Hvilken forsterker eller receiver til CM8?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forsterker eller receiver til CM8?

Hei,

Søker gode råd da jeg er litt rådvill selv. Jeg har blinket meg ut et par CM8 som høyttalere, men jeg klarer ikke bestemme meg for forsterkerløsning. Den må være i sølv og jeg spiller bare av fra digitale kilder (Spotify via Apple TV og tven). Jeg tenker ikke å bygge ut til surround i overskuelig fremtid så hovedfokus er musikk i stereo, men liker tanker på å ha alt i en boks. Vet det finnes flere tråder om temaet, men bør jeg gå for stereoforsterker og DAC eller er det kurrant å kjøpe receiver til mitt bruk? Det irriterende er at stereoforsterker + DAC koster mer enn en receiver og det føles ut som man får mindre på kjøpet (radio, hdmi osv), men blir lyden bedre med forsterker + DAC? Alternativene jeg har på lista så langt:

1. Denon 3313 - receiver med alt i en boks, Airplay osv. men kanskje dårligere lyd?
    2. Audiolab M-DAC + effektforsterker, feks Audiolab 8200P - kanskje bedre lyd, men ingen Airplay eller app-styring
    3. Primare i22 - alt i en boks, men kanskje litt lite watt (80)

Håper på gode tips og råd!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr_Minister
    Hei,

Søker gode råd da jeg er litt rådvill selv. Jeg har blinket meg ut et par CM8 som høyttalere, men jeg klarer ikke bestemme meg for forsterkerløsning. Den må være i sølv og jeg spiller bare av fra digitale kilder (Spotify via Apple TV og tven). Jeg tenker ikke å bygge ut til surround i overskuelig fremtid så hovedfokus er musikk i stereo, men liker tanker på å ha alt i en boks. Vet det finnes flere tråder om temaet, men bør jeg gå for stereoforsterker og DAC eller er det kurrant å kjøpe receiver til mitt bruk? Det irriterende er at stereoforsterker + DAC koster mer enn en receiver og det føles ut som man får mindre på kjøpet (radio, hdmi osv), men blir lyden bedre med forsterker + DAC? Alternativene jeg har på lista så langt:

1. Denon 3313 - receiver med alt i en boks, Airplay osv. men kanskje dårligere lyd?
    2. Audiolab M-DAC + effektforsterker, feks Audiolab 8200P - kanskje bedre lyd, men ingen Airplay eller app-styring
    3. Primare i22 - alt i en boks, men kanskje litt lite watt (80)

Håper på gode tips og råd!
    Av de derre så er Primare den beste. Men jeg ville sett på:
    Hegel H100 SE, denne spiller helt fantastisk på CM9! .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Har sett på Hegel også, men da må jeg nesten ha en DAC i tillegg for å få optisk inngang og da ryker budsjettet på en smell.. Synd de bare har USB inn i Hegel 100!

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er budsjettet ditt?

Jeg ville ikke valgt en surround-receiver om du har tenkt til å spille stereo og ikke har planer om å utvide til surround med det første. En surroundforsterker har som regel ikke like god lyd som en stereoforsterker i samme prisklasse. Hvis du ikke har behov for de ekstra kanalene og hdmi etc så betaler du for noe du ikke trenger.

Apple Airport Express har vel en digitalutgang for airplay og koster ikke mange hundrelappene.

Jeg tror en Airport express, en dac og en stereoforsterker (integrert eller for- og effektforsterker) vil være det beste valget. F.eks ditt valg nummer 2 med en airport express.

Jeg kjenner ikke til forsterkerne eller høyttalerne så jeg uttaler meg på generelt grunnalg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... jeg merker jo at det er littegranne fleksibelt. Begynte med en plan på 20k, men ser fort at det kan bli 25k. Har ikke så lyst å gå mye over det med mindre det ser pent ut eller blir veldig mye bedre. Men der et sted...

Ja, det er det jeg har hørt andre steder også, at forsterker + dac er best. Jeg måtte bare forhøre litt mer før jeg biter i eplet tenker jeg. Kanskje jeg finner en effektforsterker brukt eller noe slikt.

Har allerede apple tv så kan streame via Airplay med den. Må bare ha toslink i dac eller receiver for å få ut tonene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C375 m/DAC er jo også en fin sak da . Nesten M3 lyd til pølsepris .

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD C375 m/DAC er jo også en fin sak da . Nesten M3 lyd til pølsepris .
    Det var dyre pølser! :O

neida, helt enig i at C375 m/dac ikke er så langt unna M3 :P

Newcomer Erthor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart prøvd Cambridge sin Azure toppmodell: 851A. Har selv 650 og B&W DM684. Lyder bra sammen. Dac er også supert, Cambridge har en finfin boks med Stream Magic 6 (Dac magic pluss innebygd) Så er du innenfor prisen du ønsket

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... jeg merker jo at det er littegranne fleksibelt. Begynte med en plan på 20k, men ser fort at det kan bli 25k. Har ikke så lyst å gå mye over det med mindre det ser pent ut eller blir veldig mye bedre. Men der et sted...

Ja, det er det jeg har hørt andre steder også, at forsterker + dac er best. Jeg måtte bare forhøre litt mer før jeg biter i eplet tenker jeg. Kanskje jeg finner en effektforsterker brukt eller noe slikt.

Har allerede apple tv så kan streame via Airplay med den. Må bare ha toslink i dac eller receiver for å få ut tonene.
    Hva med XTZ sin stereo forsterker ?XTZ Class A100 D3, Sølv/sort XTZ | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Denne har digitale innganger,og brukbar dac innebygget!
    Ikke så verst pris heller:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen for tips!

NADen er jo en mulighet, men da må jeg bruke kalorier for å gå bort til forsterkeren hvis jeg vil switche mellom apple tv og tven siden dacmodulen bare har manuell bryter... Det skal ikke være lett

XTZ ser jo veldig forlokkende ut, særlig på pris, med dac og i sølv. Hva er dette med 50w i A og 110w i AB? Merker jeg ikke har ork til å sette meg inn i det. Til en lekmann, holder det til å drive CM8? Skal ikke spille meg ut av blokka altså, men vil jo at forsterkeren skal kunne drive høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant jammen det spørsmålet fra før her. http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...k-b-w-cm8.html

Ser ut som kraft nok, men litt tvil om den "matcher". Merker jeg blir litt sprø av dette :roll:

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en ganske utfyllende test av XTZ'n http://avforum.no/forum/eldre-produk...-a100-dii.html

Og ja - den burde vere mer en kraftig nok for CM 8 !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=90968&cat=13
    Brukt i samme farge som du vil ha

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv CM8 med Denon 3312. Utvidet etter stund med Primare A34.2 effektforsterker. Merker stor forskjell før og etter!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topp, skal høre med selgeren!

Skorob: Hva var grunnen til forbedring, mer effekt?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topp, skal høre med selgeren!

Skorob: Hva var grunnen til forbedring, mer effekt?
    Jeg er av "de" som mener effekt har lite å si. Greit nok, BW lager litt tungdrevene høyttalere, men man kommer som oftest veldig langt med 50watt, om strømforsyningen er bra nok. Men det er også der jeg syns f.eks Hegel er veldig god, da WATT og VA(voltAmper) står godt i stil til hverandre. Men skjønner at den er utenfor budsjett ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med: NAD C390DD Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben ??

Med HDMI-modul?? Er innenfor budsjett og har mer enn nok krefter til CM8.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bestemt deg for forsterker og DAC?

Jeg tenker selv på å kjøpe Cambridge 851a + B&W CM8. Usikker på hvilken dac, noen tips? DacMagic, Hegel HD11, Audiolab M-Dac? Noen tips til en god kombinasjon?

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet er GULL på B&W!! Har det selv på mine CM9! Men er ikke i sølv da!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster