Yamaha A3010 oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha A3010 oppsett

Nylig fått meg denne receiveren, rx-a3010.
    Har 7.1 oppsett og patos basic 510 som front-ht, det jeg lurer på er om jeg burde koble til bi-amp på receiveren, sto noe om at man kunne det i manualen for å bruke receiverens 4 forsterkere eller lignende.

For det første, har jeg noe å hente på det, går det utover andre kanaler på noe måte? Virker som receiveren drar frontene greit nå, men...

Et annet spørsmål, jeg har en NAD C352, har det noe for seg å bruke denne som effektforsterker for frrontene i forhold til å kjøre direkte fra receiveren?

Spørsmål til de med samme receiver, jeg har den koblet med optisk kabel fra HTPC og må opp på -15 til -20db volum på receiveren for at det skal bli noe trøkk, er dette normalt? Mulig det ville vært noe helt annet direkte fra en bluray spiller eller lignende.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Det har neppe noe for seg å bi-ampe, men på en annen side skader det neppe heller. Test ut om du har lyst.

2: Jeg vil tro det er fornuftig å sette inn C352 til å drive frontene. Jeg mistenker at den er kraftigere enn hva Yamahaen er, samt at du avlaster den for 2 kanaler i multikanal modus.

3: Det er ikke unormalt. Jeg ligger vanligvis mellom 10-15 når jeg spiller passelig høyt. Når jeg drar på havner vi ofte ned mot 0-5.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd med NAD C352 på frontene, kan ikke si jeg merket så mye forskjell og lurer på om jeg heller skal kjøre med bare receiveren. Tror NAD'en kanskje er for svak til å utgjøre særlig forskjell. Like greit å bare droppe den da, for et kanskje bedre sammensatt lydbilde.

Tenker jeg skal skaffe meg en Rotel effektforsterker til frontene...

Ang. 3010's "power amp assignment", tror det var det menyen het, du skal velge et oppsett for de forskjellige interne forsterkerne. Det nærmeste jeg fant mitt oppsett stemmer ikke helt... Lurer på hvor mye det har å si. F.eks, er det en måte å velge reint 7.1 oppsett på power assignment, men slå av zones? Jeg bruker ikke zones, har front, center, side, back, 2 sub. Ingen presence og ingen zones. Har selvfølgelig slått av de kanalene jeg ikke bruker under configuration for speakers, men power assignment valget stemmer likevel ikke med mitt oppsett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •