Hjelp til kjøp av ny hjemmekino reciver.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av ny hjemmekino reciver.

Kjøpte en Harman/Kardon BDS 770 til julegave til min datter sist jul. Synes dette var såpass bra og fikk nå selv lyst ha hjemmekino lyd i stua. Så tenkte å kjøpe modellen over BDS 870 som jeg synes gir fantastisk lyd. Og så liker jeg dette annlegget fordi det er kompakt og integrert..alt i en modul

Men så kom jeg til å tenke på at det er FM radio i denne og siden jeg bruker radio mer en tv så kom jeg til å tenke på at DAB eller DAB+ blir innført fra 2017 og det er ikke så lenge til.

Så er det noen gode alternativ til BDS 870 som gir like bra lyd med like små høytalere og sub. Kompakt og integrert..helst 1 modul
    Og som har DAB eller internet radio integrert(har hørt det finnes).
    Og til rundt samme prisleie.10-12,000

Eller kan jeg trygt kjøpe BDS 870 fordi det finnes en overgang eller lignende for DAB å få kjøpt til reciver med FM radio?

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp noe som har innebygget wifi/ internettradio isteden. Da er du rimelig "future proof".

Eventuelt kan du jo kjøpe en nettverksspiller ved siden av og få både i pose og sekk

Eller kjøp en hjemmekinoreceiver, blu-ray spiller og en høyttalerpakke. Tar kanksje litt mer plass men vil gi deg suverent mest for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som det enda er mange hjemmekino recivere som har fått internettradio enda..vet yamaha har men da tror jeg sprenger budsjettet med bare reciveren

Men med internett radio, får man da inn alt av radio kanaler loud and clear? Tenker da først og fremst på de kanalene vi har her hjemme.P1/P2/P3 osv

Seperat reciver/blue-ray spiller kan jeg leve med da, det var viktigst å få de store gulvhøytalerne ut av stua. Så alternativt går det å kjøpe høytaler settet HKTS 60 fra denne pakken og rigge det opp mot en annen reciver..

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro at de aller fleste receiverene som har innebygget nettverk og tilbyr internettradio, det gjør jo f.eks en billig sak som Denon AVR-1713 til godt under 4000kr så da gjør nok de andre det også.

Du vil høre alt som er av NRK kanaler helt klart og fint via internett - ikke bekymre deg over det. Du trenger ikke tenke på mottaksforhold o.l. fordi alt er over nett.I tillegg får du tusenvis av andre kanaler innenfor alle mulige sjangre. Aberet er selvfølgelig at hvis nettforbindelsen er nede så forvinner jo radioen men disse receiverne har jo innebygd vanlig radio også.

Av høyttalerpakker kan du jo da velge hva du vil innenfor din prisgruppe og det vil vøre fullt mulig å sy sammen et bra anlegg til ca. 10K med alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at jeg gjerne kan se etter noe annet enn BDS 870 fra Harman.

Noen her som han bidra til å være med å sy sammen et godt anlegg til rundt 10-12k, hvor det er internett radio, høytalere som kan monteres på veggen og tar liten plass men allikevel gir mer enn nok trøkk med en god sub.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •