For liten forsterker? (Qsc 2450)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

For liten forsterker? (Qsc 2450)

Har et par Proson stratego 215 som brukes til diverse arrangement. Elektronikken er en Qsc 2450 som yter 2x750 RMS ved 4 ohm.

Problemet er at forsterkeren begynner å clippe (blinker rødt) når høyttalerne fortsatt har en del å gå på. Høyt klarer den, men skulle tro at qsc-en var i stand til å kjøre disse svært bra. Kan noe annet være skyld i dette, eller er forsterkeren rett og slett for liten?

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil vel tro at høyttalerne også lever helt i grenseland med slik effekt. Skal du har mer lyd, er min anbefaling å se på grovere saker enn disse Prosonene. Eller for å si det på en annen måte: Det er liten vits i å spille slik at ting går i stykker. Mer effekt kan fort gjøre nettopp det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Jeg vil vel tro at høyttalerne også lever helt i grenseland med slik effekt. Skal du har mer lyd, er min anbefaling å se på grovere saker enn disse Prosonene. Eller for å si det på en annen måte: Det er liten vits i å spille slik at ting går i stykker. Mer effekt kan fort gjøre nettopp det.
    Ja, ikke sant - man skulle nesten tro at denne effekten var mer enn nok, men dessverre virker det ikke slik. Når det blinker rødt, er det ingen tegn til forvrenging. Spesielt nedre register virker til å ha en del mer å gi.

Hehe, nye høyttalere er definitivt på toppen av prioriteringslisten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •