Surround vs stereo - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 69
    Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Har du regnet ut hvor mange amper denne serien du sikler på trekker totalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Forforsterkere er ikke utstyrt med med høyttalerutganger.
    Nei vel,men ser de er beskrevet som 7.1 (umc-1) og 7.2 (xmc-1). Hva menes med dette da? Sorry for noen dumme spm,men er noob på dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    Har du regnet ut hvor mange amper denne serien du sikler på trekker totalt?
    Nei. Planen er umc-2? (som kommer utpå høsten?),xpa-2 har jeg til fredag forhåpentlig,så var planene cd-spilleren til emotiva også,men sitter å leser om DAC,som for meg også er noe helt nytt å komplisert virker det som,er plutselig veldig usikker på DAC eller cd-spiller:roll: må først sette meg inni hva DAC er for skjønner ikke en dritt:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun denne jeg trenger istede for en ny cd-spiller? Hegel HD2 DAC D/A-konverter - Sort
    Emotiva har Dac også ser jeg....Kjøpe den istede for hegel om det ikke blir cd-spiller. Kan du si litt kort om hvorfor dac eller cd-spiller?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer du å kjøpe en DAC selv om du ikke vet hva det er? Er dette en slags spøk?

Kort fortalt: En cd-spiller spiller av cd'er. Hvis du har tenkt å spille av cd-plater er det greit å ha. En CD-spiller inneholder også en DAC, men det er svært sjeldent at cd-spillere har innganger for annet utstyr.
    Det produktet som kalles DAC, er altså en boks som inneholder en DAC, men som i seg selv ikke fungerer som mediakilde. Den brukes for å få lyd fra f.eks. pc, eller den kan brukes for å få bedre lyd fra en cd-spiller eller andre digitale signalkilder.
    De fleste digitale kilder vil du dessuten kunne kobles direkte inn på en AV-prosessor, som også inneholder en DAC.

DAC = Digital-Analog-Converter

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer du å kjøpe en DAC selv om du ikke vet hva det er? Er dette en slags spøk?

Kort fortalt: En cd-spiller spiller av cd'er. Hvis du har tenkt å spille av cd-plater er det greit å ha. En CD-spiller inneholder også en DAC, men det er svært sjeldent at cd-spillere har innganger for annet utstyr.
    Det produktet som kalles DAC, er altså en boks som inneholder en DAC, men som i seg selv ikke fungerer som mediakilde. Den brukes for å få lyd fra f.eks. pc, eller den kan brukes for å få bedre lyd fra en cd-spiller eller andre digitale signalkilder.
    De fleste digitale kilder vil du dessuten kunne kobles direkte inn på en AV-prosessor, som også inneholder en DAC.

DAC = Digital-Analog-Converter
    Vurderte det utifra det å slippe cd'r og bare kunne koble dac imellom pc og anlegget. Så det grunnleggende har jeg da skjønt. Man laster ned musikken sin som før,men kjører det ut på anlegget via dac som forbedrer lyden til samme kvalitet som cd'r?

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba, jeg også datt litt av her når du begynte å prate om DAC. Det er mange gode innlegg på forumet her om det evnet og mange cd-spillere / blu-ray spillere har dette innbygd. Recivere og integrerte forsterker av nyeste mod. har også ofte dette innebygd, så er du sikker på at du trenger dette i første omgang? F.eks. http://no.yamaha.com/no/products/audio-visual/blu-ray-players/bd-s671_g/?mode=model" BD-S671 - Blu-ray- / DVD-spillere - Yamaha - Norge] har jo en innebygd 192kHz/24-bits audio DAC, og det er mange andre merker som har dette. Er selv i gang med å bygge meg opp, men konsentrerer meg mest om en god surround forsterker og en blu-rayspiller i første omgang. Høyttalere har jeg kjøpt og der endte jeg på B&W 804s. Men lurte litt på sikringene dine etter hva du sier du skal ha? er den/de høye nok.

Vel lykke til i din søken etter mere kunnskap. AV forum og Hifi sentralen og undersider til hi-fi klubben kan anbefales til å finne visdom:grin:, eller rett å slett å spørre dumt Mye gode svar en kan få da...

/Arild

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba, jeg også datt litt av her når du begynte å prate om DAC. Det er mange gode innlegg på forumet her om det evnet og mange cd-spillere / blu-ray spillere har dette innbygd. Recivere og integrerte forsterker av nyeste mod. har også ofte dette innebygd, så er du sikker på at du trenger dette i første omgang? F.eks. http://no.yamaha.com/no/products/audio-visual/blu-ray-players/bd-s671_g/?mode=model" BD-S671 - Blu-ray- / DVD-spillere - Yamaha - Norge] har jo en innebygd 192kHz/24-bits audio DAC, og det er mange andre merker som har dette. Er selv i gang med å bygge meg opp, men konsentrerer meg mest om en god surround forsterker og en blu-rayspiller i første omgang. Høyttalere har jeg kjøpt og der endte jeg på B&W 804s. Men lurte litt på sikringene dine etter hva du sier du skal ha? er den/de høye nok.

Vel lykke til i din søken etter mere kunnskap. AV forum og Hifi sentralen og undersider til hi-fi klubben kan anbefales til å finne visdom:grin:, eller rett å slett å spørre dumt Mye gode svar en kan få da...

/Arild
    Har nytt el-anlegg i kåken med 16a sikringer. Da er det bedre å kjøpe cd-spiller med innebygd dac som du sier..,du har lagt litt mere kr i høyttalere enn meg ja det må da være stor lyd du nå har uten noe kompromiss i nevneverdig grad? En stund før jeg har mulighet til å kjøpe såpass dyre fronter,det hadde vært noe! Får lese litt rundt om dette,som sagt noob som ble bitt litt dypere denne gangen av hifi/stereo:wink:

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veien blir til der vi tråkker og tråkker vi lenge nok så blir det el en riksvei der en stamper :grin: Hehe vel 16 Amp skulle gjøre susen for dine planer, så der er du nok sikret med strøm. Je bare elsker B&W høyttalerne og drømmer om 802D etter å hørt de på klubben i Gøteborg for noen uker siden. Det fikk hårene til å reise seg på meg. Men i første omgang så må jeg bli enig med meg selv hva jeg ender på, men slik det ser ut nå så blir det den nye Yamaha AVENTAGE 3020 med en ny Blu-rayspiller som blir lansert nå snart, tenker jeg. Og da er en jo igang, da får det andre komme sånn phø om phø (tror jeg da)

/Arild

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du uansett skal ha surroundprosessor vil jeg anbefale deg følgende opplegg:
    Koble en HDMI fra pc'ens skjermkort til surroundprosessoren og vips! Du har Bilde og lyd i samme kabel, med mulighet for alle formater som det er verdt å sankke om, inkludert HD-lydformater.

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du uansett skal ha surroundprosessor vil jeg anbefale deg følgende opplegg:
    Koble en HDMI fra pc'ens skjermkort til surroundprosessoren og vips! Du har Bilde og lyd i samme kabel, med mulighet for alle formater som det er verdt å sankke om, inkludert HD-lydformater.

Takk takk.
    Alle gode råd og tips slukes rått :roll:8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veien blir til der vi tråkker og tråkker vi lenge nok så blir det el en riksvei der en stamper :grin: Hehe vel 16 Amp skulle gjøre susen for dine planer, så der er du nok sikret med strøm. Je bare elsker B&W høyttalerne og drømmer om 802D etter å hørt de på klubben i Gøteborg for noen uker siden. Det fikk hårene til å reise seg på meg. Men i første omgang så må jeg bli enig med meg selv hva jeg ender på, men slik det ser ut nå så blir det den nye Yamaha AVENTAGE 3020 med en ny Blu-rayspiller som blir lansert nå snart, tenker jeg. Og da er en jo igang, da får det andre komme sånn phø om phø (tror jeg da)

/Arild
    Sant det ja Høres ut som du har tingene klart ja,lykke til med oppsettet ditt å kommende utstyr,det høres helt voldsomt ut:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Notert,for gå for den løsningen!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bring hentet forsterkeren hos fedex på skedsmokorset idag,ventingen er uutholdelig,tripper og sporer den som værst her

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toshiba
    Takk for det,men syntes den så litt tynn ut...? Kanskje kjøpe en som ikke er et typisk billigmerke siden det er snakk om strøm inn til denne klossen?
    Du må gjerne bruke mer penger på strømkabler enn nødvendig, men det er etter mitt skjønn bortkastede penger. Det svake punktet i en slik strømkrets er i kontaktene og der er det internasjonale standarder som bestemmer dimensjonen. Noen velger å bruke penger på litt ekstra fint trekk utenpå kabelen - dem om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Du må gjerne bruke mer penger på strømkabler enn nødvendig, men det er etter mitt skjønn bortkastede penger. Det svake punktet i en slik strømkrets er i kontaktene og der er det internasjonale standarder som bestemmer dimensjonen. Noen velger å bruke penger på litt ekstra fint trekk utenpå kabelen - dem om det.
    akkurat,tanken bare slo meg når jeg så tykkelsen på den. blir til at jeg kjøper den.
    Har forøvrig noen cd'r på vei ifra cdon,james morrison's awakening,best of mltr,madrugada's gamle industrial silence album, og susann sundfør med the brothel. Skal bestille noen eldre trancemaster også,spesiellt nr 23:twisted:

Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toshiba
    Har forøvrig noen cd'r på vei ifra cdon,james morrison's awakening,best of mltr,madrugada's gamle industrial silence album, og susann sundfør med the brothel. Skal bestille noen eldre trancemaster også,spesiellt nr 23:twisted:
    :-D8-):-D Mulig det dukker opp noen toner du ikke har fått med deg tidligere 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D8-):-D Mulig det dukker opp noen toner du ikke har fått med deg tidligere 8-)
    Satser på det ja trur gamle 8008 vil gjøre meg fornøyd...for en stund Første låta som skal testes er sivert høyem med electric8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...............

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testa med en konsert dvd så har jeg kommet frem til at dynavoice (oppgradert til seas diskanter) låter definitivt bedre enn 8008.. Etter å ha testet mere grundig nå så er saken klar,jeg beholder dynavoice og skaffer en aktiv sub.

Dæven hvor fin klang jeg fikk i dynavoicene her jeg sitter og lytter Må si jeg er overrasket i forhold til dali 8008..Ser for meg to xtz sub i stua her,må få kjøpt en stort golvteppe også da det er bart tregulv her,hjelper nok litt.
    Tenkte å koste på nye kabler,er 2.5mm2 grei tykkelse?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •