effektforsterker til Klipsch - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    En forsterker skal helst ikke fungere som en statisk eq. Ønsker du en spesifikk lyd så bruk en komponent som er egnet for å justere med(miniDSP, PEQ eller en forforsterker med EQ) så kan du oppnå samme resultat.
    Vet ikke om jeg skal tolke det dithen at dette er noe du mener om Emotiva, eller om det er noe du mener om alle forsterkerkonstruksjoner...
    ---men nekter uansett å tro at du hadde klart å ratte deg frem den lyden jeg selv vil ha, ved hjelp av noen båndpassfilterkoplede operasjonsforsterkere!

Da kan du i såfall tjene deg styrtrik Jeg vil ha!

For å sette det litt på spissen: Hvor er limiten? Klarer man å simulere lyden til ulike høyttalere også? Ulike platespillere? Den ultimate oppløsning i en forsterker fåes med et tastetrykk?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Vet ikke om jeg skal tolke det dithen at dette er noe du mener om Emotiva, eller om det er noe du mener om alle forsterkerkonstruksjoner...
    ---men nekter uansett å tro at du hadde klart å ratte deg frem den lyden jeg selv vil ha, ved hjelp av noen båndpassfilterkoplede operasjonsforsterkere!

Da kan du i såfall tjene deg styrtrik Jeg vil ha!

For å sette det litt på spissen: Hvor er limiten? Klarer man å simulere lyden til ulike høyttalere også? Ulike platespillere? Den ultimate oppløsning i en forsterker fåes med et tastetrykk?
    Amp Modelling: Bob Carver & Transfer Function Amps - The Art of Sound Forum

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner du en Vincent SP-331 på avtorget eller finn.no så ville jeg anbefalt deg å prøve det, ligger ofte på rundt 5K brukt. Spiller meget bra og pent

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Adcom GFA-7805en, krever ikkje den ein 20A kurs?

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en komfyr krever 20A, ikke en forsterker har en 16amp kurs på hele mitt kinorom, som også inkluderer 2stk fathom som har 1500w forsterkere. om du tenker på total watt så trekker det nok ikke det fra nettet

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bobbern kan sikkert presse vann ut av en gråstein:grin:

Men... trøtt og orker ikke å lese en hel avhandling nå.. får ta det en annen gang. Litt av grunnen er at den første setningen henviste til guitar-modelling... mistet litt piffen da...

...har eid masse slikt utstyr gjennom tidene ved siden av at jeg har eid masse av det utstyret man prøver å modelere. Det låter faktisk til tider ganske så ræva i direkte sammenligning mot orginalene IMO, nærmere 70 prosent enn 100 for å si det sånn.

Beklager off-topic!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    en komfyr krever 20A, ikke en forsterker har en 16amp kurs på hele mitt kinorom, som også inkluderer 2stk fathom som har 1500w forsterkere. om du tenker på total watt så trekker det nok ikke det fra nettet
    Meiner eg las det ein plass. Og at det var noko med at den krevde så mykje straum under oppstart, at sikringa ville ryka.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Meiner eg las det ein plass. Og at det var noko med at den krevde så mykje straum under oppstart, at sikringa ville ryka.
    I såfall så ringer du til en elektriker og ber han skifte fra sikringen på 230 kursen din fra B til C karakterestikk eller eventuelt D.
    Alternativ 2 er å kople på en softstartkrets.

Man skal ikke prøve mange forsterkere før dette blir aktuelt uansett. Har du fortsatt uzielementer/skrusikringer så går det nok greit uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv adcom gfa7705 og måtte bytte fra 16A b automatsikring til 16A c.

Dette gjør man enkelt selv på 5 min og automatsikringen kosta meg 3-400,-

Dette funket for det meste bra, men det var likevel ett par ganger adcomen slo ut automatsikringen ved oppstart. Så 100% er det ikke.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b.wilkins

Da skal du vite hva du gjør !!!

Sier ikke at du MÅ være elektriker osv. men noen her inne har problemer med å skille mellom signalkabel og høyttalerkabel, og de skal holde seg langt unna slike operasjoner.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=b.wilkins]

.[/QUOT

Dette gjør man absolutt ikke selv uten å inneha de rette papirene.
    Meget farlig og kanskje et veldig kostbart råd å komme med

Edit::cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikringane til kjellaren er 16A C sikring.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=tenb]

.[/QUOT

Dette gjør man absolutt ikke selv uten å inneha de rette papirene.
    Meget farlig og kanskje et veldig kostbart råd å komme med

Edit::cry:

farlig visst man har 10 tommeltotter og ikke klarer switche hovedstrømbryteren fra on til off!

Jeg snakker da om nyere moderne sikringsskap med automatsikringer da det er det jeg har (bygget i 2009).

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=b.wilkins]

farlig visst man har 10 tommeltotter og ikke klarer switche hovedstrømbryteren fra on til off!

Jeg snakker da om nyere moderne sikringsskap med automatsikringer da det er det jeg har (bygget i 2009).
    Ehh... ja ok... b.wilkins så flink du var liksom som klarte å bygge en tavle Du må være full... dette er er da ikke vanskelig ---hvilken betydning har det??? Men skadeomfanget og ansvaret er enorm hvis man gjør en feil. Og saken er at du oppfordrer til noe som er ulovlig.

Hvordan kan du vite hvem som leser rådene dine da? som blir liggende ved nettsøk for alltid... er det en handy 30 åring eller er det en 13 åring som begynner å fikle i pappas sikringsskap?

Man må være elektriker (4,5 års utdannelse), og elektrikeren ha en installatør som godkjenner jobben. Det skal ved endring av en strømkurs, kontrollmåles selektivitet, utløserstrøm osv osv. Det er jo ikke sikkert at den løser ut... men du ser vel det med røntgensynet ditt... Dette er et enormt farlig fag å tulle med!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Den Adcom GFA-7805en, krever ikkje den ein 20A kurs?
    Jeg har en 7707 som vel har samme strømforsyning som 7805 (2700VA). Måtte skifte til D-16A for at den skulle holde. Dette er bare problem under oppstart da den ikke har noen form for soft start. Spiller uansett veldig bra på mine Palladium.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ADMIN kommentar:

Har mottatt rapport angående "oppfordring til ulovlig tukling i sikringsskap". Nå er denne oppfordringen relativt "selv-moderert" av andre brukere i tråden, og jeg ser derved ingen grunn til å fjerne innlegget. Regner med at b.wilkins innser at dette er en tullete anbefaling, og at vi ikke hører noe mer om den saken.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=tenb]

Ehh... ja ok... b.wilkins så flink du var liksom som klarte å bygge en tavle Du må være full... dette er er da ikke vanskelig ---hvilken betydning har det??? Men skadeomfanget og ansvaret er enorm hvis man gjør en feil. Og saken er at du oppfordrer til noe som er ulovlig.

Hvordan kan du vite hvem som leser rådene dine da? som blir liggende ved nettsøk for alltid... er det en handy 30 åring eller er det en 13 åring som begynner å fikle i pappas sikringsskap?

Man må være elektriker (4,5 års utdannelse), og elektrikeren ha en installatør som godkjenner jobben. Det skal ved endring av en strømkurs, kontrollmåles selektivitet, utløserstrøm osv osv. Det er jo ikke sikkert at den løser ut... men du ser vel det med røntgensynet ditt... Dette er et enormt farlig fag å tulle med!!!

Jøss, men skjønner jo nå når jeg leser kommentaren din at det faktisk finnes 13 åringer her inne!

Prøv å hold deg saklig neste gang du har ett synspunkt! Visst du vet hva det vil si da!

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=b.wilkins]

Jøss, men skjønner jo nå når jeg leser kommentaren din at det faktisk finnes 13 åringer her inne!

Prøv å hold deg saklig neste gang du har ett synspunkt! Visst du vet hva det vil si da!
    Prøvde vel å opptre saklig, men kan ikke si at det hadde noen nevneverdig effekt ved første forsøk.

Videre dialog i aktuelle tema kan fortsette på PM eller ved å henvende deg til Direktoratet for samfunnssikkerhet og bedredskap, DSB.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=b.wilkins]

tenb har jo helt rett. Er man ikke autorisert elektriker, så skal man styre unna bruk av verktøy i sikringsskapet. Det er ikke lov, og det er ikke lurt. Det er dette skapet som skal sikre resten av huset mot feil som kan oppstå. Litt som montering av bremser i en bil, pakking av fallskjerm eller knytting av klatretau. Dette er ting man ikke tukler med dersom man ikke kan det.

Selv er jeg temmelig handy, kjenner det meste av teori og praktiske forholdsregler når man jobber med strøm (har en far som er utdannet elektriker og som jobbet som kontrollør i e-verket i mange år), har selv en teknisk utdanning, har hatt sommerjobb en del år i e-verk som håndlanger for gutta som hadde utdannelse til å jobbe med både høyspent og lavspent strømforsyning.

Jeg tror de færreste har bedre forutsetninger enn meg med mindre de faktisk har en utdannelse innen elektrikerfaget. Og jeg vil si det slik: Jeg har nok en skjelden gang gjort arbeid som burde være gjort av utdannet fagmann (montert en og annen lampe i fast installasjon eller montert en ny stikkontakt ved siden av en gammel), men å surre med sikringsskapets koblinger, DET overlater jeg til fagfolket.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •