Hjelp til ny Receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til ny Receiver

Hei!
    Jeg har idag en Denon AVC-A10SE som, vell, ikke gir lyd lenger. Siden dette er en gammel forsterker (12år) tenkte jeg at det er like greit å bytte den ut til noe nytt. Siden jeg har eid Denon og er fornøyd med denne vurderer jeg AVR-2313 eller 3313, erfaringer med disse? Eller er det noen som kan tipse meg om noe tilsvarende (rundt 100W 8ohm to kanaler i drift)?

Takker for all hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beror kanske på vilka HT du har, men ser 2313 har pre out på i stort sett allla kanaler. Det kan hända att de mätte Denon annorlunda på den tiden du köpte din receiver, men nu skriver de flesta specs med en kanal i drift, gärna bara i en procent last. Dessutom vill de inte gärna skriva hur starkt strömaggregatet är.

Jag hade nog bett HK om att få testa bägge 2 hemma med dina högtalare.

Onkyo TX-NR709 - Surroundforsterker / receiver - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Där är ett annat bra tips. Innehåller väl så mycket som Denon, men har nog mer krafter och till ett mycket billigare pris.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er fornøyd med Denon så kan du like greit fortsette med Denon. Det er lite som skiller recievere nå til dags uansett...

Kan heller anbefale deg å kjøpe en billig effektforsterker å ha i tilleg. En UPA-500 eller noe annet på bruktmarkedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å lese meg klok på impedans på forumet. Dette er fordi jeg har disse: Qln AB frontene som er oppgitt til 4ohm. Såvidt jeg skjønner må eg då ha ein større strømforsyning då disse trenge mer strøm. Noen me mer peiling som kan forklare eller peke i retning en som er noelunde dimensjonert for disse?

Nå skal man ikkje velga ut ifra bare nummer men ein god referanse e det ivertfall!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •