Justere lyd per høytaler på en Denon 3311 receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Justere lyd per høytaler på en Denon 3311 receiver?

Hei,

Har kjørt den auto kalibreringen til receiver, men syns lyden blir litt for svak fra center hver gang. Hvordan kan jeg skru opp lyden eller/og justere forskjellige lyd nivå per høytaler?
    Receiveren jeg har er en Denon 3311
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

På fjernkontrollen er det en knapp hvor det står "Chanel level". Trykk på denne da får du opp nivået på skjermen og kan justere alle kanaler.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk =)

Skal testet når jeg kommer hjem fra jobb
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet det og det fungerte.
    Takk for hjelpen =)

Vett du forresten hvordan en kan få litt mer bang for the buck på med den receiveren? Syns at etter jeg har kalibrert de siste gangene, så har lyden vært mye mer pinglete en før.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er på musikk du mener så anbefaler jeg å prøve "Pure" modus. Jeg bruker alltid den når jeg hører på musikk. Da bruker den ikke romkorreksjonen og heller ikke sub. Likevel syns jeg lyden blir bedre. Vil du ha med sub, men ikke romkorreksjon så prøver du "Direct".

Hvis PC er musikkkilde vil jeg også anbefale å koble via en USB DAC. Denne har jeg og er fornøyd: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/91845

Snakker du om film så kan du prøve deg frem med forskjellig delefrekvens.

Fler tips til kalibrering finner du her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...veren-din.html

Anbefaler også å prøve å fjerne bord og andre hindringer som står mellom HT og sweetspot. Pluss at du kanskje fjerner puter fra sofa bortsett fra sweetspot og rundt hvor mikrofonen blir plassert under Auto setup. Dette fungerte hvertfall bra for meg

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja "Pure" modus er jo ganske bra til musikk, men suben fungerer under det moduset og(noe jeg mener er en bra ting) Men med "Direct" modus så merket jeg ikke noe forbedringer i det hele tatt.

Ja, det er jo pc som er musikk kilde, men har egentlig aldri skjønt hva Dac skal vær godt for når du har digital kilde som går vi lossless hdmi.

Men ja, det er jo med film jeg vil ha mest mulig trøkk, men hvordan kan jeg prøve meg med forskjellige delefrekvenser?

Men ja har ikke noe spesielt som hindring til sweetspot, da dette står i en hjemmekino med ingenting mellom HY og sweetspot. Har heller ingen puter på sweetspotene, da det er kinostoler\stresslesser eller hva en kaller det for

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen er vel at en standalone DAC gjør jobben bedre enn den som er innebygget i reciver.

Delefrekvenser finner du under speaker setup i menyen. Der må du sette front HT til small. Da kan du velge forskjellige frekvenser du velger at sub skal ta over for HT. Der kan du prøve deg frem, mellom 60-120 Hz er vel "vanlig"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •