onkyo tx nr 3009 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 83
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    Et spørsmål til:-P kan det være at mye av dialogen kommer ut av bak ht når de snakker, både i pl2 og neo x. lyd sporet i film som er lagt sånn??
    De to modusene er vel mest ment for stereosignal, og det er gjerne de høyere frekvenser som blir flyttet til surrond, som andrestemmer, lyse instrumenter etc. Men i hovedsak skal dialog gå via senter ja.

Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Hvorfor blir det anbefalt her å slå av Dynamic EQ? Mener du Dynamic Volume tro?
    Dynamic EQ, Dynamic Volume og THX loudness, gjør alle tre tilnærmet samme ting, men med ulike fremgangsmåter.

Dynamic volum er på sett og vis værst, da den har som mål å redusere dynamikk. Kutter topper og løfter daler.

THX loudness og Audyssey Dynamic EQ guffer opp bassen på lavere volum og skrur opp lyden i surroundhøyttalerne

THX loudness gjør bassen fort overdreven og ullen.

Audyssey Dynamic EQ har ofte en svært negativ effekt på dialog fra senter. Burde heller latt senteren og front gå uprosessert og heller bare holdt seg til å smått øke surround og til dels sub.

Hensikten til førstnevnte var å unngå pangsmell og reklameirritasjon, uansett volum.
    Hensikten til de andre to er mer lyd når man lytter til lavere volum, for å ikke vekke barna som sover, eller plage nabo(er) på kveldstid.

På Onkyo kan vi allerede midlertidig skru opp bakkanaler og/eller sub etter behov, uten å gå inn i menyen, dersom det er lavt. Uten at ette har noen uheldig EQ-effekt som kan gi bokslyd etc. Selv synes jeg det er litt motsigende å skru ned lyden totalt sett, for så å skru opp andre områder. Alle tre modus har negativ innvirkning på lydkvaliteten.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Audyssey Dynamic EQ gjør en bra jobb hos meg,så den har jeg alltid på8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet dere åsen jeg re-setter den??
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    De to modusene er vel mest ment for stereosignal, og det er gjerne de høyere frekvenser som blir flyttet til surrond, som andrestemmer, lyse instrumenter etc. Men i hovedsak skal dialog gå via senter ja.

Dynamic EQ, Dynamic Volume og THX loudness, gjør alle tre tilnærmet samme ting, men med ulike fremgangsmåter.

Dynamic volum er på sett og vis værst, da den har som mål å redusere dynamikk. Kutter topper og løfter daler.

THX loudness og Audyssey Dynamic EQ guffer opp bassen på lavere volum og skrur opp lyden i surroundhøyttalerne

Audyssey Dynamic EQ har ofte en svært negativ effekt på dialog fra senter. Burde heller latt senteren og front gå uprosessert og heller bare holdt seg til å smått øke surround og til dels sub.

Hensikten til førstnevnte var å unngå pangsmell og reklameirritasjon, uansett volum.
    Hensikten til de andre to er mer lyd når man lytter til lavere volum, for å ikke vekke barna som sover, eller plage nabo(er) på kveldstid.

På Onkyo kan vi allerede midlertidig skru opp bakkanaler og/eller sub etter behov, uten å gå inn i menyen, dersom det er lavt. Uten at ette har noen uheldig EQ-effekt som kan gi bokslyd etc. Selv synes jeg det er litt motsigende å skru ned lyden totalt sett, for så å skru opp andre områder. Alle tre modus har negativ innvirkning på lydkvaliteten.

så det du mener er at man skal kun bruke audyssey movie, uten å bruke de nevnte ovenfor? tror ikke jeg har thx loudness på min 3009, finner bare thx pl 2 og thx dts neo x .
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det du mener er at man skal kun bruke audyssey movie, uten å bruke de nevnte ovenfor? tror ikke jeg har thx loudness på min 3009, finner bare thx pl 2 og thx dts neo x .
    Tror du må inn i hovedmenyen på receiveren,og så trykke deg inn på speaker setup og så THX Audio Setup,så skal thx loudness ligge der tror jeg
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det samme som loudness plus?, er det eneste jeg finner her.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

er på nippet til å investere i surround reciever for første gang og..har lest meg endel opp på temaet
    det står i øyeblikket mellom onkyo 3009 og yamaha 3010. prisen er per dags dato relativt lik da. rundt 10k
    er det noen som har prøvd ut begge og kan komme med noen refleksjoner og råd! hvis det er noen som som ikke har testet begge og bare vil synse litt er det helt greit.
    tv`en som skal brukes sammen med forsterkeren er en panasonic st50 50tommer. front høyttalere er xtz 99.36 som jeg har planer til å bygge senter og surround kanaler rundt.
    på grunn av utformingen av stuen blir det vel bare aktuelt med kanaler foran og bak.. da den ene sideveggen er to meter fra sweetspot mens den på motsatt side er syv meter unna. ser for meg at jeg utnytter muligheten for høydekanaler foran. tar gjerne med refleksjoner rundt dette også. hjertelig takk for svar!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det samme som loudness plus?, er det eneste jeg finner her.
    Ja tror det.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audyssey Sub EQ HT

Det sies at 3009 har Audyssey Sub EQ, men jeg kan ikke finne en eneste referanse til dette i manualen. Er "beviset" på at 3009 har Sub EQ at man kan velge 2ch på subs?

Kan/må man aktivere Sub EQ på noe vis, eller er den alltid på?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Är inte det en parametrisk eq som du antingen kan få Audyssey att rydda upp i, eller göra det helt manuellt efter dina egna utmätningar med RS?

Har du testat att mäta alla högtalare till referens runtom och jämfört det med vad audyssey klarar att göra? Ypao är rent värdelös jämfört med den manuella varianten och det är ett helt annat tryck när jag sätter allt manuellt.

Edit: Korkat inlägg av mig, lite tidig på'n här....sorry.
    Lastade ned manualen till förstärkaren och det verkar inte som om du kan separera sub från audyssey. Slår du av Audyssey går allt över på manuell EQ ser det ut som.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel den store ulempen med Audyssey - at det er litt for automatisk, med få muligheter til å etterjustere. Det er nettopp derfor jeg er litt usikker på hvordan man vet at SubEQ HT er aktivert og hva den har gjort...

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ja, det er vel den store ulempen med Audyssey - at det er litt for automatisk, med få muligheter til å etterjustere.
    Det er vell her Audyssey pro kit på en måte kommer inn i bildet Uten det har en fint få muligheter å påvirke noe...

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det er nettopp derfor jeg er litt usikker på hvordan man vet at SubEQ HT er aktivert og hva den har gjort...
    Litt om Sub EQ HT:

It is a method for properly blending two subwoofers. Each sub is measured individually and the differences in level and delay between the two subs are corrected. Then the subs are treated as "one" and MultEQ pings them together to create a single filter. We found that this gives better results than creating a filter for each sub separately.

Mao tror jeg nok det er aktivert men du vil nok sannsynligvis ikke få det fram noe sted at det faktisk er aktivert foruten at du vil høre at den seperat "pinger" hver sub under kalibreing.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Det er vell her Audyssey pro kit på en måte kommer inn i bildet Uten det har en fint få muligheter å påvirke noe...
    Jada, jada :-)

Lurer på om jeg skal sette opp delefrekvensen til 80 Hz og lure mellom min DXC2496 etter at kalibreringen er gjort, bare for å snike inn en house curve... Da har jeg i alle fall en viss kontroll på hva som foregår fra 80Hz og nedover...

Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Mao tror jeg nok det er aktivert men du vil nok sannsynligvis ikke få det fram noe sted at det faktisk er aktivert foruten at du vil høre at den seperat "pinger" hver sub under kalibreing.
    Ja, det gjør det jo i og for seg... og skal ikke se bort fra at den gjøre en god jobb heller.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en sånn Onkyo og fikk den på tirsdag. Har store problemer med fjernkontrollen. Må trykke flere ganger og må liksom "lete" etter kontakt med receiveren før fjernkontrollen adlyder kamandoen. noen ganger virker den hvis du peker fjernkontrollen ned i gulvet. Veldig irriterende. Noen som har hatt dette problemet og vet om en løsning? Receiveren er stilt opp sånn som de fleste har det, rett under tv og ca tre meter fra meg uten noe form for hindringer.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er alle kommandoene like vanskelige av seg, eller er f.eks. Volum lettere å få til?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke dette. Når jeg slo på receiver nå så virket fjernkontrollen som normalt. Dette er første gang den gjør jobben sin skikkelig. Fjernkontrollen var like vanskelig på alle menyer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes

Det er lov å være uenig. Dynamic EQ er jo i mine ører en fantastisk funksjon til film. Slipper å spille så høyt og likevel få en fyldig bass og få med bakkanalene skikkelig. Der synes jeg Audyssey skiller seg ut og det blir vanskelig å se etter en annen romkorreksjon.
    Jeg bruker det ikke til PS3 og TV. Der blir det for voldsomt.

PS, jeg hatet Dynamic EQ selv i starten, men etter at Flageborg kalibrerte anlegget og viste meg Dynamic EQ skikkelig så er det rett og slett genialt.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blander meg inn i denne tråden i håp om at jeg kan få hjelp til mitt problem. Jeg får ikke kontakt med min sub, altså det er strøm på den og det kommer lyd om man rører inngangen til receiveren med sub-kabelen. Men der stopper det. Har prøvd "alt" og jeg kommer ingen vei. Min sub er og blir "død". Nå har ikke jeg kobblet til bakhøytalerene ennå så nå spilles det kun med front, center og sub. Mine innstillinger er satt til:

Høytalerinnstilliner:
    Høytalerimp 6 ohms
    Høytalertype (front A) "Normal"
    Høytalertype (front B) "Nei"
    Aktiv Zon 2 "Nei"
    Front high + front wide "Nei"

Høytalerkonfiguering speakers A:
    Subwoofer 1ch
    Front 80Hz
    Center 80Hz
    Surround "ingen"
    LFE-lavpassfilter 120Hz
    Subwoofer fas 0*

THX-lydinnstillinger er satt til "av".

På receiveren har jeg HDMI Out Main til TV,
    Fra Playstation 3 til receiver (BD/DVD)
    HT-kabler inn i Speaker A
    Subwoofer i SW1

Om noen kan hjelpe skulle jeg bli evig takknemmlig

For orden skyld. Jeg har en Kef HTB2

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står lydmodusen i Direct eller Pure Audio så vil ikke sub få signal.
    Får du lyd når du tester høyttaler nivå i setup menyen?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •