Bytte til Hegel H100?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Stian B-L sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte til Hegel H100?

Hei. Jeg sitter nå i vurderingsboksen!
    Jeg har følgende utstyr.

Yamaha RX-V665 (Reciver)
    Emotiva XPA-2 (Effektforsterker)
    Cambridge Dac Magic (DAC)
    Playstation 3
    Canal Digital HD Tuner
    Panasonic DMP-BDT320 3D Blu-ray spiller
    Logitech Squeezebox Touch
    Samsung 40" LCD TV

Høyttalere er B&W CDM-9NT.

I huset der jeg leier har jeg funnet ut at det ikke kommer til å komme opp noe surround høyttalere. Kan ikke begynne å henge opp, og er begrenset plass!
    Jeg har da bestemt meg for at jeg skal holde meg til mine B&W fronter i stereo. Så da har jeg havnet litt i tenkeboksen.

Jeg sitter nå å tenker, er det noe vits med den gamle Yamaha reciveren lenger siden jeg har utelukket surround?????

Jeg har lekt litt med tankene på å kaste ut Yamaha reciveren og erstatte den med Hegel H100 for å løfte lydkvaliteten!
    Planen min da er å koble alle digitale kilder (PS3, HD dekoder & Blue Ray spiller) direkte i TV'en med HDMI og koble lyden ut fra TV'en med Toslink ned til Cambridge DAC Magic! DAC'en kobles da med enten RCA eller XLR til Hegel H100! Squeezebox'en tenkte jeg og koble rett i DAC'en!

Er dette et godt alternativ?? Jeg bruker systemet mitt absolutt mest til musikk og ønsker å løfte lydkvaliteten i stereo og har blitt fortalt av flere HiFi foretninger at svakheten i HiFi ligger i Reciveren!

En ting jeg da lurer litt på er om hvordan lydkvaliteten vill bli?
    Siden lyden fraktes digitalt igjennom TV'en og til DAC'en vil det vell ikke ha noe påvirkning på lydkvaliteten på HD dekoder, PS3 og Blue Ray spilleren?

Håper noen kan hjelpe meg litt i denne tanken, og at dere skjønner hva jeg mener :-P

ER 100% open for andre alternativer til bedre lyd

Cambridge Azur 752BD - Music Angel XD800 mkIII - XTZ 99.36 mkII - XTZ 99 W10.16

Se min HiFi HER

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører en tilsvarende løsning med Nad m3 i dag.. Samt jeg har Cambridge magic dac 100 eller hva den heter (ca 2k hos hifiklubben).

Jeg savner og kunne spille av noen lydformater, True Hd osv.. Har nesten vurdert og kjøpe en receiver og bruke som forforsterker for og få med dette. Evt. Nad sin M51 dac, den har hdmi inngang..

Forslag følges nøye opp hehe

Ikke meningen og kuppe tråden, men jeg står overfor samme dilemma, så da hiver jeg meg på :P

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth84
    Jeg kjører en tilsvarende løsning med Nad m3 i dag.. Samt jeg har Cambridge magic dac 100 eller hva den heter (ca 2k hos hifiklubben).

Jeg savner og kunne spille av noen lydformater, True Hd osv.. Har nesten vurdert og kjøpe en receiver og bruke som forforsterker for og få med dette. Evt. Nad sin M51 dac, den har hdmi inngang..

Forslag følges nøye opp hehe

Ikke meningen og kuppe tråden, men jeg står overfor samme dilemma, så da hiver jeg meg på :P
    Det har seg slik at jeg bruker ikke noen av di innebygde lydformatene :-/ Jeg pleier å enten kjøre Stereo eller Straight! O:-)
    Gir True HD bedre lyd på film enn 2 ch Stereo eller Straight?

Se min HiFi HER

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe av det jeg lurer på hehe!

Når jeg brukte Yamaha rxv-1500, syntes jeg "straight" og "pure direct" låt helt forferdelig flatt og kjedelig, men jeg har lest om mange som er mer fornøyd med det..

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth84
    Det er noe av det jeg lurer på hehe!

Når jeg brukte Yamaha rxv-1500, syntes jeg "straight" og "pure direct" låt helt forferdelig flatt og kjedelig, men jeg har lest om mange som er mer fornøyd med det..
    Jeg er helt enig! Pure direct er utrolig kjedelig å høre på! Di laveste frekvensene blir helt borte!!!!! Jeg har juster litt på forsterkeren så det blir bedre i 2ch stereo. Syns det er rart at lyden er så spinkel :-/

Håper derfor at en Hegel H100 kunne hjulpet meg å bedre lyden :-)

Se min HiFi HER

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •