alto mac 2.2 til harman kardon HK675

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer nik59 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

alto mac 2.2 til harman kardon HK675

hei går det an og kobble alto mac 2.2 til en harman kardon HK675.

jeg har kjøpt cerwin vega v-15f med en harman kardon hk675 og det går, men jeg får ikke det trykket jeg er ute etter.
    dette kjøpte jeg for 3900kr, det er vel en grei pris?

bilde av harman kardon bak

og bilde av alto mac'en bak

jeg har lite erfaring på steroanlegg.
    takk for alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke Pre-Out på din HK nei... Da kan det bli værre... Pappa har en gammel Sony forsterker i kjelleren, og der fikk vi til å koble opp en Fence Audio Stage-250P igjennom Rec-Out, og det gikk. Du kan prøve Tape-Out, hvis det ikke går, så vet jeg ikke...

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åssen forforsterker kan kobbles til en alto mac 2.2? det er veldig mange forforsterkere på hifiklubben. slik som denne ser jo bra ut NAD C316BEE, den er billig, går den?

og en ting til, forsterkern gir mere kraft til forforsterkeren? så det er forforsterkeren som fortsatt høytalerene skal kobbles til?

legger ut et bilde av nad c316bee
    http://www.listenup.com/lu/graphics/....C316BEE-b.jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nik59
    åssen forforsterker kan kobbles til en alto mac 2.2? det er veldig mange forforsterkere på hifiklubben. slik som denne ser jo bra ut NAD C316BEE, den er billig, går den?

og en ting til, forsterkern gir mere kraft til forforsterkeren? så det er forforsterkeren som fortsatt høytalerene skal kobbles til?

legger ut et bilde av nad c316bee
    http://www.listenup.com/lu/graphics/....C316BEE-b.jpg

Du må se på rene forforsterkere. Dette er en vanlig integrertforsterker uten pre-out. :/ Hvis du ønsker forsterker med mulighet for høyttaleroppkobling i ettertid så kan jeg anbefale NAD 326BEE. Har selv hatt den, og den har en del pre-out's. Det er minsten til NAD med pre-out. Du kan gjærne skjekke brukten, Finn.no f.eks... Du finner helt rene forforsterkere der til 500 spenn liksom... Anbefales sterkt å skjekk ut brukten. Har gjort mye kupp der. ^^

Hvis du bruker vanlig forforsterker eller vanlig forsterker og bruker den som forforsterker, så vil ikke den gi mer effekt til høyttalerne. Den gir bare et slags signal til effektforsterkeren.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, nå vet jeg at jeg skal lete etter forforsterkere med pre-out utganger.
    jeg skal høre med noen venner om dem har en forforsterker liggende med pre-out. ingen vits og kjøpe alto mac 2.2 før jeg har kjøpt en ny forforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, nå vet jeg at jeg skal lete etter forforsterkere med pre-out utganger.
    jeg skal høre med noen venner om dem har en forforsterker liggende med pre-out. ingen vits og kjøpe alto mac 2.2 før jeg har kjøpt en ny forforsterker.

Du behøver ikke en rein forforsterker. Man kan bruke en f.eks receiver så lenge den har pre-out for front eller aller helst for alle kanaler. Men siden du har stereo, så hadde nok vanlig forforsterker vært det beste tror jeg.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ntd12tannoy, du bør undersøke ting litt før du svarer. Hva mener du med at en forforsterker er som en vanlig integrert forsterker uten preout?
    Vet du hva pre out er?
    ALLE forforsterkere har jo preout selvfølgelig.....hvis ikke er den jo ubrukelig.

IKKE BRUK TAPE OUT!!
    Tape out har fast utgangssignal på 2 volt og FØLGER IKKE volumenkontrollen, altså får du full pupp om du prøver å koble en effektforsterker på her. Du kan jo regulere volumen på effektforsterkeren men det er sjeldent bra da man vanligvis har to volumen kontroller, en for hver kanal.
    Søker du litt på forum her vil du finde en høynivå til lavnivå konverter du kan lage selv og da kan du bruke din Alto.

Forforsterker
    Effektforsterker
    Integrert forsterker (For-og effektforsterker i samme kabinett) Noen av disse har preout/main inn, alle Nad sine modeller bl.a. Da kan man f.eks. koble på en subwoofer på PreOut om man ikke har en subwoofer med høynivå innganger.
    Receiver, (For-og effektforsterker med radi i samme kabinett)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    ntd12tannoy, du bør undersøke ting litt før du svarer. Hva mener du med at en forforsterker er som en vanlig integrert forsterker uten preout?
    Vet du hva pre out er?
    ALLE forforsterkere har jo preout selvfølgelig.....hvis ikke er den jo ubrukelig.

IKKE BRUK TAPE OUT!!
    Tape out har fast utgangssignal på 2 volt og FØLGER IKKE volumenkontrollen, altså får du full pupp om du prøver å koble en effektforsterker på her. Du kan jo regulere volumen på effektforsterkeren men det er sjeldent bra da man vanligvis har to volumen kontroller, en for hver kanal.
    Søker du litt på forum her vil du finde en høynivå til lavnivå konverter du kan lage selv og da kan du bruke din Alto.

