Tilbudt forforsterker! Trenger Hjelp!!!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Stian B-L sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilbudt forforsterker! Trenger Hjelp!!!!!!

Hei!

Jeg har fått tilbudet om å kjøpe en Primare Pre30. Jeg har veldig lyst til å slå til på det tilbudet, men er det noen her som har noen erfaring med denne forforsterkeren??

Denne skal brukes på følgende utstyr!

Emotiva XPA-2 Effektforsterker
    B&W CDM-9NT Høyttalere

Er det noen som har hørt B&W sammen med Primare? Hvordan vill denne mixen bli?

Håper noen får hjulpet meg...

Cambridge Azur 752BD - Music Angel XD800 mkIII - XTZ 99.36 mkII - XTZ 99 W10.16

Se min HiFi HER

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All hjelp er bedre enn ingen ting!!! :-)

Se min HiFi HER

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare Pre30 er en helt utmerket forforsterker. Den låter behagelig detaljert og glatt - noen vil kan hende si litt "snilt". Primare sammen med B&W har fungert bra i de oppsettene hvor jeg har hørt den kombinasjonen - men her har du også et Emotiva effekttrinn som blander seg inn i signalkjeden - det har jeg ingen erfaring med.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Primare Pre30 er en helt utmerket forforsterker. Den låter behagelig detaljert og glatt - noen vil kan hende si litt "snilt". Primare sammen med B&W har fungert bra i de oppsettene hvor jeg har hørt den kombinasjonen - men her har du også et Emotiva effekttrinn som blander seg inn i signalkjeden - det har jeg ingen erfaring med.

Tusen takk for svar :-) Det jeg savner fra mitt nåværende oppsett er jo dypbassen. Håper pre30 kan hjelpe til litt der for tror det er det reciveren min mangler! Emotiva sies jo å være god på lave frekvenser.

Se min HiFi HER

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDM9NT er ikke av de høyttalerne som leverer de dypeste Hzene, men det tar de glatt igjen på alle andre områder da det er en utrolig god høyttaler. Min erfaring med Emotiva på disse høyttalerne er udelt positiv. Primare har svært god elektronikk til en fornuftig penge, og i kombinasjon med BW og Emo tror jeg nok du skal komme godt ut av det.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian B-L
    Tusen takk for svar :-) Det jeg savner fra mitt nåværende oppsett er jo dypbassen. Håper pre30 kan hjelpe til litt der for tror det er det reciveren min mangler! Emotiva sies jo å være god på lave frekvenser.
    Jeg tror ikke Pre30 - eller noen annen forforsterker heller - kan hjelpe deg med manglende dypbass. En forforsterker kan tilføre nyanser - en mer eller mindre distinkt bass - men kan ikke kompensere for at høyttalerne ikke leverer de dypeste tonene. Da må du bytte ut høyttalerne - evt. supplere med en sub eller to. Men det har jo sine sider, det også....
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen folkens!
    Hvordan er Primare Pre32 i forhold til Pre30? Noen store forskjeller???

Se min HiFi HER

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store forskjellen er Pre32 vil kunne oppgraderes med en såkalt Media-modul - med digitale innganger (optisk/coax), iPod-tilkobling, USB, ethernet m.m. - se nærmere beskrivelse her: http://www.primare.net/assets/_manag...32~PRE32_1.pdf. Oppgraderingen koster sikkert en del - sjekk med Soundgarden.

Lydmessig har jeg latt meg fortelle at Pre32 er noe mer transparent i klangen - litt mindre Primare-preg, altså - men jeg har ikke hørt denne forforsterkeren, så det blir i høyeste grad hearsay.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store forskjellen er Pre32 vil kunne oppgraderes med en såkalt Media-modul - med digitale innganger (optisk/coax), iPod-tilkobling, USB, ethernet m.m. - se nærmere beskrivelse her: http://www.primare.net/assets/_manag...32~PRE32_1.pdf. Oppgraderingen koster sikkert en del - sjekk med Soundgarden.

Lydmessig har jeg latt meg fortelle at Pre32 er noe mer transparent i klangen - litt mindre Primare-preg, altså - men jeg har ikke hørt denne forforsterkeren, så det blir i høyeste grad hearsay.
    Takk for raskt svar!! :-) Jeg har vært å lånt meg en Pre32 nå. Må si at jeg syns kanskje den blir litt "spiss" i toppen! Men den gir fra seg mye mer kontroll i bunn som jeg savnet. Jeg har testet frem og tilbak litt nå og det er ingen tvil om det.. Merker at jeg kan høre på musikk mye høyere på Primare Pre32 enn med yamahaen. På Yamahaen ble det bare slitsomt og høre på!

Du tror Pre30 låter litt varmere enn Pre32?

Se min HiFi HER

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - det er hva jeg er blitt fortalt. Pre30 er trolig noe mindre distinkt - mange vil nok si noe varmere. Dog: kan hende ikke med den samme kontrollen i bunnen som du opplevde med Pre32 - men slikt henger jo gjerne litt sammen.

En "snill" DAC kan jo kompensere litt, da - f.eks. en Abrahamsen V6.0.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - det er hva jeg er blitt fortalt. Pre30 er trolig noe mindre distinkt - mange vil nok si noe varmere. Dog: kan hende ikke med den samme kontrollen i bunnen som du opplevde med Pre32 - men slikt henger jo gjerne litt sammen.

En "snill" DAC kan jo kompensere litt, da - f.eks. en Abrahamsen V6.0.
    Så pre30 kan være slankere i bunn og topp? :-/ hmm. Vanskelig det her. :-P
    Jeg har Cambridge Dac magic. Den skal vell egentlig være "varm" den også men kanskje ikke så mye som Abrahamsen?

Se min HiFi HER

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si når jeg ikke har hørt Pre32.

Men - no offense - DacMagic holder nok ikke mål i dette selskapet. Jeg har hatt DacMagic selv i en kort periode - men ble ganske kjapt overmannet av lyttetretthet. Abrahamsen, EC o.l. fremstår nok som mer riktig hvis du sliter med spiss diskant.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si når jeg ikke har hørt Pre32.

Men - no offense - DacMagic holder nok ikke mål i dette selskapet. Jeg har hatt DacMagic selv i en kort periode - men ble ganske kjapt overmannet av lyttetretthet. Abrahamsen, EC o.l. fremstår nok som mer riktig hvis du sliter med spiss diskant.
    Hmm. Kanskje man må invistere i en ny DAC også. Jeg som hadde bestemt meg for at når jeg skulle bytte dac så skulle den ha fjernkontroll! EC har jo det, men den koster jo skjorta :-P En Abrahamsen kan jo være mulig å få tak i brukt også da

Er veldig usikker på om jeg skal gå for Primare Pre30 eller ikke nå :-S Hmmmm!!!!

Se min HiFi HER

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du mangler dybbass må du kanskje først ha en subwoofer...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •