Surroundforsterker for B&W 800 series

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundforsterker for B&W 800 series

Hei

Jeg har begynt på min ferd mot surround verden. Etter mange år som 2-kanals mann tenker jeg nå hjemmekino og har dermed noen ting jeg lurer på.

Finnes det integrerte surroundforsterkere som kan drive høytaleroppsettet mitt uten anstrengelser og med livlighet og musikalitet.
    Jeg er fremdeles mest musikkfreak, så den må duge til musikk også.

Jeg kan selvfølgelig kjøre for og effekt, men vil gjerne redusere antall bokser mest mulig, så gode 5 kanals trinn kan være en ting. Fint om de kunne vært brokoblet i musikkmodus, men ikke en nødvendighet. 804N liker krefter.
    All konfigurasjoner som anbefales vil vurderes, 2 + 3 kanals kan være en ting, men som sagt, kan jeg redusere antall bokser liker jeg det.

Front: 804N
    Bak: 805S
    Sub. 825
    Senter: kommer

Har til nå kjørt frontene på hver sin brokoblede AW120 gjennom en dCS dac. Har solgt dac'en og ser etter nye konfigurasjoner.

a penny for your thoughts
    fm

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BAT har en veldig fin - og kraftig - flerkanalsforsterker som kan være aktuell til ditt bruk. Integra (luksus-Onkyo) har også flere effekttrinn som vil være aktuelle til ditt bruk. Disse får du kun tak i brukt.

Search Amplifiers: Multi ch | AudiogoN - The High-end Audio Community

Her finner du en god oversikt over tilgjengelige produkter.

Når det gjelder prosessor til dette - som skal holde et godt nivå på flerkanal ville jeg kanskje vurdert Sherbourn, Meridian (G61/G68) eller andre tilsvarende produkter i den prisklassen. Finn ut om du vil kjøre balansert eller ikke og velg prosessor etter dette.

Mye fint å velge mellom. Jeg ville gått for en prosessor og en effektforsterker med ønsket antall kanaler. Fem kanaler eller syv om du vil biampe frontene.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis,Ælen inne på forumet her bruker Anthem sorroundforsterker
    på sine 804N.

Selv syns jeg halo serien til parasound høres meget bra ut på 800serien.
    Vet ikke hvor mye penger du har tenkt å legge i dette,men en Parasound A-51 hadde nok gjort en bra jobb.

Her er en brukt A-51 :
    Parasound Halo A51 - Torget
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg skal ta turen innom Hi-Fi Klubben for en test, men kjenner jeg er litt skeptisk til den integrerte, uten å kunne begrunne dette nærmere. Har ikke hatt Nad på 15 år

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    BAT har en veldig fin - og kraftig - flerkanalsforsterker som kan være aktuell til ditt bruk. Integra (luksus-Onkyo) har også flere effekttrinn som vil være aktuelle til ditt bruk. Disse får du kun tak i brukt.

Search Amplifiers: Multi ch | AudiogoN - The High-end Audio Community

Her finner du en god oversikt over tilgjengelige produkter.

Når det gjelder prosessor til dette - som skal holde et godt nivå på flerkanal ville jeg kanskje vurdert Sherbourn, Meridian (G61/G68) eller andre tilsvarende produkter i den prisklassen. Finn ut om du vil kjøre balansert eller ikke og velg prosessor etter dette.

Mye fint å velge mellom. Jeg ville gått for en prosessor og en effektforsterker med ønsket antall kanaler. Fem kanaler eller syv om du vil biampe frontene.
    Skal se nærmere på AudiogoN hva de har. Er vel en problematikk med 110V vs 230V her? Er vel ikke alle komponenter som tåler begge deler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    En kompis,Ælen inne på forumet her bruker Anthem sorroundforsterker
    på sine 804N.

Selv syns jeg halo serien til parasound høres meget bra ut på 800serien.
    Vet ikke hvor mye penger du har tenkt å legge i dette,men en Parasound A-51 hadde nok gjort en bra jobb.

Her er en brukt A-51 :
    Parasound Halo A51 - Torget
    Hvordan synes du Anthem driver kompisen dine sine 804 da?

Hørt mye bra om Halo serien. Kanskje noe å vurdere sterkere.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmedhus
    Skal se nærmere på AudiogoN hva de har. Er vel en problematikk med 110V vs 230V her? Er vel ikke alle komponenter som tåler begge deler.
    Det står stort sett oppgitt. Husk å legg på 25 % moms ved innførsel av elektronikk fra utlandet.

bryston 9b sst silver 230v | Multi ch | Гай, 12462 | AudiogoN - The High-end Audio Community

Denne burde passe ditt behov.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes du Anthem driver kompisen dine sine 804 da?

Hørt mye bra om Halo serien. Kanskje noe å vurdere sterkere.

Det låter greit på film,men merker at man godt kunne hatt mere krefter.
    Nå vet jeg ikke hvor mye du skal legge i dette,men Anthem har jo også en 3 kanals effektforstkere som er ok priset.

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MCA 30
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt B&W 803 N og har en A51. Har ikke prøvd denne komboen selv, men jeg har hvertfall stor tro på at det vil sitte som en kule :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Det står stort sett oppgitt. Husk å legg på 25 % moms ved innførsel av elektronikk fra utlandet.

bryston 9b sst silver 230v | Multi ch | Гай, 12462 | AudiogoN - The High-end Audio Community

Denne burde passe ditt behov.
    Denne er absolutt interessant, har hatt lyst å teste Bryston lenge. Var på nippet til å kjøpe en 4b sst tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Det låter greit på film,men merker at man godt kunne hatt mere krefter.
    Nå vet jeg ikke hvor mye du skal legge i dette,men Anthem har jo også en 3 kanals effektforstkere som er ok priset.

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MCA 30
    804 trenger litt krefter for å åpne seg. Kjører de på 2 stk brokoblede AW120 i dag.
    Kjenner ikke Anthem, men har mer tro på A51 og 9b sst som nevnt her. Helt subjektivt og uten nærmere begrunnelse

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er absolutt interessant, har hatt lyst å teste Bryston lenge. Var på nippet til å kjøpe en 4b sst tidligere.
    Hvis Bryston frister - og som Bryston-eier kan jeg godt forstå det - kan en variant være å bygge opp et anlegg rundt PowerPac-monoblokkene til Bryston. Selv har jeg brukt PowerPac 300 SST i mange år - monoversjoner av 4B SST - men du får dem i 60W, 120W og altså 300W-utgaver. De er stygge som julig, men gir deg mulighet til å tilpasse kreftene til de høyttalerne du skal koble på - pluss at du kan plassere dem rett ved høyttalerne, og på den måten får du kortet ned høyttalerkablene til et minimum. Dessverre er de så å si aldri å se på bruktmarkedet.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Hvis Bryston frister - og som Bryston-eier kan jeg godt forstå det - kan en variant være å bygge opp et anlegg rundt PowerPac-monoblokkene til Bryston. Selv har jeg brukt PowerPac 300 SST i mange år - monoversjoner av 4B SST - men du får dem i 60W, 120W og altså 300W-utgaver. De er stygge som julig, men gir deg mulighet til å tilpasse kreftene til de høyttalerne du skal koble på - pluss at du kan plassere dem rett ved høyttalerne, og på den måten får du kortet ned høyttalerkablene til et minimum. Dessverre er de så å si aldri å se på bruktmarkedet.
    Bryston lager fantastiske effektforsterkere, som driver det meste med jerngrep. Har hørt 4B SST på Marten Bird. Det fungerte som en kule!

PowerPac-blokkene er særs praktiske, og i all den tid trådstarter ikke har sagt noe om budsjett kan jo hende det er innenfor rekkevidde. Jeg vil i så fall anbefale en balansert prosessor slik at støyproblemer ikke blir resultatet av lange signalkabeltrekk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye PowerPac sprenger nok budjettet betraktelig

Vil holde meg under 30 lilla og helst godt under. Jeg handler gjerne på børsen, da jeg føler jeg får mer igjen for pengene der.
    Effektrinn er prioritert, da jeg har en pre/pro liggende som skal byttes ut etterhvert. Den er der mest for å gi meg lyd under planlegging/oppgradering

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv 804S og HTM3S og har hatt onkoyo pre med Nad M25 var meget en meget bra kobo det. Tenkte litt på å oppgradere til Nad M15HD2 men så at det ikke var usb inngang for data audio så eg slo det fra meg. Nå er onkoyo/nad komboen solgt og kjører nå jeg Hegel H200 og Nad M51 dac. Skal ha ny receiver i disse dager selv. Lukter litt på Pioneer siden kan man bi-ampe senter og fronter usikker på om andre har dette, er senteren som trenger kreftene til film har jeg lest.

Den nye toppmodellen til: "Pioneer SC-LX86 integrates an asynchronous USB-DAC, allowing direct USB connection with a PC and supporting 192 kHz/32 bit music file content..." Til mitt bruk er dette gode nyheter, bi ampe senter og USB asynkron inngang. Så jeg veier for og i mot å kjøpe LX75 til god pris pga utskifting til ny modelserie og beholde Hegel/Nad Dac eller kjøpe LX86...

bare mine tanker/prioriteringer rundt dette:-)

Pioneer - Error page receivers/index.html

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bj-mj
    har selv 804S og HTM3S og har hatt onkoyo pre med Nad M25 var meget en meget bra kobo det. Tenkte litt på å oppgradere til Nad M15HD2 men så at det ikke var usb inngang for data audio så eg slo det fra meg. Nå er onkoyo/nad komboen solgt og kjører nå jeg Hegel H200 og Nad M51 dac. Skal ha ny receiver i disse dager selv. Lukter litt på Pioneer siden kan man bi-ampe senter og fronter usikker på om andre har dette, er senteren som trenger kreftene til film har jeg lest.

Den nye toppmodellen til: "Pioneer SC-LX86 integrates an asynchronous USB-DAC, allowing direct USB connection with a PC and supporting 192 kHz/32 bit music file content..." Til mitt bruk er dette gode nyheter, bi ampe senter og USB asynkron inngang. Så jeg veier for og i mot å kjøpe LX75 til god pris pga utskifting til ny modelserie og beholde Hegel/Nad Dac eller kjøpe LX86...

Hei

Kan du forklare litt rundt den USB DAC tingen?.

Har selv en LX85 som jeg er godt fornøyd med, men lurer på hva som er så bra med den USB DAC funksjon til LX86.

Har koblet laptopen med HDMI til LX85, noe som fungerer svært bra. Hvis jeg bruker USB porten til LX85, er den da uten noen form for DAC?. Jeg er nok en noob, men tenkte kanskje at USB porten brukte den innebygde Dacen, tar jeg feil her?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bj-mj

Merk følgende på LX75:
    Multi channel simultaneous power output. 8ohm, 9 channels = 720W

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Hei

Kan du forklare litt rundt den USB DAC tingen?.

Har selv en LX85 som jeg er godt fornøyd med, men lurer på hva som er så bra med den USB DAC funksjon til LX86.

Har koblet laptopen med HDMI til LX85, noe som fungerer svært bra. Hvis jeg bruker USB porten til LX85, er den da uten noen form for DAC?. Jeg er nok en noob, men tenkte kanskje at USB porten brukte den innebygde Dacen, tar jeg feil her?
    The Well-Tempered Computer står litt om USB dac her. Fordelen kort oppsummert; mindre jitter og derav bedre lyd sies det:-)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye PowerPac sprenger nok budjettet betraktelig

Vil holde meg under 30 lilla og helst godt under. Jeg handler gjerne på børsen, da jeg føler jeg får mer igjen for pengene der.
    Effektrinn er prioritert, da jeg har en pre/pro liggende som skal byttes ut etterhvert. Den er der mest for å gi meg lyd under planlegging/oppgradering

Som du ser har jeg et oppsett med CM9 og CMC2 senter. Dette tror jeg klangmessig ikke er så forskjellig fra dine HT. De er iallefall veldig like 804 Diamond i klangen.

Til dette så har jeg Pioneer SC LX 75 som driver senter og bakhøyttalere. Pioneer fordi de utgjør en mye brukt og vellykket kombinasjon med B&W med sin detaljerte og nøytrale klang. Jeg har forsøkt andre receivere med disse som ikke har vært like vellykkede.

En LX 75 er kraftig nok til å drive oppsettet ditt, men skal du virklig ha fram det beste i dine 804, så er et effekttrinn veien å gå. Og ikke noe billig 5 kanals ala Emotiva eller Sherbour, nei hvis du går for 5 kanaler så må det være noe som NAD M25. Men etter min mening er det en bedre prioritering å gå for et kraftig og godt tokanals trinn for frontene, mens resten drives av receiver.

Hvis du har et budsjett på 30k så burde det holde i massevis. LX 75 kostet opprinnelig 16k, men selges nå for 10k en del steder.

Et bra to kanals effekttrinn som Rotel RB 1582 får man for kun 10k på nettet har jeg registrert. Ikke lenge siden de lå på 13k.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •