Hei,

Jeg har i mange år hatt en Papworth MIA 200 stereoforsterker som jeg har vært veldig fornøyd med. Lyden har alltid vært litt slank, men drar man på med volumet, så er bassen der i godt monn. Sammen med JMLab 920-høyttalerne mine har nok lyden alltid vært litt slank, men det har jeg levd godt med. Spiller mye klassisk musikk, og oppløsningen og lydbildet har vært fenomenalt hele veien.

Men for en tid tilbake røk hele forsterkeren, en kortslutning av noe slag. Har hatt den inne til reparasjon, og nå virker den, men lyden er blitt helt forandret. Bassen er omtrent helt borte, og noen av mellomtonene blir også veldig veldig smale, nærmest nasale. Noe er åpenbart galt. Når jeg setter på f.eks. White Stripes eller Red Hot Chili Peppers er bassen nærmest ikkeeksisterende.

Har forsøkt med en annen og langt mindre kraftfull forsterker, og da er lydbildet totalt forskjellig. Bassen kommer fint fram, og alt er som det skal være.

Noen som har noen innspill på hva dette kan være? Har det skjedd noe galt i reparasjonen?