Forforsterker
    Effektforsterker
    Integrert forsterker (For-og effektforsterker i samme kabinett) Noen av disse har preout/main inn, alle Nad sine modeller bl.a. Da kan man f.eks. koble på en subwoofer på PreOut om man ikke har en subwoofer med høynivå innganger.
    Receiver, (For-og effektforsterker med radi i samme kabinett)

Jeg vet hva pre-out er. Snakker ikke om forforsterker uten pre-out. NAD 316BEE er en vanlig integrert forsterker UTEN pre-out. Den jeg snakker om. NAD 326BEE anbefalt jeg pga. en har en del pre-out. Er ikke alle forsterkerne som har pre-out. Pre-out er noe som er til for å koble til subwoofer eller effektforsterker.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde vært veldig fint om det var lett og få tak i en forforsterker med pre out og hdmi utganger, ikke minst hd lyd, selv om mine høytalere ikke er noe hd.
    er dette og få tak i?

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Jeg vet hva pre-out er. Snakker ikke om forforsterker uten pre-out. NAD 316BEE er en vanlig integrert forsterker UTEN pre-out. Den jeg snakker om. NAD 326BEE anbefalt jeg pga. en har en del pre-out. Er ikke alle forsterkerne som har pre-out. Pre-out er noe som er til for å koble til subwoofer eller effektforsterker.
    Det trur jeg Niels Nielsen vet ganske så godt, så trenger vel ikke lære han noe.
    Men du bør kanskje være forsikti med og uttale deg om ting du ikke kan?
    Jævli dumt å anbefale å bruke tape-out for tilkobling av effekt! Som Niels Nielsen skriver, så kan de raskt gå galt....

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde vært veldig fint om det var lett og få tak i en forforsterker med pre out og hdmi utganger, ikke minst hd lyd, selv om mine høytalere ikke er noe hd.
    er dette og få tak i?
    Alle forforsterkere har jo pre-out iom at de skal konles opp mot effektforst.
    Så du trenger jo da en surroundpre. med visse specs/tilkoblinger.
    Slikt kan du gjøre kupp på om du ser på bruktmarkedet her:-D

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tape-out skal aldri brukes her, takk for at dere sa i fra

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tape-out skal aldri brukes her, takk for at dere sa i fra
    No prob. Noe av de folk skriver kan taes med en klype salt, da de snakker over evne

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her som vet om forforsterker med hdmi pre out? til en grei pris?
    jeg fant en Onkyo PR-SC5507 den har pre out og hdmi, men den var dyr..

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her som vet om forforsterker med hdmi pre out? til en grei pris?
    jeg fant en Onkyo PR-SC5507 den har pre out og hdmi, men den var dyr..
    Ta en titt på Yamaha RX-A810
    Den går for 3990,- på Lefdal og har Pre-Out

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gud den Yamaha 7.1 receiver RX-A810 ser jo helt rå ut og prisen er grei!
    den har pre out utgang ja :razz: men hvordan skal alto mac 2.2 og yamaha RX-A810 kobbles sammen? for cerwin vega v-15f trenger vel uansett mere strømm en det yamaha 7.1 leverer.

kan noen tegne på eller forklare dette, ut i fra bildet jeg legger ut her.
    og åssen kabel trenger jeg for og kobble alto mac + yamaha 7.1

dette er siste spørsmål, jeg ikke mase mere.
    takk

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg en 2xRCA med han plugg i begge ender mellom Reciver(Pre Out Front L+R) og Altomac, bakpå Altomacen har du mulighet til å bruke inngang med XLR plugg eller Jack. Det enkleste her er om du har Clas Ohlsson i nærheten å kjøpe 2 av disse: Adapter | Clas Ohlson og sette disse inn i Jack kontaktene i Altomacen. Da kobler du venstre kanal(hvit) inn i CH1 og høyre kanal(rød) på CH2. Koble til høytalerene dine til utgangene på altomacen.

Skru på Reciver og sett på 2CH Stereo og skru på altomacen.

Spill musikk!

Denne kabelen bruker du mellom Reciver og Altomac i lengden du selv ønsker:
    Tilkoblingskabel | Clas Ohlson

Husk å sette altomac i stereo og ikke bridgemode.

Godt at du velger Yamaha, har god erfaring med Altomac og CV med Yamaha som pre. Det har jeg ikke med NAD som pre.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Legg en 2xRCA med han plugg i begge ender mellom Reciver(Pre Out Front L+R) og Altomac, bakpå Altomacen har du mulighet til å bruke inngang med XLR plugg eller Jack. Det enkleste her er om du har Clas Ohlsson i nærheten å kjøpe 2 av disse: Adapter | Clas Ohlson og sette disse inn i Jack kontaktene i Altomacen. Da kobler du venstre kanal(hvit) inn i CH1 og høyre kanal(rød) på CH2. Koble til høytalerene dine til utgangene på altomacen.

Skru på Reciver og sett på 2CH Stereo og skru på altomacen.

Spill musikk!

Denne kabelen bruker du mellom Reciver og Altomac i lengden du selv ønsker:
    Tilkoblingskabel | Clas Ohlson

Husk å sette altomac i stereo og ikke bridgemode.

Godt at du velger Yamaha, har god erfaring med Altomac og CV med Yamaha som pre. Det har jeg ikke med NAD som pre.
    da ble det slik

dette blir andre boller ja!
    tusen takk for svar godtfolk, da skal jeg se om elkjøp har Yamaha RX-A810 på lager.

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei! Slik du har tegnet her blir det feil. Du skal koble fra pre-out på Yamaha og inn på Line Ch.1 og Ch2 som ligger til venstre på bildet. Der kan du bruke enten XLR(3 pinner) elle vanlig mono jack.
    Pluggene du har tegnet strekene til er Speakon som her er beregnet på høytalerkablene hvis du ikke bruker bananplugger i de "normale" terminalene.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk igjenn for en rettelse 8)