Ny surroundreciver til Audiovector C-serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny surroundreciver til Audiovector C-serie

Hei

Jeg kjøpte for noen månder siden ett brukt surroundanlegg bestående av en komplett pakke med høytalere (ikke sub) fra Audiovector sin C MK2 serie, og en H/K AVR 350 forsterker.
    Er meget fornøyd med kjøpet (6000 kr og alt ser helt ubrukt ut), men eneste jeg savner er full støtte for HD-lydformater siden forsterkeren kom i ett mellomskille hvor den ikke er forberedt for de nye formatene.
    Jeg ønsker derfor å oppgradere til en nyere forsterker (gjerne brukt) som støtter dette.
    H/Ken er utrolig strømsterk og driver høytallerne meget bra, så noe mindre effekt/strøm vil jeg ikke ha.
    Noen som har noen gode anbefalinger å komme med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må kanskje legge til litt ekstra info:
    Budsjett maks ca 5000kr (liker å handle brukt og da skulle det jo være bra mulighet).
    Hører mye på musikk av forskjellig karakter, men er veldig glad i Metal (typen Iron Maiden, Manowar, osv).
    Liker egentlig lydsignaturen i H/K på musikk, selv om det kan bli litt vell mørkt i di lysere tonene og på stemmer, også på film merker jeg dette når jeg liksom ikke får med meg hva som blir sagt på filmen.
    Dette kan jo selvsagt komme av signalopphavet som til nå har vært PS3 via HDMI (blir snart oppgradet til dedikert BD-spiller og Squeezebox).
    Har ingen preferanser eller favoritter når det kommer til merke på reciever, men er mer opptatt av krefter og lydsignatur.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden ingen virker innteresert i å svare så får jeg komme med noen forslag selv.
    Noen som har noen innspill på disse forsterkerne?
    Hvilken vil være mest egnet med tanke på muskler og raffinement?

Pioneer LX-71: Pioneer lx-71 - FINN Torget

Yamaha rx-v1900: Yamaha rx-v1900 - FINN Torget

Yamaha rx-v3800: - Yamaha RX-V3800

Denon avr 3808: Denon 3808 - FINN Torget

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nismotic
    Siden ingen virker innteresert i å svare så får jeg komme med noen forslag selv.
    Noen som har noen innspill på disse forsterkerne?
    Hvilken vil være mest egnet med tanke på muskler og raffinement?

Pioneer LX-71: Pioneer lx-71 - FINN Torget

Yamaha rx-v1900: Yamaha rx-v1900 - FINN Torget

Yamaha rx-v3800: - Yamaha RX-V3800

Denon avr 3808: Denon 3808 - FINN Torget

Ingen av dem. Ville sett meg etter Onkyo, Marantz eller Arcam. Selv har jeg hatt hell med Onkyo på mine (Audiovector sin K-serie, etterfølgeren til C-serien), men likte svært godt Marantz på dem også, spesielt til musikk. Arcam er vel lyden de var bygget rundt. Pioneer passet ikke til mine, men det var også av den mer moderne klasse-d pioneer. Dersom LX71 er A/B er det godt mulig den vil passe bedre.

Kan også nevne at før jeg fikk Onkyoen hadde jeg forgjengeren til din H/K (AVR330) på dem, og en kompis av meg med samme høyttalere hadde 355 på samme, frem til han gikk over til en Emotiva-løsning. Overgangen til Onkyo var virkelig merkbart bedre.

Onkyo 876

Marantz SR 6005. EDIT: Er ikke voldsomt kjent med Marantz sine modellnumre, men ser den er topptestet, men sammenlignet med Onkyo 608 (som de nevner koster halvparten), som jo er en budsjettmodell til halve ny-prisen. Jeg tror den jeg testet var SR7001, og ved overgangen fra *004 til *005 fikk 6005 kraften fra den tiligere 5004, altså gikk de ned ett hakk, og 6005 er da to modeller under 7001. Dette kan bli knapt, for selv om 7001 låt godt, holdt den ikke følge med min Onkyo 905 på høyere volum og film.

Sitat Opprinnelig postet av Nismotic
    .
    Dette kan jo selvsagt komme av signalopphavet som til nå har vært PS3 via HDMI (blir snart oppgradet til dedikert BD-spiller og Squeezebox).
    Har ingen preferanser eller favoritter når det kommer til merke på reciever, men er mer opptatt av krefter og lydsignatur.
    Såfremt du skal bruke digitalutganger, vil ikke dette endre noe, og det vil neppe ha noe for seg å ta signalet analogt. Med mindre du kjøper en svært god BD-spiller og da bruker CD-er evt DLNA via den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiverjungelen er virkelig lett å gå seg vill i, har vansker for å skille modeller fra hverandre når det er hulter til bulter med tall og bokstaver som ikke gir mening for i hvilken klasse di holder seg :P
    Nå har etterhvert begynt å tenke litt anderledes...vi skal snart flytte til en mindre leilighet, med meget begrenset plass, hvor jeg er redd jeg ikke får plass til fullt surroundoppsett, og vurderer derfor å pakke bort bak-HT og senter, selge forsterkeren, og se meg om etter en ren stereoløsning, frem til vi får bygget og flyttet inn i vår egen enebolig (forhåpentligvis bare noen år til.
    Hvilken forsterker vil dere anbefale i denne sammenheng?
    Ser det ligger flere "high-end" forsterkere på finn til hyggelig pris, slik som Hegel H1SE og Primare A30.
    Kilde vil forsatt være PS3/Squeezebox og BD-spiller.
    Må være med prosessorinngang slik at jeg senere kan kjøpe meg en fremtidsrettet surround-receiver og benytte en skikkelig stereoforsterker til å drive frontene.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke veldig mye borti integrerte forsterkere, men ville sett etter Arcam, Densen og Naim. Disse passer alle svært godt til Audiovector. C-serien ble tunet til Arcam, nyere til Naim. Ganske like generellt sett.

Audiovector er lettdrevent og passer det meste. De britiske modellene er favorittene til Audiovector. Ganske sikker på at Linn også ville passet fint.

Arcam er vel av de mer rimelige her, sikkert mulig å finne brukt.

Ser Onkyo A-9000 og A-9070 skal ha prosessorinngang, men sikker ikke så lett å finne på brukten som de øvrige.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene.
    ja det virker som lettdrevne høytallere, H/K`en driver de egentlig utrolig bra, med fet bass, men med en noe farget og veldig "amerikansk" lyd.
    Mellomtonen blir ofte litt tilbakeskjøvet synes jeg, og det er ikke alltid like lett å får frem stemmer som jeg ønsker. Men må si at til den prisen jeg ga for dette settet så er det fantastisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Abrahamsen på Audiovector?
    Tenker på å ringe på denne: - ABRAHAMSEN V2.0
    Og kanskje en slik i tillegg: ABRAHAMSEN A-DAC - FINN Torget

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hørt Abrahamsen, fant heller ingen treff på Abrahamsen på Audiovector-forumet. Fant en anne plass at Abrahamsen V2 skulle passe fint til Audiovector Mi3, fra ca samme periode som C-serien. Verdt å merke seg at Mi3 var en langt mer hissig og frempå høyttaler enn C-serien, som er ganske tilbakelent i forhold.

Så det kan kanskje bli litt vel rolig med en forsterker som roet ned Mi3 til C-serien. Siden du også allerede synes H/K er for rolig i toppen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •