Surroundforsterker for B&W 800 series - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Ultima, har du testa Sherbourn for det første på B&W kontra Rotel? Det har æ næmli å den e e en utruli bedre match kontra Rotel. Den banke Rotel på alle punkter pluss at den e litt billigere

Til kjøper vess du har et budsjett på 30K så støtter æ Ultima med kjøp av Pioneer reciver+effekt men ikkje kjøp Rotel gå for Sherburne eller Cambridge(vess du kommer over en på bruktmarkede) langt bedre match til B&W

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Hei Ultima, har du testa Sherbourn for det første på B&W kontra Rotel? Det har æ næmli å den e e en utruli bedre match kontra Rotel. Den banke Rotel på alle punkter pluss at den e litt billigere

Til kjøper vess du har et budsjett på 30K så støtter æ Ultima med kjøp av Pioneer reciver+effekt men ikkje kjøp Rotel gå for Sherburne eller Cambridge(vess du kommer over en på bruktmarkede) langt bedre match til B&W
    Det er mange veier til rom - og matching er mye av det.

Ideelt sett ville jeg, om jeg var trådstarter, prøvd en del løsninger for å se hva som falt best i smak. Sherbourn virker som et merke som gir mye for pengene, men jeg kjenner ikke Sherbourn utover at jeg vet de lager gode prosessorer.

Cambridge sitt 840-effekttrinn er en heit sak - på flere måter. Den blir fantastisk varm, og den har den (nesten for stramme) bassen til Cambridge. Den oppleves som veldig plutselig. Den koster litt, og det blir mange bokser av det.

Powerpac fra Bryston eller 9'eren jeg linket til virker derfor som et godt tips om ikke Sherbourn har flerkanals-trinn.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli

Nei, jeg har ikke testet Sherbourn.
    Det jeg ville fram til var at man for å få mest mulig lydkvalitet for pengene burde satse på et skikkelig tokanals effekttrinn, framfor for et "billig" 5-7 kanals trinn.

Har erfaring med Emotiva XPA-5 som jeg hadde i mitt eie en stund. Sherbournes 5 kanaler er vel så og si identisk med denne? Vel, uansett dette er et effekttrinn som gir bra med power hvis man mangler dette. Men noen lydmessig oppgradering i forhold til Pio receiver alene var det ikke. Heller tvert imot, ettersom bassen mistet sin stramhet.

Sier ikke med dette at Emo - og Sherbournes tokanals effektttrinn ikke vil være en oppgradering, det har jeg ingen forutsetninger for.

Kunne godt anbefalt mitt eget Cambridge eff. trinn, som jeg er svært godt fornøyd med. Men dessverre produserer ikke Cambridge dette lenger. Får man tak i et brukt, så - en klar anbefaling med B&W.

Har du testet Rotel RB 1582? Dette er jo en kombo B&W selv anbefaler sammen med CM9. Mange selger pakker med Rotel og B&W. Men iallefall, det viktigste er altså å ikke kjøpe billig (flerkanals) effekt. De pengene kan man like godt spare seg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1

Ideelt sett ville jeg, om jeg var trådstarter, prøvd en del løsninger for å se hva som falt best i smak. Sherbourn virker som et merke som gir mye for pengene, men jeg kjenner ikke Sherbourn utover at jeg vet de lager gode prosessorer.

Cambridge sitt 840-effekttrinn er en heit sak - på flere måter. Den blir fantastisk varm, og den har den (nesten for stramme) bassen til Cambridge. Den oppleves som veldig plutselig. Den koster litt, og det blir mange bokser av det.
    Er enig i at Sherbourne prosessoren som forøvrig er testet her inne virker interessant. Men det er jo helt håpløst at den kun har HDMI 1.3. (ikke 3D) Det føles litt som gårsdagens teknologi, og gjør nok at flere velger bort denne. Synd, for den virker meget lovende og prisgunstig.

Ellers kan jeg bekrefte at Cambridge Azur 840W blir grisevarm Men det har kun betydning, dersom den skal stå på et sted med begrenset ventilasjon. Hos meg, ikke noe problem.

Ellers er den svært detaljert, har varm klang og ganske stram i bassen. Det siste er en fordel for B&W. Det finnes ikke noe verre enn å spille basstunge innspillinger som Kari Bremnes' "Svarta Bjørn" hvis bassen ikke er tilstrekkelig stram. Det blir svampete, helt grusomt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Er enig i at Sherbourne prosessoren som forøvrig er testet her inne virker interessant. Men det er jo helt håpløst at den kun har HDMI 1.3. (ikke 3D) Det føles litt som gårsdagens teknologi, og gjør nok at flere velger bort denne. Synd, for den virker meget lovende og prisgunstig.

Ellers kan jeg bekrefte at Cambridge Azur 840W blir grisevarm Men det har kun betydning, dersom den skal stå på et sted med begrenset ventilasjon. Hos meg, ikke noe problem.

Ellers er den svært detaljert, har varm klang og ganske stram i bassen. Det siste er en fordel for B&W. Det finnes ikke noe verre enn å spille basstunge innspillinger som Kari Bremnes' "Svarta Bjørn" hvis bassen ikke er tilstrekkelig stram. Det blir svampete, helt grusomt.
    Sherburn har da HDMI 1.4a
    PT-7030

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt off topic men hvor får du kjøp disse Cambridge 840w?
    Fant dem ikke på siden til klubben.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmedhus
    Sherburn har da HDMI 1.4a
    PT-7030

Visste ikke det var kommet en ny (er den i hyllene?)

I mitt innlegg henviste jeg til testen som var utført av BEF. Det var en 7020.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Litt off topic men hvor får du kjøp disse Cambridge 840w?
    Fant dem ikke på siden til klubben.

De selges ikke lengre, annet enn som brukt - en sjelden gang. Fikk tak i en av de siste som ble solgt - for nøyaktig ett år siden.

Virkelig synd at Cambridge sluttet å produserer dette effekttrinnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visste ikke det var kommet en ny (er den i hyllene?)

I mitt innlegg henviste jeg til testen som var utført av BEF. Det var en 7020.
    Forsto at det ikke var denne du referete til, 7030 kommer i slutten av august i følge Lsound sine sider

Sherbourn PT-7030

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De selges ikke lengre, annet enn som brukt - en sjelden gang. Fikk tak i en av de siste som ble solgt - for nøyaktig ett år siden.

Virkelig synd at Cambridge sluttet å produserer dette effekttrinnet.

Ekstremt synd, jeg venter i spenning på at noe skal dukke opp på brukten, men det blir revet vekk omtrent på sekundet pga etterspørsel.

Gi lyd når du skal oppgradere Ultima, så kan jeg få kjøpe ditt eksemplar

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmedhus
    Forsto at det ikke var denne du referete til, 7030 kommer i slutten av august i følge Lsound sine sider

Sherbourn PT-7030
    Fint, men da har altså ikke Sherbourne HDMI 1.4a.
    De får det.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Ekstremt synd, jeg venter i spenning på at noe skal dukke opp på brukten, men det blir revet vekk omtrent på sekundet pga etterspørsel.

Gi lyd når du skal oppgradere Ultima, så kan jeg få kjøpe ditt eksemplar

Beklager Gilmour, det blir altfor lenge for deg å vente

Du får holde nøye utkikk på Finn og brukten. Så det ble annonsert en 840W i vinter.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi hadde et sett på HFK i Trondheim, pre og to effekttrinn som vi bi-ampet 802Dia med. Det låt rett og slett skikkelig artig.

Hadde jeg hatt 803Dia ennå ville jeg gjerne testet en 851-effektforsterker - om det kommer..

(Når jeg sier "vi hadde" så referer jeg til da jeg jobbet der. Mistenker at settet er solgt for lenge siden, stykkevis og delt. Han som kjøpte det siste paret med CM9 av meg hadde ikke plass til pre-effekt og kjøpte en 840-integrert. Jeg tror han angrer...)

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Hei

Kan du forklare litt rundt den USB DAC tingen?.

Har selv en LX85 som jeg er godt fornøyd med, men lurer på hva som er så bra med den USB DAC funksjon til LX86.

Har koblet laptopen med HDMI til LX85, noe som fungerer svært bra. Hvis jeg bruker USB porten til LX85, er den da uten noen form for DAC?. Jeg er nok en noob, men tenkte kanskje at USB porten brukte den innebygde Dacen, tar jeg feil her?
    USB i LX85 er vel mer forbeholdt avspilling fra minnepenner, ikke direkte fra pc?

Ergo vil USB fra PC gå gjennom ekstern DAC og analogt mot LX85, dersom man vil/må bruke USB mot den.

USB har sine utfordringer i noen tilfeller, avhengig av faktorer helt ned til OS, men drivere og programmer fikser på slikt i tilfelle man kjører ekstern USB-dac. Asynkorn USB i LX86 gjør dette lettere, men like bra. Der er ingen fordel med å koble PC via USB kontra HDMI, Coax eller optisk mot receiver, om man har muligheten for de sistnevnte. Kunne heller forstått en slik funksjon på en integrert stereoforsterker.

Mao er løsningen din, HDMI mot receiver, den beste løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1

Powerpac fra Bryston eller 9'eren jeg linket til virker derfor som et godt tips om ikke Sherbourn har flerkanals-trinn.
    Takk for link tore_v1
    Ser ut som der kommer en Bryston 9b SST min vei

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke testet Sherbourn.
    Det jeg ville fram til var at man for å få mest mulig lydkvalitet for pengene burde satse på et skikkelig tokanals effekttrinn, framfor for et "billig" 5-7 kanals trinn.

Har erfaring med Emotiva XPA-5 som jeg hadde i mitt eie en stund. Sherbournes 5 kanaler er vel så og si identisk med denne? Vel, uansett dette er et effekttrinn som gir bra med power hvis man mangler dette. Men noen lydmessig oppgradering i forhold til Pio receiver alene var det ikke. Heller tvert imot, ettersom bassen mistet sin stramhet.

Sier ikke med dette at Emo - og Sherbournes tokanals effektttrinn ikke vil være en oppgradering, det har jeg ingen forutsetninger for.

Kunne godt anbefalt mitt eget Cambridge eff. trinn, som jeg er svært godt fornøyd med. Men dessverre produserer ikke Cambridge dette lenger. Får man tak i et brukt, så - en klar anbefaling med B&W.

Har du testet Rotel RB 1582? Dette er jo en kombo B&W selv anbefaler sammen med CM9. Mange selger pakker med Rotel og B&W. Men iallefall, det viktigste er altså å ikke kjøpe billig (flerkanals) effekt. De pengene kan man like godt spare seg.
    Hei Ultima Jo testa 1582 ifjor skulle lissom oppgradere ifra 1082 som æ hadde men ga ingen merkbarforskjell så den gikk i retur
    Men så til grunnen til at Rotel anbefales kan vel ha nokka m at d e samme eier selskap som eie B&W,Rotel & Classe å helt sikkert derfor dæm e anbefalt så alt før ofte sammen.

Å angående Sherbourn å Emotiva samme sak dær å, men d æ har læst mæ opptil så dele dæm samme platform på mange av produktene sine men Sherbourne bruke bedre komponenter versus Emotiva derav prisforskjellen også. Men enting æ har lært mæ e at dyrerer prudukter ikkje nødvendigvis tilsvarer bedre lyd,som æ lærte mæ m Rotel vs Sherbourne som e hele 2000,-billigere

Men derimot så e æ helt enig i alt d andre du sier men alt æ mente va at Sherbourne sin PA 2-250 e et vanvittig godt kjøp til d den selges før, å klart bæste effekttrinn æ har hørt på mine CM9 i +- 10000,- klassen hittil av blant annet NAD,Lyngdorf, Rotel, Cambridge. Har ikkje fått testet så mange andre merker som æ sku gjerne har hørt vi har bare Soundgarden å Hifiklubben hær oppe så
    Sorry men va ikkje meninga å "reklamere" før eget produkt som d virker som ,men har faktiskt hørt på en god del forskjellige forsterkere de siste årene å aldrig vært så tilfreds som nu

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •