NAD T743 receiver _ Overheat issue - trenger råd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question NAD T743 receiver _ Overheat issue - trenger råd

Helt plutselig slo recieveren min seg vrang.

--Play by play--
    Jeg satte på tv og reciever, og alt virket som vanlig. Så etter et par minutter kuttet lyden og, og det sto OVERHEAT på displayet.

Jeg sjekket tempen med hånden, uten at reciever kjentes varm. Jeg koblet så i fra strøm og alle komponenter for å skru opp kassen for å se om det hadde flyttet inn noen hybelkaniner. Etter en liten romstering var det ingen kaniner å se, men jeg støvsugde det jeg kom til for sikkerhetskyld.

Etter å ha satt på dekselet igjen, satt jeg strømmen i igjen (uten høytalere/komponenter koblet til) og problemet var ikke borte.

--end--

Er det noen som har vært borti tilsvarende? Er det en omfattende affære å fikse? Kan det fikses selv, eller må jeg sende den bort? HIFIklubben skulle ha 600kr bare for å sende den bort for å finne ut hvor mye det kostet å fikse
    den. De kunne ikke si om det kostet 100 eller 4000 å fikse den. Reciever'n er selvsagt ikke den nyeste, og jeg kunne sikkert trengt noe nytt med HDMI feks. men enn så lenge klarer jeg meg fint uten, og trenger egentlig ikke noen ekstra utgifter.

Alle erfaringer og råd taes i mot med stor takk.

--schelvan--

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første ville tanke er at kanskje termostaten (eller hva det er som slår protect modus)
    har tilta, nå aner jeg ikke hvor mye sånt vil koste, personlig hadde jeg fått et verksted for og se hvor mye det koster eventuelt og reparere.

Hadde selv t744 i en del år og syns den var en arbeidshest av en reciever så om du ikke føler du må ha hdmi så er det jo ikke morro og skulle ut og blåse 8 lapper på ny reciever.

Om det så skulle være dyrt og reparere tror jeg du kan og finne nad'r på bruktn til ikke ille penger.
    Så nå i sommer f.eks at en t744 som jeg hadde lå på finn til tusenlappen (hadde den helt til i sommer)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Min første ville tanke er at kanskje termostaten (eller hva det er som slår protect modus)
    har tilta, nå aner jeg ikke hvor mye sånt vil koste, personlig hadde jeg fått et verksted for og se hvor mye det koster eventuelt og reparere.
    Takk for innspill. :-)

Noen tips til et sted i Osloområdet som kan ta den i mot for å gi en prisvurdering på feilen?

Ser forøvrig på brukt på finn nå.. Finnes mye "gammel moro" til en OK penge ser jeg.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør være flere elektronikkverksteder å velge mellom i oslo. Ser egentlig ikke for meg at det er spesielt dyrt å fikse det, men det er jo avhengig av hvor komplisert den beskyttelseskretsen er, og om det bare er en enkel komponentfeil eller noe mer.

Og ja, det er ganske mye "gammal moro" som går for en ok pris brukt, en av få fordeler med at det er produkt-refresh omtrent hvert år på hjemmekinoforsterkere...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •