Surround vs stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 69
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround vs stereo

Har det siste året tankt på å bytte ut surround til fordel for stereo. Så kjøpte en pent brukt Nad C320 (ikke BEE-versjonen) og koblet til dynavoice m 65-ex med oppgraderte seas diskanter,det låt noe bedre enn med onkyo tx-sr706,det hørte jeg med engang,men fortsatt ikke bra lyd. Så har akkurat bytta vekk onkyo med et sett dali blue 8008,møtte en trivelig kar på maura og byttet med han så ble begge fornøyd
    Koblet dali til nad c320 nå å det låter mindre åpent enn med dynavoice men det er vel sikkert fordi dali krever mye mere strøm enn det dynavoice nøjer seg med regner jeg med? Uansett så får de nok med strøm da jeg kjøper en emotiva xpa-2 om et par tre uker. Gleder meg som en unge til å få den i hus:-D

Er vel greit å spille relativt lavt med de inntil emotiva er i hus?
    Den nad c320 er jeg veldig fornøyd med,fant den til tusenlapp på finn,føler jeg fikk mye for pengene. Hva er forskjell på denne og nyere BEE-versjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjalp litt på lyden å sette de nærmere veggen bak.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på NAD c320 og c320BEE vet jeg ikke.
    Men min bror og mine foreldre har NAD c320BEE, og de driver store gulvstående med sine, glimrende forsterker.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt å gå over til stereo. Gjorde det samme selv og vil ikke si at filmopplevelsene har blitt noe dårligere, men musikk er en helt annen verden!

Kommer nok helt sikkert til å etablere surround igjen når jeg er ferdig med studier og får meg hus/leilighet som har litt bedre plass, men det er ikke tvil om at god lyd i surround koster utrolig mye mer enn det gjør å få god lyd i stereo!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere mann! Høyttalere!

Dali 8008 hører vel til en av de dårligste seriene Dali har lagt. Dynavoice får mye skryt, men jeg har ikke tro på dem i det hele tatt. Den produsenten har lagd så mye sarv opp i gjennom årene....

Prøv med noen skikkelige høyttalere i stedet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. Er det ikke verd å utnytte de man har da på den beste måten - snarere enn å bare kjøpe noe annet?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nja. Er det ikke verd å utnytte de man har da på den beste måten - snarere enn å bare kjøpe noe annet?
    eh... kjøpe forsterker i stedet for høyttalere ?

Den NAD'en på et par Monitor Audio stativhøyttalere f.eks. burde bli en helt annen lydopplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Forskjellen på NAD c320 og c320BEE vet jeg ikke.
    Men min bror og mine foreldre har NAD c320BEE, og de driver store gulvstående med sine, glimrende forsterker.
    ja den er helt topp,kanskje litt mere watt å et lite face-lift er forskjellen. mine dali får på langt nær bra nok med strøm men bra enn så lenge

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Ikke dumt å gå over til stereo. Gjorde det samme selv og vil ikke si at filmopplevelsene har blitt noe dårligere, men musikk er en helt annen verden!

Kommer nok helt sikkert til å etablere surround igjen når jeg er ferdig med studier og får meg hus/leilighet som har litt bedre plass, men det er ikke tvil om at god lyd i surround koster utrolig mye mer enn det gjør å få god lyd i stereo!
    Sku gått til stereo mye før, musikk er stereo helt klart!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Høyttalere mann! Høyttalere!

Dali 8008 hører vel til en av de dårligste seriene Dali har lagt. Dynavoice får mye skryt, men jeg har ikke tro på dem i det hele tatt. Den produsenten har lagd så mye sarv opp i gjennom årene....

Prøv med noen skikkelige høyttalere i stedet.
    uansett da,jeg vet at dali vil låte bedre med emotiva enn dynavoice. skal teste dem også på effektrinnet men her gir nok dali meg mest i dynamikk og et generellt bredere lydbilde. høytalere blir prioritert etter emotiva får å si det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    trur ikke jeg bytter høytalere med det første,med mindre noe drastisk tilsier et bytte er nødvendig

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lese om disse NAD'ene på nadelectronics.com

C320 BEE har litt mer effekt, spesielt dynamisk, enn C320.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh... kjøpe forsterker i stedet for høyttalere ?

Den NAD'en på et par Monitor Audio stativhøyttalere f.eks. burde bli en helt annen lydopplevelse.
    niks,planen er et par consept 6 foran som skal drives av c320,2x300w emotiva xpa-2 på dali,subb etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lese om disse NAD'ene på nadelectronics.com

C320 BEE har litt mer effekt, spesielt dynamisk, enn C320.
    joa men må ha litt å prate om også,nettet tar helt over nå tildags så all forumaktivitet vil snart dø ut da enhver kangoogle seg inne inne for seg selv,gresset opp av asfalten prinsippet
    det er nok litt mer futt i den nye ja,denne duger så lenge...egentlig har tanken slått meg såvidt med å kjøre alt emotiva...cd,tuner for.f.,effektf.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik: 320 har dobbelt så mye effekt som 310, som jeg brukte for å få lyd i et forsamlingslokale.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toshiba
    trur ikke jeg bytter høytalere med det første,med mindre noe drastisk tilsier et bytte er nødvendig
    My point exactly.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et skikkelig stereo oppsett her slik nå, men det er direkte trist å se på film i stereo i forhold til surround altså.

Men du verden å gøy det er med musikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med tanke på hvor mye strøm de høtalerne vil ha,så er jeg imponert når volumhjulet på c320 står på kl11. den derre written in the stars,også chawe bacwa eller hvordan det staves freaky like me. Her erre mye å hente:twisted:

Noen andre forslag til høytalere foran som c320 kan drive? Noe som spiller klart med en velbalansert diskant. Vil c320 kunne drive consept 6 bra nok i denne sammenheng?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Har et skikkelig stereo oppsett her slik nå, men det er direkte trist å se på film i stereo i forhold til surround altså.

Men du verden å gøy det er med musikk!
    Ser ikke så mye film egentlig,det som eventuellt går på tvn. jeg setter mye mer pris på musikk-opplevelse enn kino,kanskje jeg kaster opp noen lg høytalere i takhjørnene her etterhvert,slik lite 1500kr kino opplegg for de få gangene jeg ser film. Men,stereo.
    Hender jeg spiller litt "vintage" '90s trance å det er en helt grei opplevelse sånn det er koblet nå. Bruker foreløpig pioneer dvd/cd/mp3/wwc osv..så på en til 750 som jeg syntes var litt gammel å sikkert ikke leser mp3 og noen brendte cdr? Leser denne alt?
    NAD CD SPILLER C540 - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en toshiba regza 42",har noe som heter "component video input" med rcs plugger,men får ikke lyd uansett hvilken utganger jeg velger på nad. Har noe på siden av tv som heter "video" men det er vel signal inn tror jeg. Kjører hdmi ifra canal digital-boksen å rett inn i tv.
    Har prøvd å forandre i menyen på tv uten hell,er det slik at når lyd og bilde går via hdmi ifra boksen så er det ikke mulig å få lyden ut av component video input?

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •