Når trenger man effektforsterker - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 67 av 67
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv 683 og du må definitivt ha mer effekt på de.
    Det du burde gjøre er å følge med på brukten etter en Emotiva effekt. Det passer kjempebra sammen med B&W samtidig som de leverer nok strøm til å sparke skikkelig liv i 683. Jeg hadde faktisk gått for effekt før sub, siden du vil få en helt annen bassopplevelse med det enn det du har hatt fra før.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Har selv 683 og du må definitivt ha mer effekt på de.
    Det du burde gjøre er å følge med på brukten etter en Emotiva effekt. Det passer kjempebra sammen med B&W samtidig som de leverer nok strøm til å sparke skikkelig liv i 683. Jeg hadde faktisk gått for effekt før sub, siden du vil få en helt annen bassopplevelse med det enn det du har hatt fra før.
    Tror nok absolutt jeg kommer til å ende opp med effekt fremfor sub i første omgang. I hovedsak fordi jeg setter musikk foran film og derfor føler dette er det naturlige valget. Men kommer nok til å teste før jeg går til innkjøp bare for å være helt på den sikre siden

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erikfo
    Må innrømme at når dere snakker om brokobling og slikt så er jeg litt usikker på hva dere mener. Er det brokobling med en effektforsterker?

Sprengte diskanter er noe jeg helst vil sett at ikke skjedde så det er derfor jeg spør. Det har vel ikke noe med bi-amping og gjøre?
    Du snakker vel om å biampe med surroundforsterkeren din? Det er ikke det samme som brokobling, så ingenting å bekymre seg for.
    --
    Thorbjørn

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gåene diskanter forekommer som oftest om man drar på litt hardt med for liten forsterker. Da forekommer ofte klipping av signalet ut fra forsterker, det tar knekken på diskantene. Med kraftverket mitt som forsterkere på mine høytalere er det aldri snakk om klipping overhodet.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sett etter en integrert med hjemmekinoinngang. Da bruker du effekttrinnet dens når du ser film, og lar receiveren hvile når du spiller musikk. Forforsterkerdelen er også bedre i en integrert enn i en receiver, og du vil garantert få et veldig løft på musikk.

Går du for effekt, ligger det jo en Parasound 2125 til 4,5 k ute også. Den selger du lett uten nevneverdig tap om du ikke skulle bli fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Gåene diskanter forekommer som oftest om man drar på litt hardt med for liten forsterker. Da forekommer ofte klipping av signalet ut fra forsterker, det tar knekken på diskantene. Med kraftverket mitt som forsterkere på mine høytalere er det aldri snakk om klipping overhodet.
    Med for liten forsterker har man en sjangse til å høre at det klipper. Ved brokobling rekker man ofte ikke det. Mye krefter i sving, forsterkeren mister totalt fatning og kontroll. Vips, man knekker diskantene. Forsterkeren din A23 kan jo brokobles. Prøv på en høyttaler å hør selv hvordan dette låter kontra vanlig kobling.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd, ble ikke videre imponert det lille minuttet, den trives best i benken i stua hvor den forsterker TV-lyd!

Da jeg gikk på yrkesskolen bygde jeg forsterkertrinn. Da jeg ville ha størst mulig gratis lagde jeg 4 forsterkertrinn, to trafoer og to likerettere ja dobbelt opp. En forforsterker sto som ikke inverterende(+ høyre og ventre kanal) og en annen forforsterker ble konstruert til inverterende(- høyre og venstre kanal). Amplituden ble matchet med Oscilloscope og alt virket jo, det spilte med store krefter, men lydkvaliteten ble så som så og ja den mistet kontroll flere ganger under test på høytalerene på skolen som var utstyrt med noen "usprengelige" diskanter(Piezo element?) som låt helt forferdelig.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •