I ventemodus - Hegel H300 - noen betraktninger - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 68
    Newcomer kpors sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Tenker "sjef Lars" gnir seg i hendene, he he

Placebo kalles det.

Uansett, gratulerer med en helt sikkert fet forsterker, tilbakemeldingene jeg selv har fått fra min lokale Soundgarden er meget bra.

Dog var de helt klar på at HD20 DAC'en fremdeles var bedre enn DAC'en i H300.

Men det betyr ikke at DAC'en i H300 ikke er "god nok".
    Hei,

det ante meg at tilbakemeldinger av denne karakter ville komme i ft hvordan jeg bevisst dreide mitt sluttinnlegg i denne tråden.

Du må gjerne fremheve at jeg ikke vet hva jeg driver med, samt at jeg er blitt grundig lurt av "sjef Lars". At du besørger å fremheve egen fortreffelighet relatert ditt fakta er rimelig likegyldig for meg.

Jeg har nå etablert et solid grunnlag for en lang, forutsigbar og kvalitativ opplevelse for mitt ego.

Det holder for meg. :-D :-D :-D :-D :-D

Med ståsted din verden - lykke til videre.....

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kpors
    Hei,

det ante meg at tilbakemeldinger av denne karakter ville komme i ft hvordan jeg bevisst dreide mitt sluttinnlegg i denne tråden.

Du må gjerne fremheve at jeg ikke vet hva jeg driver med, samt at jeg er blitt grundig lurt av "sjef Lars". At du besørger å fremheve egen fortreffelighet relatert ditt fakta er rimelig likegyldig for meg.

Jeg har nå etablert et solid grunnlag for en lang, forutsigbar og kvalitativ opplevelse for mitt ego.

Det holder for meg. :-D :-D :-D :-D :-D

Med ståsted din verden - lykke til videre.....
    Hei

Tilbakemelding av denne karakter?, jaja, beklager hvis du tok deg nær av det.

Jeg framhever ingenting, og ja, synes det er tilnærmet "lureri" å prakke på ferskinger kabler til 10-15000,- kroner, synes det er dumt.
    Nå vet ikke jeg hvor lenge du har holdt på eller om du er det man kan kalle en fersking.

Jeg har aldri heller prøvd å framheve egen fortreffelighet.

Har virkelig prøvd å kun få deg til å tenke litt selv, før du bruker/sløser slike store summer på kabler, da jeg personlig har liten tro på det og mener at du vil få mer igjen ved å bruke pengene andre steder.

Og, jeg har også sagt at dette er noe du bestemmer helt selv.

Skjønner ikke med å poste her når du hadde bestemt deg på forhånd om at kabler var veien å gå?, er ihvertfall slik jeg leser det her.

Da virker det nesten som at du trenger en bekreftelse fra ANDRE at det du gjør er smart, en måte å forsvare kjøpet man har gjort ovenfor seg selv.

Som sagt, beklager hvis du føler at jeg har opptredd dårlig ovenfor deg, det var aldri meningen.

Uansett, som nevnt før gratulerer så mye med ny forsterker OG kabler !

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei

Tilbakemelding av denne karakter?, jaja, beklager hvis du tok deg nær av det.

Jeg framhever ingenting, og ja, synes det er tilnærmet "lureri" å prakke på ferskinger kabler til 10-15000,- kroner, synes det er dumt.
    Nå vet ikke jeg hvor lenge du har holdt på eller om du er det man kan kalle en fersking.

Jeg har aldri heller prøvd å framheve egen fortreffelighet.

Har virkelig prøvd å kun få deg til å tenke litt selv, før du bruker/sløser slike store summer på kabler, da jeg personlig har liten tro på det og mener at du vil få mer igjen ved å bruke pengene andre steder.

Og, jeg har også sagt at dette er noe du bestemmer helt selv.

Skjønner ikke med å poste her når du hadde bestemt deg på forhånd om at kabler var veien å gå?, er ihvertfall slik jeg leser det her.

Da virker det nesten som at du trenger en bekreftelse fra ANDRE at det du gjør er smart, en måte å forsvare kjøpet man har gjort ovenfor seg selv.

Som sagt, beklager hvis du føler at jeg har opptredd dårlig ovenfor deg, det var aldri meningen.

Uansett, som nevnt før gratulerer så mye med ny forsterker OG kabler !
    Hei igjen,

1) Å ha en debatt om kabler er som å diskutere penger, følelser og hobby - det funker sjeldent
    2) Jeg er kjent for å tenke selv, men det er alltid moro med litt sparring
    2) Du sender rimelig klare signaler i ditt nest siste innlegg...

Takk for siste setning som oppsummerer det essensielle i saken - godt "vennskap".

Igjen takker :-D :-D :-D

NB! Hadde ikke bestemt meg på forhånd

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

1) Å ha en debatt om kabler er som å diskutere penger, følelser og hobby - det funker sjeldent
    2) Jeg er kjent for å tenke selv, men det er alltid moro med litt sparring
    2) Du sender rimelig klare signaler i ditt nest siste innlegg...

Takk for siste setning som oppsummerer det essensielle i saken - godt "vennskap".

Igjen takker :-D :-D :-D

NB! Hadde ikke bestemt meg på forhånd
    Hei

Enig at debatt om kabler sjelden fungerer.

Bra at man tenker selv, men ikke lag debatt KUN for å lage debatt, det fører også sjelden med seg noe godt, og det er "andre her" på forumet som tar seg av slikt.

De signalene du sikter til, er rett og slett det at såklart at Soundgarden må være storfornøyd på en dag dem har fått solgt kabler av den summen de gjorde, tror ikke det er akkurat hverdagskost for dem. Også selvfølgelig forsterkeren.

Du har sikkert forstått at jeg selv ikke har troen eller erfart at kabler gjør "underverker", ihvertfall ikke stort nok til at det er verdt å bruke 10.000,- tals av kroner på det.

Som nevnt tidligere, synes jeg at det er mer på å hente på å bruke slike summer på å oppgradere annet i anlegget.

Jeg respekterer fullt ut at du har et annet syn på dette, det viktigste er jo at du blir fornøyd og synes at det er verdt pengene du bruker.

Det er ihvertfall utrolig kjipt å svi av store summer, og etterpå sitte med følelsen av å ha blitt lurt/eller at det ikke var verdt det. Har kjent på den selv.

Var i grunn dette jeg ville advare/hjelpe deg mot, prøv og test selv FØR innkjøp.

Lykke tIl videre med hobbyen ! :-D

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror antallet mennesker som har brukt tusentalls kroner på kabler og følt seg lurt etterpå er veldig lavt, derimot er antallet mennesker som i ettertid prøver å overbevise førstnevnte gruppe om at de er blitt lurt desto større.

Godt å høre at du er fornøyd, og så lenge du er fornøyd og ikke føler deg lurt på noen som helst måte, så spiller det liten rolle hvordan fordelingen av pengene mellom de forskjellige komponentene er.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Jeg tror antallet mennesker som har brukt tusentalls kroner på kabler og følt seg lurt etterpå er veldig lavt, derimot er antallet mennesker som i ettertid prøver å overbevise førstnevnte gruppe om at de er blitt lurt desto større.

Godt å høre at du er fornøyd, og så lenge du er fornøyd og ikke føler deg lurt på noen som helst måte, så spiller det liten rolle hvordan fordelingen av pengene mellom de forskjellige komponentene er.

Førstnevnte avsnitt: bullseye rett og slett.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallois, trådstarter her

fikk min H300 i dag.

Den ble "buntet" sammen med følgende helt ny komponenter:

2 x Nordost Shaman Digitalkabel Coax - 1 meter RCA (CA Azur 751 BD og SQB Touch)

2 x "vanlig" optisk (Canal Digital Dekoder og Apple TV 3)

Nordost Heimdall 2 høyttalerkabel - 2*2

2 x Nordost Blue Heaven Strømkabel - 1.5 (H300 + CA 751)

Fra før høyttalere - DA Focus 160

Uinnspillt og "rett fra esken" skjedde det små mirakler, relatert H200/HD20, i ft:

1) Tv-lyd og spesielt WIMP fra CD Dekoder

2) BD/CD

3) SQB Touch

Fakta i mitt hode:

a) betydelig mer opppløsning

b) skikkelig punch og kontroll i bassområdet

c) dynamikken satt som et skudd

d) Gøy-faktoren - "Zone Red"

Fom 17. aug 2012 skal ingen med særlig hell overbevise meg at kabler har mindre betydning, da særlig særlig HT.

Har ikke testet all verden, men det jeg har testet holdt mer enn nok. Jeg kjørte også NO White Lightning med det nye oppsettet -- i ft Heimdall 2 - thumb down.

Til slutt Hegel H300 - fantastisk - tror neppe jeg vil savne HD20 på lenge.

Meget fornøyd med "sjef Lars" på SG Frogner.

Er en ikke-troende, men ble religiøs i dag........... :-D :-D

Når det gjelder kabler, og spesielt HT kabler så kan jeg bare si meg helt enig med deg. Er selv overbevist om at det er forskjeller i lyden mellom kabler, og er drittlei av at besserwisserne her inne skal devaluere mine opplevelser å stemple det automatisk som placebo. Dette er en ukultur på forumet som burde vært tatt skikkelig tak i fra moderatorteamet, men inntil det skjer får man bare si klart ifra hvor skapet skal stå.

Gratiss med grom forsterker OG gromme kabler Ser frem til å høre flere lytteinntrykk etterhvert. Hegel er et merke jeg ikke kjenner så mye til, men ønsker lære mer om det. Derfor er det spennende å høre beretninger om den nye H300.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker trådstarter litt "hårsår" når man får tilbakemeldinger, som han ikke er enige i?

Kan nesten virke som han bare vil høre go-ord å skryt for sine valg, å ikke ta imot synspunkter som er imot det han bruker kr sine på, men kun bekreftelser at alt var gode kjøp??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel H300

Hegel H300 kommer nok til å overgå H200 ganske klart. Vi snakker om videreutvikling av teknologi over flere år.

Selv om H300 oppgis til 250 W i 8 ohm, er selve strømforsyningen omtrent bare halvparten så kraftig som deres langt dyrere P4A/H4A forsterkersett. Det vil si at H300 nok kommer til å være særdeles godt egnet på høyttalere som er relativt lettdrevne. Det er først på store og tungdrevne høyttalere at en kraftigere strømforsyning virkelig kommer til sin rett.

H300 vil i riktig kombinasjon mye sannsynlig gi god valuta for pengene i denne klassen. Selve DAC-en blir spennende å teste, men fortsatt er en dyrere CD-spiller langt bedre i lydkvalitet enn andre kilder kan gjengi. Husk at en CD-spiller til f.eks. kr 20 000,- er konstruert for å gjengi best mulig lydvalitet fra en CD-plate. Og da spesielt vil være bra om det ikke er spart på kruttet i innspillingen av skiva.

Vel, det var noen betraktninger. H300 er nå til salgs på Soundgarden.

Det er først når flere Hi-fi magasin, både nasjonale og internasjonale, får testen H300, at vi virkelig kan konkludere om dette var en suksess eller ikke.

Bjørn

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med at H300's innebygde DAC skal være på nivå med eller enda bedre enn en HD20 blir moro å høre mer om når tester og erfaringer dukker opp i månedene som kommer.

Hvis det skal vise seg å ha rot i virkeligheten så blir H300 plutselig et høyst begjærlig produkt for mitt bruk.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av x.til.døden
    Virker trådstarter litt "hårsår" når man får tilbakemeldinger, som han ikke er enige i?

Kan nesten virke som han bare vil høre go-ord å skryt for sine valg, å ikke ta imot synspunkter som er imot det han bruker kr sine på, men kun bekreftelser at alt var gode kjøp??
    Hei, trådstarter (meg) :twisted: :twisted: er overhode ikke "hårsår" som du mener å hevde.

Dog er det berettiget å slå litt fra seg når enkelte medlemmer kaster rundt seg med påstander om ditt og datt på generelt grunnlag.

Jeg har prøvd å være så konkret som mulig i ft de produktene jeg omtaler og mener noe om. Jeg har jo faktisk lyttet til de omtalte produkter, noe jeg betviler at enkelte "eksperter" i denne tråden har gjort.

Da blir det for meg et oppkok av konspirasjonsteorier som blir til "sånn er det bare"-utsagn.

De som blir lykkelig av å finne sine HT-kabler mellom bil-lakk, skiftenøkler og bildekk lever sikkert lykkelig med det.... :-D :-D :-D :-D

NB! Til info: tester nå ut HD20 i konseptet........

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at Nordost X låter hakket dårligere enn Y, men det er ikke så rart - da X er priset lavere enn Y. Forskjellen mellom X og Y er ikke allverden, men nok til å forsvare prisforskjellen. Jeg er glad jeg droppet X og betalte det Y koster. YMMV.

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Min erfaring er at Nordost X låter hakket dårligere enn Y, men det er ikke så rart - da X er priset lavere enn Y. Forskjellen mellom X og Y er ikke allverden, men nok til å forsvare prisforskjellen. Jeg er glad jeg droppet X og betalte det Y koster. YMMV.
    Hei,
    i den grad vi definerer X og Y likt, er det en flott og kjernesunn tilbakemelding - den likte jeg....

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kollegas,

melding fra trådstarter:

@ Fikk anledning til å fyre opp en Hegel HD20 i oppsettet.

***** "Guess what" ?? *****

Rett på konklusjon:

a) økt detaljrikdom - "lyden av små bjeller ble lokket frem"
    b) bedre "punch" i bassen
    c) enkelt i ft funksjonalitet
    d) så vidt meg bekjent og særdeles viktig moment - eneste mulighet til bruk av hodetelefoner direkte i oppsettet m / H300

Ok.........

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

noen som kan dele noen erfaringer i ft H 300 ?

Alle aspekter er interessante - hiv på !!!!!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har kjøpt H300 enda?8)

Venter som flere andre spent på lytteerfaringer fra denne forsterkeren, spesielt hvordan den oppleves ift den foregående toppmodellen på integrert H200.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test : Hegel H300

Hei

Her er Lyd & Bilde : Hjemmekino sin mening om forsterkeren.

Hegel H300 | Lyd & Bilde

Synes forsterkeren var bra jeg, en fin oppgradering fra H200.
    Ellers er jeg enig med Lyd & Bilde at hdmi inngang ville vært et stort pluss.
    Hvordan denne stiller seg mot andre forsterkere i samme prisklasse vil jeg ikke uttale meg om, da jeg har for liten erfaring med forsterkere i den prisklassen.

Men for 30.000,- kroner er det en god del å velge i hvis man tenker forsterker + dac/cd-spiller.

Ellers overrasker det meg at ikke flere har postet erfaringer med denne forsterkeren og testet den opp mot H200.
    Ifølge min lokale forhandler ville denne selge som varmt hvetebrød, og de var usikker på om de greide å levere nok etter etterspørselen nå i begynnelsen, samt at de lurte på om den kom til å holde seg på prisen 30.000,- , muligens ville den gå opp noen 1000,-

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Her er Lyd & Bilde : Hjemmekino sin mening om forsterkeren.

Hegel H300 | Lyd & Bilde

Synes forsterkeren var bra jeg, en fin oppgradering fra H200.
    Ellers er jeg enig med Lyd & Bilde at hdmi inngang ville vært et stort pluss.
    Hvordan denne stiller seg mot andre forsterkere i samme prisklasse vil jeg ikke uttale meg om, da jeg har for liten erfaring med forsterkere i den prisklassen.

Men for 30.000,- kroner er det en god del å velge i hvis man tenker forsterker + dac/cd-spiller.

Ellers overrasker det meg at ikke flere har postet erfaringer med denne forsterkeren og testet den opp mot H200.
    Ifølge min lokale forhandler ville denne selge som varmt hvetebrød, og de var usikker på om de greide å levere nok etter etterspørselen nå i begynnelsen, samt at de lurte på om den kom til å holde seg på prisen 30.000,- , muligens ville den gå opp noen 1000,-
    Hei,
    skal prøve å gi en tilbakemelding i settingen - ærlighet på godt og vondt, etter noen uker med med mitt oppsett, inklusive H300.

Jeg sjekket HD20 i oppsettet for å se om produktet hadde sin berettigelse i ft et supplement mot H300 i ft kost/nytte.

Jeg ramser ikke opp alle mine "enkeltelementer", da du finner et annet sted i tråden.

Fakta er at jeg med en investering på ca kr 70.000 og da er vel det meste tatt med minus TV (Kuro 500A).

Jeg gikk fra SR til stereo og angrer ikke ett sekund. For meg er musikken PRI 1 og sprelske effekter i SR er ble bevisst ble nedtonet da dette kun var "gøy" noen få ganger i min verden.

Mitt valg betyr først og fremst at jeg nå er i stand til å virkelig nyte musikken, totalt kildeuavhengig. Alt blir bare sykt bra og tid for å lytte etter noe grums ble fullstendig borte.

Det kan, i vår verden, være vanskelig og sette de riktige ord på opplevelsen - skal dog ta utfordringen.

Følgende ord og uttrykk får i mine ører full score:

1) Oppløselighet, skille instrumenter og vokal slik at man blir sittende å måpe i sofaen.

2) Følelsen av å legge armen rundt Kari Bremnes, men hun synger "Hurtigruta"

3) En bassfyldighet av de sjeldne, tross små stativ-høyttalere av høy kvalitet.

4) DAC-loopen til H300 m/HD20 ble testet og ga masse valuta for pengene, plutselig var det jammen flere instrumenter tilstede med større musikalsk opplevelse.

5) For å muliggjøre bruk hodetelefoner (Denon 5000 kablet + Sennheiser dig tråløst) måtte jeg inn med en hodetelefon forsterker tilkoplet HD20, jeg falt ned på en Rega, kr 2.000. Denne gjorde jobbe for begge på en ypperlig måte.

6) Bottom line - jeg koser med stort uansett med Logitech Sq Touch, CA BD751, ATV3 og CD Dekoder med WIMP som kilder.

Hvis penger på konto -ingen tvil i min sjel - kvalitets-tid i et langt livsløp - tråkk til.

Følelser kombinert med visshet om at noe særlig bedre får du ikke for den summen penger, mener JEG.

Lykke til !!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt denne på Mantra 60? Har veldig lyst å prøve denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H300 og Mantra 60 spiller flott sammen. Mantra er jo veldig glad i effekt og spiller skikkelig tøft med H300. Engasjerende og detaljert.
    Om man vil gå for Mantra eller et dyrere alternativ, får budsjettet avgjøre.
    Den vil nok spille meget bra sammen med mange forskjellige høyttalere, så man får bare følge med og lese tester og erfaringer.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •