Hvilken receiver skal jeg velge.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken receiver skal jeg velge.....

Hei,

har nå gått lei av min NAD T770 bare har 1 optisk inngnag. Siden jeg kjøpte denne forsterkeren har det kommet til flere komponenter som har optisk utgang (PS2, XBOX og HTPC). Derfor lurer jeg nå på å oppgradere til den nye T773v2, men denne har jo bare 2 optiske innganger..... kan sikker bruke coax på enkelte av komponentene nevnt over, men jeg synes allikevel dette var i minste laget.... Denon AVR-2805 og 3805 har fire.... Dessuten ser jeg at det er en egen tråd hvor det diskuteres en del frem og tilbake med de nye NAD receiverene....

Jeg har virkelig mest lyst på T773v2 da denne har mest "skyv"..... har egentlig ikke bruk for så mye effekt siden jeg bruker 218 til front. Men jeg vil være litt på forkant i tilfelle bytte av bakhøtalere og en center til.

Er det noen som har noen anbefalinger i dette prissegmentet. Har tittet litt på Sony, Pioneer, Yamaha o.l men de ser liksom så "aiwa" ut for de som fortår hva jeg mener...... Nad gir en skikkelig kvalitetsfølelse, tenker da på vekt, ærlig oppgitt effekt, glorete lys er ikke tilstede osv...

Harman Kardon har vel kanskje også noen i dette segmentet?

Konrad

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marantz' sr-7400 har 4 stk optiske og 3 koaksiale innganger. men en nyere 7500 er på trappene, kan lønne seg å vente og kikke på den?

dette er receivere med varm og fyldig lyd, og de er særs gode på 2-kanals lyd (mange trekker fram dette ved marantz), men det betyr ikke at de er noe dårligere på flerkanals..

ellers er denon et godt valg, i og med at du har 218 som effektledd vil ikke denons noe lave ytelse (i forhold til oppgitt effekt) ha noe å si for deg

jeg veit ikke helt hva slags pris du sikter deg inn på, men disse ligger rundt 10 000,-

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun erfaring med 2-kanals lyd fra marantz, og den er overlegen, synes jeg
    De er sikkert gode i flere kanaler også. Men de er ikke så veldig strømsterke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og anbefalinger. Jeg holder en knapp på Denon 2805/3805 til nå..... Den har videokonvertering, automastisk innstilling, multirom og nok digitale innganger. Hadde nad'en (773v2) hatt alle disse kriteriene hadde jeg ikke vært i tvil! Bør vel kanskje ta en titt på den nye marantzen når den kommer.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Nå ser jeg Oslo Hi-fi Center selger Arcam avr-300 til 12995.- Nå har det seg slik at dere (dere hvet hvem jeg mener) har greid å "f**** opp hjernen min" til å tro et dette er et meget godt kjøp. Hifi klubben krever nemlig 20k for den..... Jeg hadde vel egentlig nesten bestemt meg for Denon 3805, men jeg ønsker å gjøre en veloverveid besluttning denne gangen, også med tanke på fremtiden. Det kan hende jeg blir lei 1515 en gang og setter de bort til party bruk bare.... Eneste minus med arcam'en i forhold til Denon 3805 er at det har få optiske innganger og ingen autotuning..... Anyone?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Takker for nok et tips, men jeg tror denne faller utenfor prissegmentet. Dessuten ser det ut til at den har "få" tilkoblingsmuligheter....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hei igjen!

Nå ser jeg Oslo Hi-fi Center selger Arcam avr-300 til 12995.- Nå har det seg slik at dere (dere hvet hvem jeg mener) har greid å "f**** opp hjernen min" til å tro et dette er et meget godt kjøp. Hifi klubben krever nemlig 20k for den..... Jeg hadde vel egentlig nesten bestemt meg for Denon 3805, men jeg ønsker å gjøre en veloverveid besluttning denne gangen, også med tanke på fremtiden. Det kan hende jeg blir lei 1515 en gang og setter de bort til party bruk bare.... Eneste minus med arcam'en i forhold til Denon 3805 er at det har få optiske innganger og ingen autotuning..... Anyone?
    Her tror jeg det er viktig å få rede på hva du bruker receiveren mest til; musikk eller film? Gjerne også hva slags høytalere disse skal betjene. Dersom du hører mye på musikk i stereo er Arcam et alternativ jeg ikke kan få rost nok. Marantz har også receivere som er gode "musikkmaskiner", mens min mening er at H&K stort sett kan brukes til film. Fordelen med Arcamen (på linje med NAD) er at det er produkter med god strømforsyning som er viktig. Jeg ville også foretrekke Arcam og Marantz fremfor Denon som jeg mener ikke er like "musikkaktig", men en god filmmaskin.

Arcam AVR300 er god på film, men veldig god på musikk og jeg stiller meg helhjertet bak denne :wink: :wink:

Men, dette er min mening og smak, lytt selv og dann deg en egen mening. Det er tross alt du som skal leve med produktene.... :wink:

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for nok et tips, men jeg tror denne faller utenfor prissegmentet. Dessuten ser det ut til at den har "få" tilkoblingsmuligheter....
    Den har 3 coaxial,2 optiske og 3 analoge innganger.Power har den hvertfall nok av! Den har veiledende pris på 16500,men du får den sikkert billigere enn det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har 3 coaxial,2 optiske og 3 analoge innganger.Power har den hvertfall nok av! Den har veiledende pris på 16500,men du får den sikkert billigere enn det.
    Men hva med bilde da man... :?:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hei igjen!

Her tror jeg det er viktig å få rede på hva du bruker receiveren mest til; musikk eller film? Gjerne også hva slags høytalere disse skal betjene. Dersom du hører mye på musikk i stereo er Arcam et alternativ jeg ikke kan få rost nok. Marantz har også receivere som er gode "musikkmaskiner", mens min mening er at H&K stort sett kan brukes til film. Fordelen med Arcamen (på linje med NAD) er at det er produkter med god strømforsyning som er viktig. Jeg ville også foretrekke Arcam og Marantz fremfor Denon som jeg mener ikke er like "musikkaktig", men en god filmmaskin.

Arcam AVR300 er god på film, men veldig god på musikk og jeg stiller meg helhjertet bak denne :wink: :wink:

Men, dette er min mening og smak, lytt selv og dann deg en egen mening. Det er tross alt du som skal leve med produktene.... :wink:
    Snakket akkurat med en kompis, og sa jeg vurderte å bytte ut min NAD T-770. Uten å nevne noen av modellene sa han triumferende, Yamaha RX-V750!!! Denne karen leser mye tester o.l på avsforum.com ..... Siden jeg har effekttrinn ved siden av kan jeg jo forstå hvorfor han nevnte denne varianten. Men hva er deres oppfatning av denne?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de fleste her på forumet innkludert meg selv har lest tester i mange år (ca 10 år for min del).Hvis du legger på litt over 1000 kr får du en RXV-1400.RXV 1400 er en utgående modell som er blitt erstattet med RXV-1500.Tror derfor at hvis du ringer litt rundt,så kan du få en knalldeal på RXV-1400.Jeg har hatt RXV-1300 selv og var meget fornøyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de fleste her på forumet innkludert meg selv har lest tester i mange år (ca 10 år for min del).Hvis du legger på litt over 1000 kr får du en RXV-1400.RXV 1400 er en utgående modell som er blitt erstattet med RXV-1500.Tror derfor at hvis du ringer litt rundt,så kan du få en knalldeal på RXV-1400.Jeg har hatt RXV-1300 selv og var meget fornøyd!
    Som du kanskje skjønner er jeg veldig usikker for tiden..... "Budsjettet" strekker seg til 13k. Og det er et hav å velge i her.... Siden det stort sett er "power" som koster kan jeg egentlig greie meg med billigere receivere med pre out, men det bør heller ikke bli for slapt, tenker da på senter- og bak høytalerne.... Det bør matche dagens med T-770... Det jeg ikke bruker på receiver nå kan spares til PJ til året kanskje Noe jeg tviler på, siden det er "bolle i ugnen" og det skal bygges garasje til året.... :wink: så det er om å gjøre å svi av det jeg har nå med en gang...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare ett problem med Yamaha, Pioneer osv.... Jeg for asosiajoner med plastikk og billig drit fra Svinesund.... Mulig dette var på 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er bra det, for all del. Men advarer samtidig mot å fokusere for mye på de oppgitte wattene til både Yamaha, Pioneer og andre. Prøv å finn ut hvordan strømforsyningen er. Er ikke strømforsyningen i orden og receiveren faktisk er i stand til å yte alle kanalene rettferd, hjelper det ikke å ha "masse "teoretiske watt som ikke sparker.. :wink: "

Arcam og NAD med flere oppgir (i forhold til konkurrenter) svært konservative mål på antall watt, men disse igjen er reelle. (BLir gjentagelse fra forrige post, men.....) :wink:

Du har enda ikke oppgitt om det er musikk eller film du skal bruke dette mest til, men ut i fra dine poster tipper jeg film.

Dersom du må ha Yamaha: Hopp til RXV1400. Da tror jeg ikke du trenger tenke på effekttrinn med det første.....

Dersom film og musikk; Arcam AVR300. Trenger ikke effekttrinn med det aller første til noen av delene her heller. Nok av tilkoblinger (mange du aldri får bruk for heller)

Marantz SR7500: Ny modell er på vei, lanseres i Norge i januar. Kommer med flusst av inn-og utganger, romkorreksjon med EQ, nok kraft og sikkert kanonbra på både musikk og film. Vil bli priseti 9990,-! Virker veldig spennende!

Jeg gjentar igjen; Hør selv. Som syncron har nevnt er det mange av oss som leser tester, men når vi opplever produktene selv er det langt fra i alle tilfeller testene "stemmer" :wink: :wink:

Rune

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var det ikke en arcam avr300 til salgs på avtorget? det må da være et supert kjøp.. hvis du ikke vil ha det nest beste da.. Yamaha rx-v1400 tror jeg nok ville være midt i blinken for deg..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    var det ikke en arcam avr300 til salgs på avtorget? det må da være et supert kjøp.. hvis du ikke vil ha det nest beste da.. Yamaha rx-v1400 tror jeg nok ville være midt i blinken for deg..
    Den "brukte" var egentlig en ny en som selger skulle ha 14k for. Billigere å kjøpe ny hosOslo HiFi Center.... :wink:

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare ett problem med Yamaha, Pioneer osv.... Jeg for asosiajoner med plastikk og billig drit fra Svinesund.... Mulig dette var på 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet....
    Lyden på Yamaha er veldig bra,men er helt enig med deg angående utseende på Yamaha,Pioneer osv...
    Spesielt Yamaha synes jeg ser billig og stygg ut.Fjernkontrollene til Yamaha ser også helt jævlig ut.Dama mi har aldri sagt noe når jeg har kjøpt ny forsterker,men når jeg kjøpte RXV 1300 da sa hun med en gangen dær var grusom,ser helt russisk ut,latterlig fjernkontroll,teit farge i displayet,styggere enn Nad osv...
    Jeg tror nok Arcam AVR 300 som flere har nevnt vil være et godt valg,hvertfall til den prisen OHC har nå.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    Den "brukte" var egentlig en ny en som selger skulle ha 14k for. Billigere å kjøpe ny hosOslo HiFi Center.... :wink:
    trodde nypris var 19-20 000kr hos hifi sjappene jeg, men da tok jeg tydeligvis feil..
    uansett tror at den arcam'en er en supergod receiver.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trodde nypris var 19-20 000kr hos hifi sjappene jeg, men da tok jeg tydeligvis feil..
    Ja, det stemmer det. Men den går visst litt billigere nå. Lurer på om prisen går opp igjen. Ellers så var den tydeligvis veldig overpriset.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •