Ny reciver til hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny reciver til hjemmekino

Hei, jeg trenger som sagt en ny reciver til min hjemmekino.
    Bygger pr dagsdato helt nytt dedikert kinorom. ca. 20kvm.
    Utstyr: Klipsch RF-82, RC-62, RS-52, 2stk Svs pb-10nsd.

Har sett veldig gode tilbud på yamaha rxa-810. Er denne god nok til å sparke liv i klipschene? evt. god alternativer er også av interesse. Har også planer om å kjøpe inn parasound nc2250 eller rotel rb1080, da jeg har vært eier av begge og er veldig fornøyd med hvordan de låter på klipsch.

min "gamle" hk avr460 har fått fast plass i stua på mitt 1 dag gamle Mkmovie 5.1 sett. Hk avr460 syntes jeg gjorde en god jobb på klipschene, men ble litt skarp i toppen på "brife volum". Så hk vil jeg ikke ha på klipschene.

Håper dere kan hjelpe en stakker som trenger noe god input her.
    Kan også nevne at anlegget brukes i hoved sak til film, konserter og ps3 spilling.

Tusen takk for at du/dere tar dere tid til å svare :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er ok match med klipsch det!

HK er kjent for å være mindre bra, uten at jeg har den store erfaringen med dette selv.

Så lenge du deler frontene på 80 hz så skal det ikke så mye til å sparke liv i dem.

J

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror denne er meget bra på klispch!:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/91615/cat/13

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke mye liv i Klipschene med den prosessoren
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du kjøpe en effekt i tillegg. Feks. denne

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, pre og effekt er jo en måte å gjøre det på. I første omgang tenkte jeg en ok reciver til en ok pris, så jeg har noe å bruke når rommet står ferdig. Skulle det bli en "liten" reciver vil den få effektforsterker til front, sett at det holder må på center og bak.

Noen tanker om Rxa-810? evt andre recivere som gjør en god jobb på klipsch? (må ha preout)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha
    Marantz
    Sherbourn (Preamp)
    Emotiva (Preamp)
    Denon
    Anthem

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo låter jo bra til Klipsch
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Onkyo låter jo bra til Klipsch
    Der glemte jeg en ja.
    Passer fint med Onkyos fete bassrike bunn.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen takker så mye for svar. Her drøsser det inn alternativer.
    Er det noen modeller hos de omtalte merkene som peker seg ut?
    Erfaringsmessig mangler de rimligste modellene litt av alt. Kjøpte inn en yamaha rvx-571 for en liten stund tilbake og denne ble for spe. Vil det være en stor opptur og gå opp til rxa-810? eller må en lengere opp for at det skal bli noe greie på det? (3d og 4k er ikke noe viktig for meg)
    Trenger minimum 4 hdmi innganger og 1 ut. det er viktig.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A810 er en fin receiver, i mine øyne milevis bedre enn feks. NR709 som ligger ca likt i pris. Se etter et godt tilbud på A1010 er mitt tips.

Øyvind

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thenuts
    A810 er en fin receiver, i mine øyne milevis bedre enn feks. NR709 som ligger ca likt i pris. Se etter et godt tilbud på A1010 er mitt tips.

Øyvind
    Det var godt å høre
    Tips notert. Vil rxa-1010 forsvare over dobbel pris av rxa-810? er 1010 så mye bedre?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Det var godt å høre
    Tips notert. Vil rxa-1010 forsvare over dobbel pris av rxa-810? er 1010 så mye bedre?
    Tja. Har selv hatt rx 2010. Stor opptur fra rx 765 på mine Klipscher. Forskjellen fra 2010 og ned til 1010 er vel litt simplere ypao, som jeg uansett ikke brukte. Og litt mindre effekt, som heller ikke hadde noe å si da jeg hadde 5 kanals effekt-trinn. Hmm. Bruk penger i forhold til fornuft er mitt tips, ikke les deg vil på alt folk skriver ned her. Tror uansett ikke det er mange her som har hatt 810 og 1010 i samme oppsett - på samme tid for test ;-) Er jo bare dac og tilkoblinger du trenger om du skal ha effekt i tillegg, og dette er vel god nok på 810 for de aller, aller fleste. Meget mye for pengene!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg

bruker selv Pioneer sc-lx 71 å må si meg meget fornøyd med denne, om du hører en del på rock kan denne bli litt skarp i toppen men dette kan du justere på med såkalt X-curve. Strøm i massevis og plenty med innstillinger jeg drifter mitt oppsett med denne nå. om du er heldig å finne en på brukten så hadde jeg værtfall ikke nølet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Tja. Har selv hatt rx 2010. Stor opptur fra rx 765 på mine Klipscher. Forskjellen fra 2010 og ned til 1010 er vel litt simplere ypao, som jeg uansett ikke brukte. Og litt mindre effekt, som heller ikke hadde noe å si da jeg hadde 5 kanals effekt-trinn. Hmm. Bruk penger i forhold til fornuft er mitt tips, ikke les deg vil på alt folk skriver ned her. Tror uansett ikke det er mange her som har hatt 810 og 1010 i samme oppsett - på samme tid for test ;-) Er jo bare dac og tilkoblinger du trenger om du skal ha effekt i tillegg, og dette er vel god nok på 810 for de aller, aller fleste. Meget mye for pengene!
    Stemmer, god å høre at det ikke er de aller største forskjellene. Har sett meg om en stund nå og virker som 810 er en av de som gir mest for pengene, ser net on net selger den for 2999,- det er jo på grensa til skampris. greit at 820 har kommet og at den har airplay, men det har ikke noe å si for meg og mitt bruk.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 810, 1010, 2010 og har nå 3010. På samme høyttalere. Har ikke hatt dine høyttalere, men hovedforskjellen er ikke nødvendigvis bare effekt og flere kanaler, men bedre romkorreksjon, bildebehandling og flere avanserte funksjoner ift Scene-oppsett, EQ, subkalibrering etc.

Jeg mener at 3010 er den beste av dem (naturlig nok) Den kan skaffes for rundt 10k rundt omkring nå.

Hvis du får a810 til halvparten av a1010 ville jeg kanskje vurdert a810, men du mangler enkelt funksjoner som feks. sette en bestemt crossoverfrekvens osv.

Jeg ville kjøpt 3010 (og det har jeg gjort )

Øyvind

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexkar90
    bruker selv Pioneer sc-lx 71 å må si meg meget fornøyd med denne, om du hører en del på rock kan denne bli litt skarp i toppen men dette kan du justere på med såkalt X-curve. Strøm i massevis og plenty med innstillinger jeg drifter mitt oppsett med denne nå. om du er heldig å finne en på brukten så hadde jeg værtfall ikke nølet.
    Dette høres også ut som et godt alternativ. Har aldri hørt klipsch på nyere pioneer forsterker. Når det kommer til musikk og konserter så går det i rock/metal/blues/akustisk rock. så trenger en snill topp, men samtidig god dynamikk. Er ikke lett dette her.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thenuts
    Jeg har hatt 810, 1010, 2010 og har nå 3010. På samme høyttalere. Har ikke hatt dine høyttalere, men hovedforskjellen er ikke nødvendigvis bare effekt og flere kanaler, men bedre romkorreksjon, bildebehandling og flere avanserte funksjoner ift Scene-oppsett, EQ, subkalibrering etc.

Jeg mener at 3010 er den beste av dem (naturlig nok) Den kan skaffes for rundt 10k rundt omkring nå.

Hvis du får a810 til halvparten av a1010 ville jeg kanskje vurdert a810, men du mangler enkelt funksjoner som feks. sette en bestemt crossoverfrekvens osv.

Jeg ville kjøpt 3010 (og det har jeg gjort )

Øyvind
    Tror jeg skal prøve en a810 og se hvordan den oppfører seg. Det er jo ikke store kostnaden hvis den ikke skulle være som forventet. Men dette med crossover, det er litt skummelt. kan jeg ikke selv sette hvor den skal dele høytalerene?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal prøve en a810 og se hvordan den oppfører seg. Det er jo ikke store kostnaden hvis den ikke skulle være som forventet. Men dette med crossover, det er litt skummelt. kan jeg ikke selv sette hvor den skal dele høytalerene?
    Støtter det valget, er jo en bra pris og det er noe som heter retur-rett.
    Du kan selfølgelig dele slik som du vil, som på alle andre moderne receivere

Det med crossover han over her nevner er noe mer avansert som er i de større receiver-modellene. Jeg personlig fikk ikke noe voldsomt bedring. Men er jo gøy å ha muligheten til å leke seg med kurver etc.

Edit: Synes det høres rart ut at det kun er SMALL vs. LARGE.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er small eller large som er valget. Vet ikke hvilken frekvens dette går på, 80 eller 100hz kanskje? Det var en deal-breaker for meg, så forsket ikke så mye på det.

Øyvind

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •