Når trenger man effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 67
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Når trenger man effektforsterker

Hei!

Jeg har et anlegg bestående av:
    B&W DM683 Front
    HTM61 Senter
    Pioneer LX53 Receiver
    og et par relativt dårlige bakhøytalere

Da jeg kjøpte receiveren og høytalerne fikk jeg beskjed på HIFI klubben om at dette ville fungere bra sammen, men da jeg kom inn igjen etter kjøpet fikk jeg beskjed om at jeg hadde en alt for svak receiver til å drive disse tungdrevne høytalerne (gikk egentlig inn for å handle subwoofer). Jeg er student og har ikke råd til å kaste ut enorme summer på anlegget, som allerede har blitt rimelig dyrt.

Selv merker jeg at musikkspilling på anlegget mitt mangler en viss "x-faktor" (av mangel på bedre betegnelse). Jeg er veldig glad i musikk, men ikke over gjennomsnittet kompetent på det tekniske bak. Jeg hører på 60 og 70 talls rock og pop og liker å høre detaljene i musikken, samtidig som jeg vil ha en viss trøkk til fest og liknende.

Vil en effektforsterker gjøre hele forskjellen eller er dette et salgstriks for å få meg til å bruke mer penger?
    Og hvis jeg bør ha en effektforsterker, er det noen som har noen anbefalinger til hva jeg burde kjøpe. Jeg ble anbefalt en NAD c275BEE ( NAD C275BEE Effektforsterker | Hi-Fi Klubben ) av de på HFK, men jeg er ikke lenger spesielt interessert i å ta deres ord for god fisk.

Hvis noen kan gi meg tips og pekepinner ville jeg satt enorm pris på det! Er mildt sagt forvirret...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske naturlig at de foreslår sine egne produkter.