Rotel RB-1092 og XTZ 99.36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel RB-1092 og XTZ 99.36

Hei folkens

Jeg har en stund kjørt en av H/K toppmodeller AVR7300 surroundreciver på noen XTZ 99.36 gulvhøytalere. Jeg lar meg ikke direkte imponere over lyden og vurderer i første omgang åkjøpe en effektforsterker. Kom over RB-1092 til Rotel for en grei sum... Har noen her en formening om dette "ekteskapet"? Kan de passe sammen?

Nå tenkte jeg å koble de via AVR7300som "forforsterker". Om det vil bli bra vet jeg ikke, men tenker jeg skulle starte der ihvertfall.

Er åpen for andre forslag til effektrinn/forsterkere dere har hørt mye bra om i denne sammenhengen. Vurderer XTZ sine egne effektforsterkere, men de finnes ikke brukte og er dyre i forhold til nypris brukt.

Har også en Rotel RHB10 på hånd? Hvordan er denne kontra 1092 (Bortsett fra at D klassen 1092 leverer mye mer effekt).

Takker for dine meninger!

RCS

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det nok ikke kreftene det står på, men heller lydsignaturen som er en missmatch.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Her er det nok ikke kreftene det står på, men heller lydsignaturen som er en missmatch.
    Så Rotel og 99.36 vil kræsje litt mener du? Nå har jeg ikke enda kjøpt denne forsterkeren og er litt usikker hva jeg skal kjøpe. Skal jeg bruke min H/K AVR 7300 som forforsterker og kjøpe en effektforsterker eller kjøpe en integrert sak...

Kikker litt etter brukt, men sliter litt med at man ikke får testet det før man kjøper...

RCS

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg usikker på, har ikke hørt xtz og rotel sammen før, men i og med at du ikke er så begeistret sånn det er nå, så er det nok lydsignaturen i HK som ikke treffer hue på spiker'n for din den. Så det hjelper nok ikke stort å pøse på med en enorm effektforsterker.
    Hva er det egentlig du er missfornøyd med?
    Låter det skarpt? ukontollert? lite bass? for mye bass? etc...

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RHB10 og 1092 er vidt forskjellige forsterkere og har vell nærmest kun Rotel navnet til felles! Så om det matcher bra med den ene så behøver det overhodet ikke gjør det med den andre

RB1092 er omtrent identisk forsterker som Midgard Oberon 6.1 mens RHB10 er en god gammeldags forsterker. Og da du i utgangspunktet ikke har bruk for effeten til RB1092 ville jeg trodd RHB10 var ett bedre valg for deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •