg har funnet ut at hvis jeg kobler ut alle de fire viftene som sitter i bunnen av recieveren så blir ulyden borte. Det er det samme hvem av viftene jeg kobler til igjen, ulyden kommer tilbake, sterkere jo flere vifter jeg kobler til.. Har dere noen forslag til hva feilen kan være?

Takk for tips!

Frank K.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som kan være løsnet inne i forsterkeren og begynner å vibrere når vifter går kansje??
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Noe som kan være løsnet inne i forsterkeren og begynner å vibrere når vifter går kansje??
    Nei tror ikke det, finner ikke noe løst inne i forsterkeren. Ulyden høres fra høyttaler, ikke forsterker. Kan det være "støyfilter" av et eller annet slag som har røket? Virker som viftene "slår inn" på en måte. Takk for svar iallefall

Frank

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å trekke ut broen mellom main-in og pre out for de aktuelle høytalerne for å utelukke forforsterker-delen.

Jeg hadde en lik forsterker med støy fra forforsterkeren. Jeg vet dessverre ikke hva en eventuell løsning på problemet vil være i dette tilfellet, da jeg fant ut dette i overgangen til en ny receiver og ikke gjorde noe mer med det.

Mats

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

I går koblet jeg opp forsterkeren igjen, den har stått uten strøm noen dager. Den fungerte helt fint, med alle viftene tilkoblet igjen også! Etter en times tid med tv titting på forholdsvis lav lyd, begynte den plutselig å dure igjen.. Noen nye forslag til feil?

Frank

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •