Yamaha Rx-a2010 multirom problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha Rx-a2010 multirom problemer

Er det noen der ute som har fått zone funksjonen på disse recveiverene til å fungere som det skal?

Jeg har to problemer som jeg ikke klarer å løse:

Det første er at jeg ikke får lyd i zone 2, annet enn når jeg streamer musikk fra iphone via yamaha appen. (Dette bekrefter altså at jeg har koblet riktig og assignet ting rett.) Jeg har prøvd med diverse vanlige kilder, men ingen gir lyd fra seg i zone 2.

Det andre problemet er at receiveren ikke ser ut til å skille mellom "hdmi out 1" eller og "HDMI out 2" på riktig måte. Uansett hva jeg velger som kilde i zone2, vises bildet fra Main zone på begge skjermene.

Håper noen kan hjelpe, for dette finner jeg rett og slett ikke ut av.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Er det noen der ute som har fått zone funksjonen på disse recveiverene til å fungere som det skal?

Jeg har to problemer som jeg ikke klarer å løse:

Det første er at jeg ikke får lyd i zone 2, annet enn når jeg streamer musikk fra iphone via yamaha appen. (Dette bekrefter altså at jeg har koblet riktig og assignet ting rett.) Jeg har prøvd med diverse vanlige kilder, men ingen gir lyd fra seg i zone 2.

Det andre problemet er at receiveren ikke ser ut til å skille mellom "hdmi out 1" eller og "HDMI out 2" på riktig måte. Uansett hva jeg velger som kilde i zone2, vises bildet fra Main zone på begge skjermene.

Håper noen kan hjelpe, for dette finner jeg rett og slett ikke ut av.
    Du får ikke lyd på zone2 med digitale kilder , kun analoge - er hvertfall sånn på Pioneer!

Tror du får lyd på zone2 digitalt ,hvis du setter den i "party-modus" !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Det ser ut som du har helt rett og at dette gjelder video også (kun analog). Det betyr i praksis at multirom funksjonaliteten er helt ubrukelig, for hvem er det som har analoge kilder i dag? :roll: . Det var synd.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Takk for svar! Det ser ut som du har helt rett og at dette gjelder video også (kun analog). Det betyr i praksis at multirom funksjonaliteten er helt ubrukelig, for hvem er det som har analoge kilder i dag? :roll: . Det var synd.
    Ja det er litt dumt dette!
    Jeg har løst det ved å koble til Squeezebox Dueten min,både digitalt og analogt,da den har begge deler!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg hadde det faktisk vært mye bedre da med mulighet for A og B front speakers som noen receivere hadde før. Enkelt og praktisk og ingen begrensning på kildene. Rart at dette ikke finnes lenger...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •