Bytte ut Denon 4311 med hva??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut Denon 4311 med hva??

I min 5.2 stuekino står følgende:
    Front: B&W 805D
    Center:B&W HTM2
    Sub:B&W DB1,2 st
    Surr:B&W DS3
    Elektronik:OPPO BDP95,Denon 4311,Sonos ZP90,PS3 Slim.
    Meget fornøyd med oppsettet,men vet jo att elektronikken/strømforsyningen har stor betydelse.
    Trenger hjelp med disse spørsmål: skall jag gå på ett effekttrinn av god kvalitet som matchar mitt oppsett och låta 4311 fungere som preamp?
    Disse har jeg sett på/blitt rekommendert:KRELL S1500 ,5 kanalers samt Classe C 5300. KRELLen er jo rel liten och finnes i sort.Classen er jo større! MÅ jeg bytte til en matchende processor når jeg beveger mig in i denne prisklassen?
    Disse vill jeg ikke ha: Parasound,Anthem,Emotiva,NAD.
    Skal ta mig ett besøk til Norsk Audioteknikk idag och høre och se på forskjellige men vill ha deres meninger och erfaringer. Vil ikke gjøre ngt overilt!
    Takk på forhånd!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WALL-E
    I min 5.2 stuekino står følgende:
    Front: B&W 805D
    Center:B&W HTM2
    Sub:B&W DB1,2 st
    Surr:B&W DS3
    Elektronik:OPPO BDP95,Denon 4311,Sonos ZP90,PS3 Slim.
    Meget fornøyd med oppsettet,men vet jo att elektronikken/strømforsyningen har stor betydelse.
    Trenger hjelp med disse spørsmål: skall jag gå på ett effekttrinn av god kvalitet som matchar mitt oppsett och låta 4311 fungere som preamp?
    Disse har jeg sett på/blitt rekommendert:KRELL S1500 ,5 kanalers samt Classe C 5300. KRELLen er jo rel liten och finnes i sort.Classen er jo større! MÅ jeg bytte til en matchende processor når jeg beveger mig in i denne prisklassen?
    Disse vill jeg ikke ha: Parasound,Anthem,Emotiva,NAD.
    Skal ta mig ett besøk til Norsk Audioteknikk idag och høre och se på forskjellige men vill ha deres meninger och erfaringer. Vil ikke gjøre ngt overilt!
    Takk på forhånd!
    BAT har et flerkanalstrinn, Bryston har, jevnt over en del muligheter.

Selv bruker jeg en Meridian-prosessor som jeg er meget fornøyd med. Lydkvalitet i særklasse. Jeg ville vurdert å gå over til noe med balanserte utganger, som Meridian G68, Sherbourne (7030), Denon AVP-A1. Fellesnevneren er at du trenger effektforsterker til samtlige kanaler, enten ved flere bokser eller bare én flerkanals boks.

Jeg holder en knapp på Meridian og Bryston til ditt oppsett.

Du kan begynne med et effekttrinn og så heller prøve andre prosessorer når du har blitt vant med nytt effekttrinn.

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    BAT har et flerkanalstrinn, Bryston har, jevnt over en del muligheter.

Selv bruker jeg en Meridian-prosessor som jeg er meget fornøyd med. Lydkvalitet i særklasse. Jeg ville vurdert å gå over til noe med balanserte utganger, som Meridian G68, Sherbourne (7030), Denon AVP-A1. Fellesnevneren er at du trenger effektforsterker til samtlige kanaler, enten ved flere bokser eller bare én flerkanals boks.

Jeg holder en knapp på Meridian og Bryston til ditt oppsett.

Du kan begynne med et effekttrinn så heller prøve andre prosessorer når du har blitt vant med nytt effekttrinn.
    Hej och tack för svar! BAT känner jag inte till! Menar Du att det passar till det jag har? Hann inte besök hos Norsk Audioteknikk idag men skall inom där imorgon. Så Du menar ett effekttrinn först för att senare uppgradera till en matchande processor? Vad med Krell da?
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WALL-E
    Hej och tack för svar! BAT känner jag inte till! Menar Du att det passar till det jag har? Hann inte besök hos Norsk Audioteknikk idag men skall inom där imorgon. Så Du menar ett effekttrinn först för att senare uppgradera till en matchande processor? Vad med Krell da?
    Krell er knall på B&W, her er det snakk om smak og behag - intet mindre.

Jeg ville sett på hva du finner av flerkanals effekttrinn innen prisklassen du vil handle (du kan gjerne komme med ditt budsjett så kan vi snakke litt mer konkret).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Sherbourn prosessor 7020 inne til test i dag.
    Ikke testet på film enda, men himmel og hav så mye denne gir for pengene.
    Den større 7030 har jeg virkelig stor tro på.

Ellers så skal det nevnes at Denon-en du har nå virkelig er genial på film når du bruker Dynamic EQ riktig.

Tror jeg hadde satset på effekttrinn først. Kanskje denne? Hvertfall imponert over Sherbourn og Lsound mener selv at denne er bedre enn min A51.

Sherbourn PA 7-350

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg har en Sherbourn prosessor 7020 inne til test i dag.
    Ikke testet på film enda, men himmel og hav så mye denne gir for pengene.
    Den større 7030 har jeg virkelig stor tro på.

Ellers så skal det nevnes at Denon-en du har nå virkelig er genial på film når du bruker Dynamic EQ riktig.

Tror jeg hadde satset på effekttrinn først. Kanskje denne? Hvertfall imponert over Sherbourn og Lsound mener selv at denne er bedre enn min A51.

Sherbourn PA 7-350
    Om Sherbourn lager effekttrinn på samme måte som prosessorer er det helt sikkert et knall effekttrinn. Vekten på 46 kilo virker lovende.

Nesten så jeg må vurdere denne selv, når kinorommet blir en realitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •