Onkyo TX-SR577 - Hvordan fungerer hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR577 - Hvordan fungerer hdmi

Hei

Jeg lurer på en ting. Dagens forsterkere har jo masse hdmi innganger og 1 hdmi utgang.

Meningen var da å koble satelitt tuner, apple tv og ps3 til denne onkyo forsterkeren(med hdmi) og deretter koble hdmi ut fra den rett til tv.

Er det da slik at forsterkeren må stå på for at signalet skal bli sendt til tv, eller videresender de hdmi signalet selv om forsterkeren er avslått ?????

Grunn for spørsmålet er at jeg vil gjerne ha så lite kabler som mulig, men samtidig må dette være kone/barn tilpasset. Det vil si at det må være svært enkelt å skru på tv/sateliltt. Vil ikke at de må stresse med å skru på forsterker, velge riktig inngang osv osv. Ja jeg har en programmerbar fjernkontroll, men likevel...

Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har har ikke erfaring med akkurat denne reciveren, men alt annet jeg har vært borti så må den stå på hvertfall.

Noen andre får arrestere meg hvis det ikke stemmer.

EDIT: Kanskje det fungerer å ha den av hvis HDMI kontroll står på i reciver

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn pr default vil jeg nok si at recievern må stå på, men det er begynt og komme recievere med hdmi passthrough i standby.

Om din støtter dette kan jeg ikke helt si siden du ikke nevner modellen bare merket (dog jræeg mener onkoyo skulle ha noen med denne funksjonen)

Bør stå i manual/spec sheet om den har det, og om så er hvordan det skal tas i bruk.

Unger pleier i min erfaring og være utrolig kjappe på og kunne klare og bruke innvikla media systemer, den 'bedre' halvdel ta noen år... (dette er jo selvsagt modell spesifikt det og)

Edit:
    Modell stod i tittelen ja.
    Har bare grovtitta på specsheet klarte ikke se dem nevne noe om passthrough i standby.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den som googler.....

tenkte jeg heller skulle google litt
    og da fant jeg ut at denne støtter pass through i standby. Du må bare inn i oppsettet og endre default verdier (Power ctrl tv).

Sitat fra et annet forum:
    "Hi Pete, yes the 577 does pass through when in standby, you have to go into Hardware setup and turn HDMI Power control to on, page 77 of the manual is your friend"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •