Høylytt støy fra Parasound Halo P7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Høylytt støy fra Parasound Halo P7

Hei.

Var å hentet en P7 i helgen, og etter en tids lytting skulle jeg oppdage at det var mer enn bare godlyd som kom ut fra den. En hisselyd som lett er hørbar fra 3 meters avstand - den er konstant, uavhengig av hvem kanal som brukes eller om man skrur ned volumet/muter. Den er der både ved bruk av balanserte og ubalanserte kabler, dog er den litt høyere med balanserte. Noen durelyd har jeg heldigvis ikke.
    (Kan også nevne knitring når jeg bytter kanaler, høres ut som "digital" knitring hvis det gir noe mening.)

Oppsettet er som følger:
    PC>USB>Hegel HD10>XLR>Parasound P7>XLR>Parasound A21>HT. Forsterkere+DAC er på sin egen ujordet kurs, PC'en har sin egen jordet.

Dette kan da ikke være normalt? Hissingen er så høy at den rett og slett blir plagsom hvis det er helt stille. Veldig nedtur følelse av dette, og håper noen kan hjelpe. Har prøvd å bytte og trikse med kurser for å se om det kunne være noe fra strømnettet, tror egentlig jeg har prøvd det aller meste men ingenting hjelper i det hele tatt.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter jeg flyttet har jeg opplevd samme problem som deg, men er dog usikker på om det er p7 som er problemet. Har kun problemet på pass trough i kanal 9/10.

Var ikke slik før, har du prøvd å bytte strøm kabler?
    Min tråd

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Var ikke slik før, har du prøvd å bytte strøm kabler?
    Prøvde med en annen strømkabel nå men det var nøyaktig det samme. Skal sende mail til selgeren å høre om han har vært borti det samme.

Kan strømkabel muligens være synderen? Har en skikkelig Kimber kabel til A21, men en helt standard en til P7. Det er jo den som leveres med, så en skulle ikke tro at den kunne ende opp med å gi problemer.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, er nok ikke den som er problemet da. Ville sendt en mail til:
    Norwegian Custom Media Solution AS og hørt med dem jeg.
    Min tråd

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til både NCMS og Parasound. NCMS ville ha serienummer og greie på hvem butikk jeg hadde kjøpt den hos. Regner ikke med de er interessert i å hjelpe nå som jeg har sagt den er kjøpt brukt.

Richard i Parasound sa at P7 skal være absolutt helt dødstille, ingen hiss eller bråk ved bytting mellom inputs, ei heller knitring ved volumjustering(som jeg glemte å nevne i OP).

Jeg kunne virkelig trengt litt hjelp her. Det må vel finnes andre som har vært borti dette?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det absolutt ingen råd å få her?

Prøvde forsterkeren hos en venn for å se om problemet lå hos meg. Men det var akkurat det samme der. Så jeg må sende den inn, og det koster 1500,- bare for et ettersyn. Jeg tør nesten ikke tenke på hva den endelig prisen vil komme på.

Har jeg noen muligheter med garanti her? Jeg har ikke kvittering, men det går vel an å finne ut av hvor den har blitt kjøpt med serienummeret?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sigh

heisann, vet det er en gammel tråd , men lurte på om du fant ut av problemet? Har en halo p3 selv og har akkurat samme problemet. Har prøvd det meste uten hell.

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg en parasound effektforsterker i går og når jeg koblet opp var jeg plaget med støy/buzz i høyttalerne. Etter mye feilsøking og skifte av div. Kabler var det like mye støy. Ringte Norsk Audio Teknikk hvor jeg kjøpe forsterkeren og han lurte på om jeg hadde kabel tv anlegg koblet til anlegget. Ja det hadde jeg jo.
    Da var tipset å ta ut antenne ledningen fra veggen. Når jeg gjorde det forsvant all støy. Fikk beskjed om å kjøpe galvanisk skille på antenne kabelen så var problemet løst.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er det støy selv om ingen singalskilder er koblet til. har prøvd med forskjellige kabler på både rca og de balanserte utgangene og den høylytte susingen er der fremdeles. har blant annet testet med forskjellige strømkabler, ujordet og jordet, har testet monoblokkene( midgard audio 2.1) og de gir ingen susing fra seg, men med en gang parasounden blir koblet til kommer susingen. hadde den inne på verksted og de sjekket alle kanalene og alt det elektriske viste seg å være bra. susingen går vekk når eg muter den forrsten, men kommer ikkje akkurat så mye godlyd av å ha anlegget på mute... synes det e merkelig med støy siden alt var tilsynelatende i orden når de på verkstedet sjekket den. Noe mer eg burde sjekke ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •