Reciever til Klipsch i "mest for pengene"-klassen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever til Klipsch i "mest for pengene"-klassen

Jeg er på jakt etter en reciever som matcher bra med Klipsch. I tillegg har jeg krav om pre-outs til frontene, da jeg ønsker å bruke egen effektforsterker til disse. Center og bakhøyttalere trenger vel ikke så mye guffe at det er nødvendig med effektforsterker, og får vel også litt mer effekt siden jeg skal bruke egen effektforsterker til frontene? Det avhenger selvsagt av hvilken reciever jeg går for også... Pre-outs på alle kanaler er uansett en stor bonus. Jeg har ikke helt bestemt meg hvilke Klipsch-høyttalere det blir enda, da jeg har et Cerwin-Vega anlegg jeg skal bruke i starten (må spare opp litt kapital først). Jeg har et ønske om minst 4 HDMI innganger og kjøre bilde gjennom recieveren, men jeg har hørt at dette gir dårligere bildekvalitet. Stemmer dette? Er det merkbart dårligere for oss vanlige mennesker som ikke akkurat sikter helt i toppsjiktet når det gjelder både utstyr og opplevelse? Personlig liker jeg veldig tanken på å kun strekke en HDMI-kabel ned fra prosjektoren og bruke recieveren til å koble til alle komponentene. Ellers er jeg ganske åpen, jeg er i grunn ganske blank på hva jeg trenger og bør ha/se etter ellers av funksjoner, specs osv. Jeg ønsker å holde meg til "mest for pengene"-klassen hvis det er mulig, og tråler gjerne bruktmarkedet.

Har kikket litt på Yamaha A810 til 3895 kr på Elkjøp, hva tenker dere om denne? Den har pre-outs på alle kanaler, nok HDMI innganger osv. Hvordan matcher denne til Klipsch høyttalere? Jeg leste noe om at man kunne kjøre deling på høyttalerene fra 40-200hz, men at dette da gjelder for alle høyttalerene og ikke kan stilles for hver enkelt (par), stemmer det? Er det ellers noe denne mangler av funksjoner eller lignende sammenliknet med de nye eller dyrere modellene, som jeg bør vurdere/ha?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser forresten at A810 kun har en sub-utgang, og jeg ser ikke akkurat på det som urealistisk at jeg kommer til å ha to subber etter hvert. Er det et must å ha to utganger da, eller fungerer det greit/bra/ingen forskjell (sett kryss..) å bare ha en rca splitter på utgangen fra recieveren med en sub-ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower
    Jeg ser forresten at A810 kun har en sub-utgang, og jeg ser ikke akkurat på det som urealistisk at jeg kommer til å ha to subber etter hvert. Er det et must å ha to utganger da, eller fungerer det greit/bra/ingen forskjell (sett kryss..) å bare ha en rca splitter på utgangen fra recieveren med en sub-ut?
    Går helt fint å bare bruke en splitter som du sier.
    Ingen av de rimeligere modellene har individuell romkorreksjon for sub uansett

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørs hvilke klipsch, den vil nok ikke dra RF-63 og oppover i klassene.
    men om du har effekt som du sier så blir det noe annet :-D og så lenge deb har preouts så bør det holde ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefalla Yamaha som har väldigt stabil HDMI switch. Jag upplevde att många Onkyo har(hade?) väldiga problem med hdmi switching. Jag använder fem källor med hdmi så det blir en del switching. Jag är dock mindre säker att Yamaha är så god pre till Klipsch. Vet inte vilken ljudsignatur du vill ha, men då du har CV idag och vill ha Klipsch tippar jag på en aggresiv signatur? Jag upplever Onkyo som långt mer aggresiv än Yamaha i alla fall. Vet inte hur mycket du vill lägga, men upp till 10,000 så är det kanontilbud på Onkyo 3009. Mer receiver för tio tusen tror jag inte man får.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •