Yamaha 765, ingen lyd fra ny blu ray spiller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha 765, ingen lyd fra ny blu ray spiller.

Hei kjøpte meg en Asus bds-700 med 2 hdmi ut. Koblet hdmi sub audio til min yamaha 765*Og Main hdmi rett i TVen. Men uansett hva jeg trykker og stiller så får jeg kun lyd gjennom TVen. Men det som er rart er om jeg trykker setup knappen på reciveren under avspilling, så får jeg lyd fra reciver. Men så fort jeg går ut av setup så forsvinner lyden igjen. Hva kan være problemet? Displayet til reciververen blinker og det kommer en knitrelyd fra høyttalerne innimellom i ca 1sekund før det forsvinner igjen .
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 765 har vel kun HDMI med bildeswitching, altså ingen lyd via HDMI. Du må koble til lyden på en annen måte, enten optisk eller coax.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad? Har Yamaha jeg
    Kjører lyd bilde uten problem fra både pc, ps3, og dvd spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har vært borti noe lignende før? svært frustrerende med ny spiller og ingen lyd :O

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd HDMI Main AV Out fra 700 (til reciver)

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnesen1
    Nad? Har Yamaha jeg
    Kjører lyd bilde uten problem fra både pc, ps3, og dvd spiller.
    Av en eller grunn leste hjernen min NAD istedet for Yamaha. Det har jeg ingen forklaring på. Kanskje jeg burde snakke med noen som har peiling på hjerner

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Har du prøvd HDMI Main AV Out fra 700 (til reciver)
    Hei, nei det har jeg ikke prøvd, men jeg tror den som ikke er main AV out, kun leverer lyd, ikke bilde. Så vet ikke helt om det har noen hensikt. Men kan jo prøve bare for å ha gjort det.

Har funnet ut en annen ting etter å ha testet litt mer. Og det er at jeg kan få lyden til å virke dersom jeg skrur på TV-forsterker-blu ray spiller i rett rekkefølge, da fungerer det noenlunde en liten stund, til jeg trykker pause eller noe sånt. Så blir alt helt galt igjen. Det er akkurat som forsterkeren finner signalet, men ikke klarer å holde på det. Subben lager også ulyder når jeg prøver å spille fra bds-700 akkurat som den går sånn: dunk dunk, dunk dunk, igjen og igjen.

Forsterkeren er jo ikke av det nyeste slaget. Men er ikke hele poenget med to stk hdmi på bd spilleren, at det skal fungere med eldre forsterkere?

Av en eller grunn leste hjernen min NAD istedet for Yamaha. Det har jeg ingen forklaring på. Kanskje jeg burde snakke med noen som har peiling på hjerner
    Haha, sånn kan det gå inimellom, så sant du ikke begynner å lese NAD, i samtlige aviser og artikler så tror jeg ikke hode-doktor blir nødvendig helt enda. :P

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnesen1
    Haha, sånn kan det gå inimellom, så sant du ikke begynner å lese NAD, i samtlige aviser og artikler så tror jeg ikke hode-doktor blir nødvendig helt enda. :P
    Vel, jeg hadde en NAD T765 en gang, og den kunne ikke overføre lyd via HDMI, så det har nok med det å gjøre.
    Her høres det fornuftig ut som dere sier, at HDMI-main må kobles til receiver.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minn meg på denne tråden senere i dag, så skal jeg sjekke hva jeg gjorde med min Pioneer blu ray. Hadde problemer med å få den til å spille sammen med Denon forsterkeren. Sikker på at dette er en enkel sak å få orden på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Vel, jeg hadde en NAD T765 en gang, og den kunne ikke overføre lyd via HDMI, så det har nok med det å gjøre.
    Her høres det fornuftig ut som dere sier, at HDMI-main må kobles til receiver.
    Prøvde dette i dag, og saken er da at bilde og lyd funker helt perfekt. Men 3D funker ikke, da den andre hdmi utgangen kun er en 1.3 version. Men nå ga jeg egentlig opp og slo til på Komplett sitt dagstilbud på en Yamaha 673 til kr 3000. Denne har jo både 3D og det ene og det andre, så slipper jeg bruke to kabler i det hele tatt hehe.

Hadde jo egentlig planer om å vente å kjøpe A820 når den faller i pris, men spontanbestemte meg for å gå for 673. Ihvertfall enn så lenge. Får jeg igjen en 1000-1500 for min 765 på brukten, så skal jeg si meg fornøyd uansett

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •