Pioneer VSX-922 er elendig!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-922 er elendig!

Da jeg var plaget med software bugs på min Denon 1912 valgte jeg å selge den og kjøpe ny. Denon 1913 er ikke tilgjengelig her, men i stedet selges 1713 som er en 5.1 forsterker. Snuste litt rundt og fant VSX-922 til rundt samme prisen som kan skilte med 4k, 7.1, Airplay, gode iOS apps, 150w pr kanal osv. Med min Denon allerede solgt pakket jeg opp VSX'en og koblet til. Nå er jeg absolutt ingen audiofil eller har særlig peiling på lyd, men du verden for en skuffelse! Selv etter kalibrering var forskjellen som natt og dag fra min gamle Denon. Lyden var helt flat og hørtes ut som den kom fra en blikkboks.

Har hatt Denon receivere de siste årene, så kan jo være at jeg har blitt vant med lyden. For meg hørtes det ihvertfall grusomt ut, så jeg brukte angreretten og skaffet meg en Denon 1713 i stedet da jeg ikke trenger 7.1. Wow så godt det var å få den i hus, gromlyden er tilbake og receiveren fungerer glimrende

Forøvrig så bruker jeg et par System Audio 1530 høyttalere. Kan jo være at VSX'en er bedre med andre høyttalere ikke vet jeg. Tenkte bare jeg skulle advare potensielle kjøpere

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ha vært romkorreksjonen/EQen. Gjør stort sett bare vondt værre i de fleste receivere. Man bør også sjekke at høyttalere er satt til ønsket størrelse og riktig delefrekvens brukes til subwoofer. Autokorreksjon er stort sett bare noe tull IMO.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden var helt ræva før jeg kjørte romkorreksjon. Lekte med forskjellige varianter av small/large høyttalere og crossover-frekvens uten at det hadde mye å si. Rett og slett dårlig lyd....

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet feil kanskje?
    Ingen grunn til at denne receiveren skulle være merkbart dårligere enn Denonen. Eneste måtte være at den overhodet ikke greide å dra høyttalerne dine, men skulle ikke tro at den hadde særlig mindre krefter enn Denonen.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Kan ha vært romkorreksjonen/EQen. Gjør stort sett bare vondt værre i de fleste receivere. Man bør også sjekke at høyttalere er satt til ønsket størrelse og riktig delefrekvens brukes til subwoofer. Autokorreksjon er stort sett bare noe tull IMO.
    Autokorreksjon er stort sett bare noe tul Jeg har nå bare god erfaring
    med Autokorreksjon
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •