Hva er forskjellen på Yamaha RX-V og RX-A?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er forskjellen på Yamaha RX-V og RX-A?

Hva er forskjellen på disse reciverne RX-A og RX-V?

Jeg tenker på slå til på en Yamaha RX-A1010 og samtidig kjøpe Kef KHT-3005.2 5.1 system. Disse Kef er nå på tilbud til 10,000.

Blir det en god combo?

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avantage veier mer, og har bedre høyttaler tilkoblinger bl.a. Yamaha kaller selv rx-v serien for mainstream.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette KEF systemet noe tess da ?

Men mindre du bor på et kott 8) , vill jeg heller satset på noe brukt og litt større, eventuelt bare fronter og en subb og bygd på etter hvert. Du får en del brukt for 10'
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Er dette KEF systemet noe tess da ?

Men mindre du bor på et kott 8) , vill jeg heller satset på noe brukt og litt større, eventuelt bare fronter og en subb og bygd på etter hvert. Du får en del brukt for 10'
    Hvem sier at små høyttalere er dårlige??? Alle tester viser at de duger for de fleste.....Big isn't always better....
    Og selv i et ganske stort rom, så vil de spille utmerket....Det er basshøyttaleren som gjør at høyttalere blir "store"....det viktigste foregår i mellomtone diskant....suben tar seg av dypbass....hvis man ikke må ha punch i mellomgulvet....det er for "spesielt interresserte" :-) Broren min(har KEF sette) og jeg har små høyttalere og lever godt med det...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Metallsulten..Takk for svar. Jeg landet på en RX-A1010, uten at jeg enda har fått tid til å fordype meg veldig i den så virker det som et godt valg. Etter å ha satt opp mic'en og den fikk kalibrert høytalerne gikk jeg inn manuelt og guffet opp sub'en. Etter det var gjort synes jeg denne reciveren sammen med disse Kef leverer veldig bra kino opplevelse og synes jeg har gått riktig vei i forhold til de store høytalerne jeg hadde tidligere..

Tar seg bedre ut i stua med små høytalere og fortsatt noen hakk opp i forhold til hva jeg hadde før. Dali 107 i stereo..

Så konklusjonen er..veldig fornøyd :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •