Receiver til Dali Mentor 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til Dali Mentor 6

Hei,

Jeg har et par Dali Mentor 6 som jeg vil kjøpe receiver til. Valget står mellom NAD T757 og Denon 3313. Er det noen av disse som passer bedre eller dårligere til Dali Mentor 6?

Vurderer også effektforsterker senere om det er behov.

Newcomer Erthor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Denon 1911 som jeg brukte på Mentor 6 en liten periode. Syntes ikke noe om Denon - Dali komboen. Mulig 3313 klagmessig er bedre match, men ville selv valgt NAD! Brukte Nad M3 en stund også, der satt alt som det skulle!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke helt hatt sansen for denon, men kan ikke helt sette fingern på hvofor.

Men har ikke noe problem med og anbefale NAD, valuta og kraft for penga.

Kan jo også nevne at veldig mange her liker yamaha+dali komboen, (som føres hos elkjøp med 30 dagers fri retur hint hint)

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oslohificenter har jo ett knalltilbud på marantz 6005 og 6006 nå. en av de vil jeg tro (uten å vite med sikkerhet) vil være en god match
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha 3010 og 2010 er de reciverene som har imponert meg mest på Mentor 6.

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Yamaha RX-V3067 på mine Mentor 6 her, og det fungerer fint. Pen lyd og nok med krefter. Med de nyere RX-A3010 eller 3020 receiverene vil du få en tanke mer power også
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erthor
    Jeg hadde Denon 1911 som jeg brukte på Mentor 6 en liten periode. Syntes ikke noe om Denon - Dali komboen. Mulig 3313 klagmessig er bedre match, men ville selv valgt NAD! Brukte Nad M3 en stund også, der satt alt som det skulle!
    Man kan ikke akkurat sammenligne en Ferrari med dine bein ift akselerasjon heller da :P

Men jeg har god erfaring med Denon på Dali, men min anbefaling er å ta turen innom HiFi-Klubben å høre selv. Det er trossalt du som skal være fornøyd!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomeik
    Hei,

Jeg har et par Dali Mentor 6 som jeg vil kjøpe receiver til. Valget står mellom NAD T757 og Denon 3313. Er det noen av disse som passer bedre eller dårligere til Dali Mentor 6?

NADen tror jeg er det beste alternative på Dali høyttalerne. Eneste er faren for at diskanten kan bli i overkant skarp, så her ville jeg sjekket før kjøp med en grundig prøvelytting.

Kreftene og rockementaliteten i produktene til NAD gjør seg meget godt på Dali etter min erfaring.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    NADen tror jeg er det beste alternative på Dali høyttalerne. Eneste er faren for at diskanten kan bli i overkant skarp, så her ville jeg sjekket før kjøp med en grundig prøvelytting.

Kreftene og rockementaliteten i produktene til NAD gjør seg meget godt på Dali etter min erfaring.
    Jeg tror det er øvre mellomtone som blir skarp og skjærende? Skarpe s-lyder fikk jeg ihvertfall når jeg hørte Ikon og M3, grøss...

Sitat Opprinnelig postet av tomeik
    Hei,

Har Mentor selv (riktignok 8 ikke 6), og ville nok ikke kjørt NAD ihvertfall, jeg har hørt NAD mest på Ikon serien, og det ble IKKE bra. Jeg fikk mine Mentor 8 demonstrert på PMA-2010, syntes det låt greit nok... men nå er jo ikke det noen receiver da. Hør på begge alternativene selv før du handler ihvertfall, det er "überviktig"

PS: Prøv heller andre merker enn de to du nevner, eller må du handle på hifi klubben? Jeg kjørte Onkyo en periode, og det ble bedre enn både NAD og Denon gjorde syntes jeg... men det var på Ikon da, så jeg vet ikke om det er 100% likt med Mentor, kanskje ikke. Ellers er jo Yamaha nevnt, selv har jeg ikke hørt det på Dali.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Jeg tror det er øvre mellomtone som blir skarp og skjærende? Skarpe s-lyder fikk jeg ihvertfall når jeg hørte Ikon og M3, grøss...

Har Mentor selv (riktignok 8 ikke 6), og ville nok ikke kjørt NAD ihvertfall, jeg har hørt NAD mest på Ikon serien, og det ble IKKE bra. Jeg fikk mine Mentor 8 demonstrert på PMA-2010, syntes det låt greit nok... men nå er jo ikke det noen receiver da. Hør på begge alternativene selv før du handler ihvertfall, det er "überviktig"

PS: Prøv heller andre merker enn de to du nevner, eller må du handle på hifi klubben? Jeg kjørte Onkyo en periode, og det ble bedre enn både NAD og Denon gjorde syntes jeg... men det var på Ikon da, så jeg vet ikke om det er 100% likt med Mentor, kanskje ikke. Ellers er jo Yamaha nevnt, selv har jeg ikke hørt det på Dali.

Jepp, stemmer. Skarpe S lyder er et klassisk problem med Dali høyttalere om de får feil matchet elektronikk. Får ekstremt lyttetretthet om lyden blir av en slik karakter at man oppnår spisse S lyder og generelt spiss lyd i toppen.

NAD _kan_ etter min erfaring låte svært bra med Dali, men det varierer med modeller på både høyttalere og forsterkere. Derfor mener jeg det må svært grundig prøvelytting til i forkant8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •