Problemer med Voicing Tool på Lyngdorf TDA 2200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Voicing Tool på Lyngdorf TDA 2200

Hei!

Har fått kommunikasjonskabelen fra PC til Lyngdorf TDA 2200 fra Hi-Fi Klubben. Har prøvd både COM1 og 2 port, hastighet 9600 og 57600. Har stillt inn portene under Min Datamaskin og Maskinvare. Har stillt inn identisk i menyen til Lyngdorf TDA 2000. Når jeg trykker på "Test" i Voicing Tool programmet under "Set Up" dukker teksten "TDA 2200 found", men når jeg trykker "update" eller "update all" får jeg opp teksten "Fault" under status. Jeg får da følgelig ikke opp melding "Updated successfull".

Synes dette er meget rart ettersom PC kommuniserer med TDA 2200 ved test, men ikke under oppdatering.

Noen som vet hva som kan være problemet?

På forhånd takk!

Med vennnlig hilsen

PKG

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stusser litt på beskrivelsen "Har stillt inn portene under Min Datamaskin og Maskinvare."
    Det er ingenting som skal stilles inn her. Parametrene for seriekommunikasjon settes av applikasjonen, ikke noe annet sted.
    Men det skulle ikke gjør noe forskjell, så det er ikke der problemet ligger.

Har brukt TDA2200, men det er et par år siden.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKG
    Hei!

Har fått kommunikasjonskabelen fra PC til Lyngdorf TDA 2200 fra Hi-Fi Klubben. Har prøvd både COM1 og 2 port, hastighet 9600 og 57600. Har stillt inn portene under Min Datamaskin og Maskinvare. Har stillt inn identisk i menyen til Lyngdorf TDA 2000. Når jeg trykker på "Test" i Voicing Tool programmet under "Set Up" dukker teksten "TDA 2200 found", men når jeg trykker "update" eller "update all" får jeg opp teksten "Fault" under status. Jeg får da følgelig ikke opp melding "Updated successfull".

Synes dette er meget rart ettersom PC kommuniserer med TDA 2200 ved test, men ikke under oppdatering.

Noen som vet hva som kan være problemet?

På forhånd takk!

Med vennnlig hilsen

PKG
    Hei

Er du sikker på at din Lyngdorf har RoomPerfect?
    Har selv gått i fella og trodd at Voicing Tool fungerte uavhengig om man hadde RoomPerfect innstallert eller ikke. Voicing Tool er KUN for dem med RoomPerfect. Og husker jeg riktig, stemmer det at PC/Voicing Tool kommuniserer med Lyngdorf forsterkeren, det var det som fikk meg til å rive meg i håret siden update alltid ble Fault !
    Det at de kommuniserte gjorde at jeg var overbevist om at dette skulle fungere og at det måtte være en feil, men jeg tok nok feil der.
    Håper det ordner seg!

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det minner meg om at jeg klaget til Lyngdorf over at det ikke var mulig å få tilgang til DSP data på TDAI 2200RP. De svarte:
    "Vi har taget den beslutning at når man ikke kan rette i målingerne så behøver vi ikke forvirre kunderne ved at kunne se den."
    En holdning jeg fant helt håpløs. Forsterkeren gikk i retur etter kort tid, da den heller ikke klarte å drive mine høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Er du sikker på at din Lyngdorf har RoomPerfect?
    Har selv gått i fella og trodd at Voicing Tool fungerte uavhengig om man hadde RoomPerfect innstallert eller ikke. Voicing Tool er KUN for dem med RoomPerfect. Og husker jeg riktig, stemmer det at PC/Voicing Tool kommuniserer med Lyngdorf forsterkeren, det var det som fikk meg til å rive meg i håret siden update alltid ble Fault !
    Det at de kommuniserte gjorde at jeg var overbevist om at dette skulle fungere og at det måtte være en feil, men jeg tok nok feil der.
    Håper det ordner seg!

:roll:

Såpass, har ikke Room Perfect, nei. Så det er der problemet ligger!!!

Kjøpte forsterkeren brukt, han som jeg kjøpte den av spurte meg om han skulle slette innstillingene, noe jeg tolker som forskjellige "presets", altså de forskjellige equalizerinnstillingene.

Hvordan får man benyttet dette uten Room Perfect?

Trodde disse var en slags suboptimal erstatning for de som ikke har Room Perfect?

Takk for svar!

Med vennlig hilsen

PKG

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKG
    :roll:

Såpass, har ikke Room Perfect, nei. Så det er der problemet ligger!!!

Kjøpte forsterkeren brukt, han som jeg kjøpte den av spurte meg om han skulle slette innstillingene, noe jeg tolker som forskjellige "presets", altså de forskjellige equalizerinnstillingene.

Hvordan får man benyttet dette uten Room Perfect?

Trodde disse var en slags suboptimal erstatning for de som ikke har Room Perfect?

Takk for svar!

Med vennlig hilsen

PKG
    Hei

Du kan laste ned programmet DSP tror jeg det heter fra Lyngdorf sin hjemmeside, der kan du lage dine egne presets/kurver.

Programmet er enormt, og har et hav av muligheter, mye å sette seg inn i.

Personlig synes jeg programmet ikke egner seg for amatører/nybegynnere, siden det er så omfattende.

Selv holdt jeg litt på med DSP programmet i begynnelsen, men etter kort stund gikk jeg lei, hadde verken tid eller tolmodighet til å holde på med det.

Det var også derfor jeg kom på og tenkte å laste ned ferdige Voice Tools Preset til forsterkeren, men det gikk som sagt ikke.

Du har dog muligheten for å etterinnstalere RoomPerfect modulen via HFK, men det koster jo endel kroner, jeg vurderer enda fram og tilbake om det er noe jeg selv skal ta meg råd til og om det vil være verdt pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail fra Lyngdorf om at jeg måtte laste ned en fil som heter "PC pack". Etter litt om og men fikk jeg kontakt med forsterkeren. Anlegget mitt består av PS3 med all musikken rippet til MP3 320 via optisk kabel til Lyngdorf TDA 2200. Høyttalere er Seas Thor. Annlegget står i en rimelig minimalistisk innredet stue. Denne kombinasjonen er ikke alltid like hyggelig å høre på, ofte preget av skarp og lys lyd.

Etter litt prøving og feiling fant jeg ut at lineær avrulling fra 20-20kHz med -4,5 dB på 20kHz ga det beste kompromisset mellom lyttevennlighet på de lyse innspillingene og skjerme de mer fyldige innspillingene fra å ikke låte for varmt og lukket.

Er meget fornøyd, som å få et nytt anlegg. Utrolig at en så liten korrigering kan gi så stor forskjell, men ettersom korrigeringen er over hele frekvensbåndet er det tydeligvis ikke mye som skal til.

Med vennlig hilsen

PKG

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte heller ikke lyden. RoomPerfect skal gi 'riktig' lyd, men det var ikke slik jeg foretrekker den. Og det var heller dårlig med justeringsmuligheter.
    Dette var 4 år siden, mulig Lyngdorf har forandret sakene siden.

En ting Lyngdorf er gode på er PC interface. Protokollen deres var akkurat slik den skal være.
    Har nå en Cambridge Azur. Deres protokoll har en graverende svakhet, men de var overhodet ikke interessert da jeg påpekte dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •