trenger hjelp pioneer sc lx81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger hjelp pioneer sc lx81

Trenger hjelp til justeringer av lyd når jeg spiler av cd på cd spilleren.
    for det første får jeg ikke på sub når jeg spiller av i stereo. og høytalerne låter litt "late" noe dem ikke har gjort før. har nok klusset det til. første gang jeg setter det opp i ny kjellerstue i nytt hus bare for å høre musikk.

de som har en pioneer sc serie forsterker, hadde vært kjekt om dere skrev ned hva innstillinger og hva som er på og av.
    med venligst hilsen frustrert jone

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    Trenger hjelp til justeringer av lyd når jeg spiler av cd på cd spilleren.
    for det første får jeg ikke på sub når jeg spiller av i stereo. og høytalerne låter litt "late" noe dem ikke har gjort før. har nok klusset det til. første gang jeg setter det opp i ny kjellerstue i nytt hus bare for å høre musikk.

de som har en pioneer sc serie forsterker, hadde vært kjekt om dere skrev ned hva innstillinger og hva som er på og av.
    med venligst hilsen frustrert jone
    Gratulerer med en perle av en forsterker.

Vil anbefale å lese manualen

Sub i stereo : Enten høyttalere som small, eller som large: med sub til plus.

Ang "late" høyttalere så er jeg ikke helt sikker på hva som menes, men vil anbefale en ordentlig kalibrering.
    ICE blokkene er rimelig nøytrale i lyden, så er du vant med en feit stereoforsterker kan ørene spille deg et puss.

Johan

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hihi
    kjøpte recieveren ny for noen år siden. har blitt brukt maaange timer.
    stått på lagring i 2år mens vi har bygget nytt hus. så har nå en ny hjemekino den skal brukes i. sub problemet er nå fikset da det var en ødelagt y ledd(splitter sub ut til 2x xtz10.16) men auto kalibrerings micen er ikke pakket opp enda. var bare nyskjerrig på dette med hvor den skulle dele og tonekontroll osv siden det ikke lyder slikt det har gjordt før. overlapping fra sub til høytalere er ikke helt bra tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    hihi
    kjøpte recieveren ny for noen år siden. har blitt brukt maaange timer.
    stått på lagring i 2år mens vi har bygget nytt hus. så har nå en ny hjemekino den skal brukes i. sub problemet er nå fikset da det var en ødelagt y ledd(splitter sub ut til 2x xtz10.16) men auto kalibrerings micen er ikke pakket opp enda. var bare nyskjerrig på dette med hvor den skulle dele og tonekontroll osv siden det ikke lyder slikt det har gjordt før. overlapping fra sub til høytalere er ikke helt bra tror jeg.
    Hehe, ja blir litt sånn av og til.

Hvilke høyttalere bruker du? Er det til hjemmekino vil jeg anbefale deling på 80hz, dette finner du også under "Sp. setup". Pioneer har ikke individuell delefrekvens men 80 er THX standard og ikke uten grunn.

Tone kontroller bruker jeg ikke, da jeg føler EQ gjør bra jobb, og cd`er spiller jeg i pure direct uten subber.

Prøv en autokalibrasjon og les gjerne tråden
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...io-sin-rk.html Og gjør punktene til fulle.

J

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du anlegget i et nytt hus altså? Er det slik at du bruker de gamle romkorreksjonsinnstillingene i et nytt rom? Det ville iallefall forklart mye. Kjør uten prosessering foreløpig og sett volum på alle ht (menu -> manual setup eller noe sånt heter det) til 0 til du har fått kjørt ny MCACC runde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Bruker du anlegget i et nytt hus altså? Er det slik at du bruker de gamle romkorreksjonsinnstillingene i et nytt rom? Det ville iallefall forklart mye. Kjør uten prosessering foreløpig og sett volum på alle ht (menu -> manual setup eller noe sånt heter det) til 0 til du har fått kjørt ny MCACC runde.
    Ja de kunne jo forklart en endel!

Evt kan han sette MCACC OFF.. Default db og avstand etc...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •