Hei!

Jeg har kjøpt meg en ny kåk og skal sette opp igjen anlegget. Stuen er mye mindre enn den jeg hadde før(type 4x4 m). Jeg har to Dali 909 som fronthøytalere og Dali concept 6 som senter- og bakhøytalere. Dette er egentlig mye mer en jeg trenger i den nye stuen, og tanken er kanskje og redusere størrelsene på høytalerene etterhvert.

Jeg trenger en ny receiver for disse, men har ikke plass til den "vanlige" størrelsen som recievere har. Det må bli en såkalt lavtbyggende. Har sett litt på MARANTZ NR-1402, men denne leverer bare 50 W pr. kanal. Er dette egentlig nok til å drive 909'ene? Det jeg ønsker å oppnå er at de kan spille bra på normalt lydnivå. Jeg har ikke behov for å tukte høytalerne her siden jeg bor vegg i vegg med andre.

Jeg har brukt en eldre receiver før. Dette er en Marantz SR 880 tror jeg. Jeg tror denne har 110 W på fronthøytalerne. Dette har fungert fint den tiden jeg har brukt denne, men tiden for å oppgradere med HDMI innganger og andre digitale innganger føler jeg er her nå.

Det jeg egentlig ønsker er deres tanker rundt dette, eller om dere har noen andre forslag. Jeg er ingen ekspert på lyd, men ønsker å legge betale litt for å få god lyd, men ikke så mye mange her på forumet bruker. Jeg veit at 3-4 k for en receiver er lite her inne, men det er vel ca. det jeg ønsker å legge på bordet.

Setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh

Lasse